PepsiCo będzie sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem Biedronki, największej polskiej sieci spożywczej.
Produkty amerykańskich firm podobno od dwóch lat nie znajdują się na półkach Biedronki ze względu na różnice cenowe.
Jednak kilka doniesień medialnych w Polsce potwierdziło, że obie strony osiągnęły porozumienie w sprawie umożliwienia powrotu przekąsek i napojów PepsiCo do sklepów Biedronka.
Sprzedawca detaliczny, który do 2023 r. będzie odpowiadał za 20% całkowitej sprzedaży detalicznej żywności i artykułów spożywczych w Polsce, czyli ponad trzykrotnie większy od swojego najbliższego konkurenta, potwierdził, że produkty PepsiCo powrócą do sprzedaży.
W krótkim oświadczeniu przesłanym do Tylko napojeBiedronka stwierdziła: „Naszym absolutnym priorytetem jest zaoferowanie klientom szerokiego asortymentu produktów w najlepszych cenach na polskim rynku i doprowadzenie tych produktów z powrotem na półki sklepów sieci Biedronka”.
Sprzedawca odmówił dalszych komentarzy.
Uzyskaj dostęp do najbardziej kompleksowych profili firm na rynku obsługiwanych przez GlobalData. Zaoszczędź godziny badań. Zdobądź przewagę konkurencyjną.
Profil firmy – bezpłatna próbka
Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail dotyczącą pobierania
Wierzymy w wyjątkową jakość profili naszych firm. Chcemy jednak, abyś podjął najskuteczniejszą decyzję dla swojej firmy, dlatego oferujemy bezpłatną próbkę, którą możesz pobrać, przesyłając poniższy formularz.
Według danych globalnych
W oświadczeniu zamieszczonym na stronie internetowej Ministerstwa Wiadomości dlahandlu.pl, dyrektor generalna PepsiCo w Polsce, Dagmara Piasecka Ramos, powiedziała: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z pozytywnego wyniku negocjacji handlowych pomiędzy PepsiCo i Geronimo Martins. Dzięki temu od czerwca tego roku na półki dyskontów Bytronki wróciły napoje herbaciane mrożone Pepsi, Mirinda, 7Up i Lipton oraz wyczekiwane przez wielu przekąski Lay’s, Doritos i Cheetos.
Tylko napoje Poprosiliśmy PepsiCo o komentarz.
Na początku tego roku pojawiły się produkty PepsiCo Wystawione w sklepach Carrefour w Polsce W ramach szerszego sporu dotyczącego warunków z francuskim sprzedawcą detalicznym.
Carrefour Sklepy w Polsce, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Belgii wstrzymały sprzedaż produktu. Taki był rozkaz Rozwiązane do kwietnia.
W 2023 r. europejski oddział PepsiCo spodziewa się przychodów netto na poziomie 13,23 mld dolarów, co oznacza wzrost o 4% w porównaniu z 12,72 mld dolarów rok wcześniej. W ujęciu organicznym przychody wzrosły o 14%.
Całkowite przychody netto grupy w 2023 roku wyniosą 91,47 miliarda dolarów.
Jednostka wygenerowała zysk operacyjny na poziomie 767 mln dolarów przy stracie w wysokości 1,38 mld dolarów w 2022 roku, roku naznaczonym odpisami aktualizującymi związanymi z wojną na Ukrainie.
W pierwszym kwartale roku obrotowego 2024 PepsiCo, czyli trzech miesięcy zakończonych 23 marca, zarówno przychody, jak i zysk operacyjny PepsiCo w Europie rosły z roku na rok.
Przychody wyniosły 1,94 miliarda dolarów w porównaniu do 1,89 miliarda dolarów w pierwszych trzech miesiącach roku fiskalnego 2023. Zysk operacyjny wyniósł 202 mln dolarów w porównaniu z 71 mln dolarów w pierwszym kwartale 2023 roku.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35