Marże zysku Tesla Inc. spadają. Wśród ogromnych obniżek cen było to prawie wszystko, o czym inwestorzy i analitycy chcieli rozmawiać po tym, jak firma zajmująca się samochodami elektrycznymi opublikowała w środę zyski. Tesli
TSLA
Dyrektor generalny Elon Musk miał jednak odpowiedź, która złagodziła obawy wszystkich: nie martw się, pełna autonomia jest już prawie na miejscu i rozwiążesz problem marży.
Musk od kilku lat snuł absurdalne prognozy dotyczące nadejścia samojezdnych samochodów, w tym niesławną prognozę z 2019 r., że samochody Tesli będą cenniejsze niż to, co zapłacili za nie konsumenci, ponieważ przekształcą się we flotę zautomatyzowanych robotów w bliska przyszłość. Podczas gdy wszystko, co wydarzyło się od tamtej pory, nadal to pokazuje Pokaz Tesli z okazji Dnia Autonomii 2016 nie był na równiMusk nadal promuje swoją ulubioną fantazję.
„Spodziewamy się, że nasze samochody z czasem będą w stanie generować znaczne zyski dzięki autonomii. Uważamy więc, że kładziemy tutaj podwaliny i lepiej jest wysyłać wiele samochodów z niższą marżą, a następnie osiągać wyższą marżę w przyszłości, ponieważ jesteśmy w pełni autonomiczni” – powiedział Musk. „To bardzo ważny punkt”.
Akcje Tesli spadły o 3% do 4% w handlu po godzinach przed telefonem i spadły do 6% między końcem połączenia konferencyjnego a końcem sesji handlowej po godzinach. Być może dlatego, że inwestorzy dostrzegli rozdźwięk między przyznaniem Muska, że postęp w kierunku autonomii jest nierówny, a stwierdzeniem – jak to robi od lat – że taka autonomia będzie tutaj w ciągu kilku miesięcy.
Nie przegap: nadszedł czas, aby Elon Musk zaczął mówić prawdę o autonomicznej jeździe
„Będą dwa kroki do przodu, jeden krok wstecz między wydaniami dla tych, którzy spróbują wersji beta” – powiedział. „Ale trend jest bardzo wyraźny w kierunku pełnej samodzielnej jazdy, w kierunku pełnej autonomii. Waham się, czy to powiedzieć, ale myślę, że zrobimy to w tym roku.”
Nie to chcieli usłyszeć inwestorzy, ponieważ pytanie po pytaniu dotyczyło marż. Z podwójnym uderzeniem rosnącej konkurencji z nowymi samochodami elektrycznymi od dużych producentów samochodów, wraz z miękką gospodarką i rosnącymi stopami procentowymi, Tesla obniżyła ceny różnych modeli i na różnych rynkach jak dotąd około pięć razy w tym roku. Spowodowało to spadek marż brutto GAAP do 19,3%, z 29% w tym samym kwartale ubiegłego roku.
Większość pytań w wezwaniu firmy dotyczyła marży zysku lub cen, ponieważ jeden z inwestorów próbował zorientować się, czego inwestorzy mogą się spodziewać po marżach brutto w 2023 r., z wyłączeniem ulg podatkowych. Odpowiedzi Muska i innych dyrektorów były niejasne poza fantazyjną reakcją na autonomię.
Pełne pokrycie dywidendy: Akcje Tesli spadły o 6%, ponieważ obniżki cen uderzyły w marże
„To trudne środowisko do tworzenia takich prognoz” – powiedział Zachary Kirkhorn, dyrektor finansowy Tesli w długoterminowej odpowiedzi, która nie zawierała zbyt wiele, jeśli w ogóle. Jest dużo całkowitej niepewności. Są też wiatry czołowe i tylne. Myślę, że jest to w zasadzie pytanie, które dotyczy naszego poglądu na to, dokąd pójdą koszty”.
Inwestorzy Tesli byli już na tej drodze z Muskiem i jego przewidywaniami dotyczącymi autonomicznej jazdy, więc powinni wiedzieć, jak teraz zignorować jego przewidywania. Ale jeśli marzenie Muska jest jedyną konkretną odpowiedzią, jaką Tesla musi odzyskać, aby przywrócić profil marży i to jest podstawowy powód niekontrolowanej wyceny w sektorze motoryzacyjnym, akcje Tesli mogą być jeszcze niższe.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii