DAYTONA BEACH — Zakończył się kolejny letni wyścig i kolejna flaga w szachownicę powiewała nad innym kierowcą, którego nikt się nie spodziewał.
Przyjrzyjmy się zdobytym punktom…
1. The Wood Brothers odnieśli kolejne nieoczekiwane zwycięstwo
Dodaj nazwisko Harrisona Burtona do rosnącej listy zwycięzców-niespodzianek w Daytona.
Czy w ogóle możemy nazwać tutaj zwycięzców niespodzianką?
Burton, 23-letni kierowca kierowany na linię bezrobocia, zdołał przetrwać całą rzeź, która pochłonęła wielu zawodników na ostatnich okrążeniach. Pozostało tylko wyprzedzić jednego z najlepszych kierowców wszechczasów – Kyle’a Buscha, któremu desperacko zależało na zwycięstwie i zakwalifikowaniu się do play-offów.
Świetna amerykańska lektura Świętuj szybką historię Daytona 500 dzięki nowej książce; Wprowadzenie Richarda Beatty’ego
Nie było to łatwiejsze, niż się wydawało, bo Busch dał mu z siebie wszystko na ostatnim zakręcie w kierunku taśmy.
To przywraca Wood Brothers na zwycięską ścieżkę w Daytona, wraz z setnym zwycięstwem organizacji w NASCAR w historii zespołu, ponad 13 lat po nieoczekiwanym zwycięstwie w Daytona 500 w 2011 roku z Trevorem Baynem.
To zwycięstwo jest pierwszym w karierze Burtona, który kilka tygodni temu dowiedział się, że po trzech sezonach słabych wyników nie będzie w stanie utrzymać samochodu nr 21 w przyszłym roku.
Do soboty.
Konkluzja tutaj: nie bądź zbyt zaskoczony. Jest to jeden z trzech torów NASCAR, na którym takie rzeczy mogą się zdarzyć, obok najnowszego toru „wyścigów płytowych” w Talladega i Atlancie.
2. Czy Harrison Burton zwiększył swoje szanse na znalezienie pracy?
Jedno jest w tej kwestii pewne: na pewno mu to nie zaszkodziło.
Nie ma wątpliwości, że cała transakcja to uczucie radości.
Z ojcem Burtona, Jeffem, w kabinie nadawczej, obrazy przypominają Dale’a Jarretta, który wygrał wyścig Daytona 500 w 1993 r. wraz ze swoim ojcem Nedem podczas rozmowy telefonicznej w CBS. Emocje były prawdziwe jak na rodzinę, która wie, jak trudny jest ten sport nie tylko dla człowieka i maszyny, ale także dla duszy.
Straciłeś pewność siebie, ale nadal masz obowiązek pojawiać się tydzień po tygodniu i grać jak najlepiej, dając z siebie wszystko, nawet jeśli twoje serce może myśleć inaczej. To prawdziwy szok chwały na największych scenach NASCAR.
Nie wpłynie to na szanse Harrisona Burtona.
Ale szczerze, w jakim stopniu by to pomogło? W dużej mierze chodziło o uniknięcie całego chaosu i dotarcie do samego końca. Wiele można powiedzieć o odwadze i chęci Burtona do trzymania mocno przepustnicy z tyłu i w zakręcie nr 3, gdy mijał Kyle’a Buscha.
Wiele można powiedzieć o upartym sposobie, w jaki utrzymał prowadzenie na ostatnim etapie wyścigu.
Ale jaki wpływ może to mieć na jego możliwości zatrudnienia w najbliższej przyszłości? Biorąc pod uwagę niewielką liczbę dobrych kierowców w tej dziedzinie i liczbę dobrych kierowców na drogach, może to nie wystarczyć.
3. Kolejny tydzień, kolejny slajd do góry nogami
Cóż, wracamy do pracy w centrum badawczo-rozwojowym NASCAR niedaleko Charlotte.
Uwagę wszystkich przykuł w zeszłym tygodniu skok powietrzny Coreya LaJoie na dach jego domu w Michigan. W tym tygodniu w samochodach zainstalowano nowe wyposażenie – dodatkową szynę obok tylnej szyby – aby pomóc uniknąć takich sytuacji, ponieważ stare pokrycia dachowe i inne urządzenia rozpraszające powietrze okazały się nie tylko kuloodporne.
Katastrofa Josha Perry’ego na ostatnich okrążeniach w sobotę była ostrzeżeniem dla inżynierów, że jest jeszcze wiele do zrobienia. Gdy biegł z przodu, został popchnięty od tyłu, w związku z czym gwałtownie przewrócił się na bok i natychmiast przewrócił się na dach swojego samochodu. Następnie Perry zsunął się na dużą odległość do góry nogami, po czym gwałtownie uderzył czołowo w wewnętrzną ścianę oporową.
Dążenie do bezpieczeństwa jest tak stare jak same wyścigi. To tak, jakby mogli sprawić, że te samochody będą w 100% bezpieczne, a potem dzieje się coś, co mówi ci, że są bezpieczne tylko w 99%.
4. Trybuny zapewniają widok, a stadion kryty kibiców
Letni wyścig Nascar w Daytona może nabrać charakteru wyścigu samochodów sportowych Rolex 24, który w dużej mierze jest imprezą rozgrywaną pod dachem dla płacących klientów.
Frekwencja na stadionie była na tyle duża, że zadowoliła większość aren. Frekwencja na trybunach oscylowała w granicach 40-50 tysięcy, co jest dobrym wynikiem, z wyjątkiem pełnej frekwencji na wyścigu Daytona 500.
Przynajmniej takie jest orzeczenie oka.
Jednakże kryty stadion był wypełniony autobusami, przyczepami turystycznymi i dużą liczbą namiotów stłoczących środkową, zachodnią połowę krytego stadionu.
Prezes Motor Speedway Frank Kelleher powiedział na kilka godzin przed sobotnim wyścigiem, że zarezerwowane miejsca kempingowe zostały wyprzedane, podobnie jak wszystkie apartamenty z widokiem na tor. Dodał, że wszystkich 50 stanów, sześć krajów i sześć kontynentów zapewniło nabywców biletów.
5. Wyścig NASCAR przenosi się z Daytona do Darlington, po czym następują play-offy
W sezonie zasadniczym składającym się z 26 wyścigów Cup Championship pozostał tylko jeden wyścig. Wyścig odbędzie się w najbliższą niedzielę na historycznym torze Darlington Raceway w Południowej Karolinie.
Po Darlington czas na Atlantę, gdzie rozpoczynają się 10-wyścigowe play-offy.
Następnym wydarzeniem w Daytona będzie jesienna scena rowerowa, która odbędzie się w dniach 17–20 października w połączeniu z Biketoberfest w Daytona Beach. Historyczne wyścigi samochodów sportowych powrócą od 31 października do 3 listopada, a World Kart Association od 28 do 30 grudnia.
Potem wszystko wskazuje na wydarzenia związane z samochodami sportowymi Rolex 24 w styczniu przyszłego roku i zawody NASCAR Speedweek w lutym.
„Irytująco skromny pionier internetu. Miłośnik Twittera. Kujon od piwa. Badacz bekonów. Praktyk kawy”.
More Stories
Patriots wybrali Jacoby’ego Brissetta na swojego początkowego rozgrywającego zamiast Drake’a Maya
Siedem wielkich transakcji, które chcielibyśmy zobaczyć przed otwarciem sezonu NFL
Zac Taylor z Bengals – Wcześnie rozmawialiśmy o sytuacji Ja’Marr Chase