GDAŃSK (Reuters) – polski producent gier mobilnych Ten Square Games poinformował we wtorek o 63% spadku zysku netto w ubiegłym roku z powodu postpandemicznego exodusu graczy.
Zysk netto wyniósł 52,3 mln zł (12,1 mln USD), co oznacza spadek przychodów o 15% do 538,6 mln zł.
„Rok 2022 był kolejnym bezprecedensowym okresem, (…) w czasie pandemii doświadczyliśmy naturalnego exodusu użytkowników… próba dalszego zwiększania liczby graczy stała się niemożliwa” – napisał w liście prezes Maciej Zuzalek. akcjonariuszom.
Powiedział, że po inwazji Rosji na Ukrainę w lutym 2022 r. utrzymanie i rekrutacja klientów były utrudnione przez wysokie ceny i zamknięcie dostępu do gier firmy dla graczy z Rosji i Białorusi.
W swoim liście Zuzalek powiedział, że ten rok może okazać się trudny i niestabilny, a firma skoncentruje się na zwiększaniu rozmiaru i różnorodności swojego portfolio gier, w tym na opracowaniu nowego tytułu „Wings of Heroes”. Zaktualizuje również swoją kluczową strategię wzrostu, aby sprostać przyszłym wyzwaniom.
Na wynik netto wpływ miał odpis w wysokości 14,5 mln zł zaksięgowany na koszty produkcji obu gier.
W 2022 roku płatności użytkowników gier – główne źródło przychodów z gier mobilnych – wyniosą 542 mln zł, co oznacza spadek z 650 mln zł rok wcześniej.
Flagowe gry firmy „Fishing Clash” i „Hunting Clash” wygenerowały łącznie 478 mln zł dzięki płatnościom w grach w 2022 roku, w porównaniu z 597 mln zł rok wcześniej.
(1 $ = 4,3175 zł)
(Reportaż Mateusza Rabiega Montaż autorstwa Davida Goodmana i Marka Pottera)
Mateusza Rabiega
„Muzyk. Miłośnik kawy. Oddany badacz jedzenia. Webman. Namiętny guru internetu”.
More Stories
Prezydent Polski zawetował środki przywracające dostęp do antykoncepcji awaryjnej
Ulgi celne na importowaną przez Ukrainę żywność zagrażają ambicjom członkostwa Ukrainy w UE
Nalot policji na podejrzenie rosyjskiej siatki szpiegowskiej – DW – 28.03.2024 –