Lincoln dokonuje dużych zmian w największym pojeździe w swojej ofercie, dodając panoramiczny ekran na desce rozdzielczej. SUV Navigator 2025 to drugi pojazd firmy, który otrzymał cyfrową deskę rozdzielczą działającą w systemie Android opracowanym przez Forda, czego pierwszą aplikację zaprezentowano w Lincoln Nautilus 2024.
Nowy Navigator, który zadebiutuje podczas Monterey Car Week, jest wyposażony w panoramiczny wyświetlacz Nautilusa (technicznie rzecz biorąc dwa ekrany) z Lincoln Digital Experience, co nadaje mu bardziej elegancki, bardziej otwarty charakter i dodaje kontrastujące głośniki po bokach. Tymczasem te same zakrzywione ekrany w Nautilusie rozciągają się od słupka do słupka, sprawiając wrażenie bardziej zintegrowanego, a ich krawędzie pasują do drzwi.
Funkcjonalnie Navigator i Nautilus mają tę samą konfigurację, mówi Anika Salceda-Waicoco, dyrektor ds. komunikacji w firmie Lincoln. Jednakże model Navigator ma nową funkcję rozrywkową zwaną trybem Pano, która według Salceda-Waicoco „zapewnia możliwość strumieniowego przesyłania wideo i gier po obu stronach 48-calowego panoramicznego ekranu”.
Co zaskakujące, tryb Pano nie jest dostępny w Nautilusie, w którym można odtwarzać gry i filmy tylko na mniejszym centralnym ekranie dotykowym – ale to może się zmienić. „Po raz pierwszy mówimy o tym w Navigatorze, a w przyszłości będziemy mieli więcej do powiedzenia” – mówi Salceda-Wycoco. Navigator to także pierwszy model Lincolna wyposażony w spa „tryb Rejuvenate”, który został zapowiedziany dla Nautilusa 2024, ale nie pojawił się w chwili premiery.
Tryb odświeżania dodaje do wyświetlaczy dźwięki i widoki, takie jak zorza polarna, odchyla oparcie siedzenia, włącza masażery i grzejniki oraz dostarcza zapachy odświeżacza powietrza na 5–10 minut przerwy. Salceda-Wycoco twierdzi, że Nautilus 2025 również otrzyma tę funkcję w momencie premiery, natomiast Lincoln ma „wkrótce więcej do powiedzenia na temat terminów” w odniesieniu do bieżącego roku modelowego 2024. Navigator będzie umożliwiał medytację nad wodospadem we współpracy z aplikacją Calm, która zapewni także właścicielom bezpłatną roczną subskrypcję.
Przejdź do środkowego rzędu Navigatora, a znajdziesz opcję regulowanych foteli kapitańskich z kilkoma funkcjami w pierwszym rzędzie (w tym masażerami), dwoma ekranami dotykowymi do rozrywki, 5,8-calowym centralnym wyświetlaczem sterującym klimatyzacją i nie tylko. Poza składanymi siedzeniami w trzecim rzędzie znajduje się dzielona tylna klapa, którą można otworzyć, gdy się zbliżysz.
Navigator ma zupełnie nowy wygląd zewnętrzny, z ulepszonym pasem przednim, który bardziej przypomina nowego Nautilusa, łącznie z listwą świetlną biegnącą przez środek. Niestety, w tym roku Navigator nie uległ poprawie pod maską; To wciąż duża ciężarówka na gaz, napędzana 3,5-litrowym silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem, bez opcji hybrydowej, takiej jak Nautilus.
Lincoln zapowiedział, że do 2025 r. planuje wprowadzić na rynek trzy pojazdy w pełni elektryczne, a do 2026 r. czwarty. Jednak na początku tego roku dyrektor generalny marki ogłosił Wydaje się to bardzo pesymistyczne O tych terminach.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii