W archiwach polskiego radia warstwy taśmy leżą w zakurzonych pomieszczeniach. Półki są zaśmiecone ponad siedemdziesięcioletnimi zapisami, a dyski twarde powoli zastępują kopie analogowe, ponieważ pliki są bez wysiłku digitalizowane. W każdym czeka, aby usłyszeć głos z przeszłości. SEPR.online ma nadzieję odpowiedzieć na ich wezwanie.
SEPR – czyli Studio Eksperymentalne Polskiego Radia – było jednym z pierwszych eksperymentalnych studiów radiowych w bloku wschodnim. Założone po upadku stalinizmu w 1957 roku studio dostarczało efekty dźwiękowe i muzykę do filmów oraz programów radiowych i telewizyjnych. Tutaj, w słynnym „czarnym pokoju” studia, kompozytorzy tacy jak Krzysztof Penderecki i Eugeniusz Rudnik, prawdziwe legendy polskiej muzyki eksperymentalnej i elektronicznej, mogą wskrzesić swoje awangardowe, sonorystyczne idee.
Nowo powstały SEPR.online ma nadzieję kontynuować tę tradycję, dostarczając starannie wyselekcjonowane archiwa SEPR z dwoma młodymi, eksperymentalnymi kompozytorami. Hoyer, na podstawie Adama Vica lub Crago Ihh haha. Pobierają próbki SEPR i wplatają je płynnie we własne kompozyty. Projekt jest nie tylko wspólnym przedsięwzięciem, ale w 100 proc. odległym – zanotowano podczas pierwszej śluzy związanej z rządem między Londynem a kilkoma polskimi miastami: Warszawą, Krakowem, Gdańskiem i Lotami.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35