PayPal Inc (PYPL) we wtorek po raz drugi podniósł swoją skorygowaną prognozę zysków na ten rok, stawiając na stabilne wydatki konsumentów w nadchodzącym sezonie powrotu do szkoły i świątecznych zakupów, a cięcia kosztów poprawiły marże.
Po wynikach notowań akcje giganta płatniczego wzrosły o 4% w notowaniach przed otwarciem sesji.
Amerykańscy konsumenci pozostali odporni pomimo wyższych stóp procentowych dłużej, niż sięga im do kieszeni. Mimo że konkurencyjne firmy płatnicze wyrażają obawy dotyczące rosnącej presji na segment o niższych dochodach, sektor odnotował w tym roku zasadniczo stały wzrost wolumenu transakcji.
Tymczasem pod przewodnictwem dyrektora generalnego Alexa Cressa firma skupiła się na poprawie marż operacyjnych poprzez restrukturyzację, znaczne cięcie kosztów i zmniejszenie zatrudnienia. W styczniu firma ogłosiła plany zwolnienia około 2500 pracowników, czyli 9% światowej siły roboczej.
PayPal oczekuje obecnie, że skorygowane zyski wzrosną w 2024 r. o „niski do średniocyfrowego” procent w porównaniu z kwietniową prognozą zakładającą „średni do wysokiego jednocyfrowego” wzrostu.
Wolumen płatności brutto wzrósł w drugim kwartale o 11% do 416,81 miliarda dolarów, podczas gdy przychody netto wzrosły o 9% do 7,89 miliarda dolarów w oparciu o neutralność walutową.
Marża operacyjna PayPal wzrosła o 231 punktów bazowych po skorygowaniu, do 18,5% w kwartale. Jej marże były głównym powodem do niepokoju inwestorów w zeszłym roku, po spowolnieniu wzrostu po pandemii.
Część obaw rozwiał fakt, że w drugim kwartale łączne wolumeny płatności markowych wzrosły o około 6%. PayPal stwierdził, że jego operacje związane z płatnościami markowymi, Braintree i Venmo przyczyniły się do najwyższej stopy wzrostu marży transakcyjnej w dolarach – kluczowej miary rentowności jego podstawowej działalności – od 2021 roku.
Marże transakcyjne wzrosły w tym kwartale o 8%, osiągając 3,61 miliarda dolarów.
Wejście w ostatnich latach gigantów technologicznych, takich jak Apple (AAPL) i Alphabet (GOOG), matka Google, na rynek płatności cyfrowych, zwiększyło konkurencję, szkodząc udziałowi PayPal w rynku.
W rezultacie, mimo że działalność niemarkowa firmy PayPal wzrosła, słabość jej firm markowych, takich jak Venmo, odbiła się na giełdach.
Krótko po tym, jak w zeszłym roku został mianowany dyrektorem generalnym, Chris powiedział, że spodziewa się wzrostu przychodów wykraczających poza wolumeny czysto transakcyjne i zapowiedział zwiększenie elastyczności fintech.
PayPal spodziewa się również, że przychody w trzecim kwartale wzrosną o „średniojednocyfrowy wzrost”, co jest odbiegające od oczekiwań Wall Street zakładających wzrost o około 7,5%, wynika z danych LSEG.
Skorygowany zysk na akcję wzrósł do 1,19 dolara w ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca w porównaniu z 87 centami rok wcześniej.
(Raport: Manya Saini z Bengaluru; redakcja: Pooja Desai)
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii