Oddzielna karta graficzna Intel Arc A380 w końcu wprowadzona na rynek w Chinach Dokładne ramy czasowe, jakich się spodziewaliśmy I póki jest para Wstępne recenzje Opublikowany, nie widzieliśmy bardziej kompleksowego przeglądu, ale postanowiliśmy skontaktować się z niektórymi naszymi chińskimi kolegami. Uzyskaliśmy oficjalne dane dostarczone dla procesora graficznego A380; Który opowiada historię pierwszej prawdziwie dyskretnej karty graficznej Intela z dużym potencjałem.
Werdykt GPU Intel A380: Zamień hit na GTX 1650 i RX 6400 już teraz, ale będą się starzeć jak FineWine™ (ważne)
Zacznijmy od specyfikacji.
Karta graficzna Intel Arc A380 jest zbudowana w procesie TSMC N6 i jest pierwszą dyskretną kartą graficzną firmy. Rzeczywista sugerowana cena detaliczna procesora graficznego w Chinach wynosi 880 juanów, ale po VAT (17%) wynosi około 1030 juanów. Jednak – spodziewamy się, że sugerowana cena producenta w USA będzie bliższa cenom po VAT w juanach, a nie cenom przed VAT. Posiada 1024 rdzenie FP32 (każdy rdzeń Xe zawiera 128 rdzeni FP32) oraz 6 GB pamięci GDDR6 o taktowaniu 16Gbps. W połączeniu z szyną o szerokości 96 bitów daje to przepustowość 192 GB/s — więcej niż wystarczającą dla karty tej klasy. TBP GPU można skonfigurować w zakresie od 75 W do 87 W z odpowiednio konfigurowalną częstotliwością zegara od 2 GHz do 2,35 GHz.
Co ciekawe, Intel pozwala również na opcję „przekraczania 87 W” – prawdopodobnie tego używały dedykowane procesory graficzne, które do tej pory widziałem, aby osiągnąć taktowanie powyżej 2,35 GHz. Tak więc procesor graficzny Intel Arc A380 to procesor graficzny od 4 TFLOP do 4,8 TFLOP, który w połączeniu z technologią podkręcania AI, taką jak XeSS – powinien wystarczyć dla podstawowego segmentu gier 1080p. Zanim przejdziemy dalej, oto kompletny schemat blokowy Intel Arc A380:
Przejdźmy teraz do soczystej części. Widzieliśmy już benchmarki 6 gier, które wcześniej wyciekły i możemy dodać do tej areny co najmniej 20 kolejnych tytułów. W przypadku testów porównawczych więcej jest zawsze lepiej, a 32 jest z grubsza uzgodnionym punktem, w którym Twoje dane zaczynają nabierać znaczenia statystycznego. Byliśmy jednak pod wrażeniem przejrzystości Intela w swoim oficjalnym przewodniku (jak zobaczysz poniżej). Najpierw spójrzmy na konfigurację testową:
Wszystkie testy zostały przeprowadzone w oficjalnych testach porównawczych przy użyciu procesora Intel Core i5 12600k z 32 GB pamięci RAM DDR4 3200 MHz, systemu Windows 11 i dysku SSD NVME o pojemności 4 TB. Zamieniono między nimi tylko GPU, czyli GTX 1650, RX 6400 i Intel Arc A380. Test odbył się około miesiąc temu, więc warto zauważyć, że w tym czasie osiągi kierowcy prawie na pewno wzrosną:
Jak widać, Intel Arc A380 handluje z AMD RX 6400 i (czasami mniej) z NVIDIA GTX 1650. Już pokonuje RX 6400 w Total War: Troy, Naraka Bladepoint, The Witcher 3 i F1 2021. Rozważ te to oficjalna dokumentacja To naprawdę fajne, że Intel nie stworzył jednostronnej historii o nadchodzącym GPU. Tutaj też historia robi się naprawdę ciekawa. FineWine™ jest terminem znanym entuzjastom AMD i czytelnikom tej witryny i był popularnym terminem opisującym dalszy rozwój sterowników AMD po wprowadzeniu na rynek w czasach, gdy brakowało pieniędzy i mocy.
Intel Arc A380 aż do RX 6500 XT absolutnie miażdży w swoich ulepszonych obciążeniach syntetycznych
Podobnie widzimy tutaj skrypt FineWine™. Pozwolę sobie rozwinąć: Intel Arc A380 absolutnie miażdży GTX 1650 i RX 6400 w teście TimeSpy 3DMark, a nawet pokonuje RX 6500 XT. Jest bardzo jasne, że istnieją możliwości sprzętowe, a nie ma tylko oprogramowania. Oczywiście zespół programistów powinien mieć silniki zoptymalizowane pod kątem tego standardu modułowego – i pokazać prawdziwy potencjał zabezpieczenia sprzętowego. Należy pamiętać, że zarówno NVIDIA, jak i AMD spędziły dziesięciolecia na ulepszaniu kodu operacyjnego swoich procesorów graficznych, podczas gdy Intel zaczął budować oddzielne procesory graficzne dopiero kilka lat temu (nie wdawajmy się w dyskusję na temat Larabee).
W oparciu o to, co widzimy w 3DMark Timespy, Intel Arc A380 (w zależności od ceny w USA) może być absolutną okazją dla graczy. To w dużej mierze na firmie Intel spoczywa ciężar dalszego rozwijania swoich sterowników i zapewniania możliwości wydajności, które tutaj widzimy. Ostatecznie liczy się tylko to, czy Intel może zapewnić wydajność za każdą złotówkę.
Po raz kolejny obciążenia obliczeniowe stały się mieszaną torbą, jeśli chodzi o Intel Arc A380. Z łatwością pokonuje zarówno GTX 1650, jak i RX 6400 w HandBrake i jest nieco gorszy niż GTX 1650 w DaVinci Resolve.
Możliwe nawet, że gracze z Ameryki Północnej i Unii Europejskiej zauważą poprawę wydajności, gdy dyskretne procesory graficzne Arc zostaną wydane w regionach innych niż Chiny. W zależności od tego, jak szybko Intel poprawi kombinacje sterowników dla różnych gier i jak ocenia procesory graficzne Arc (131 USD byłoby kradzieżą dla A380, ale podejrzewam, że sugerowana cena detaliczna będzie bliższa 150 USD, gdy zostanie wprowadzony na rynek w USA) – nawet 150 USD może być Potencjalna wygrana, biorąc pod uwagę, że sprzęt jest tuż za NVIDIA RTX 3050 – sugerowana cena detaliczna 249 USD. Intel XeSS będzie wisienką na torcie.
„Specjalista sieciowy. Odwieczny maniak zombie. Kawowy ninja. Przyjazny dla hipsterów analityk.”
More Stories
Garry's Mod musi stawić czoła zalewowi powiadomień o usunięciu gier na mocy ustawy DMCA związanych z Nintendo
Rabbit's R1 to mały gadżet napędzany sztuczną inteligencją, który rośnie w Tobie
Apple udostępnia modele AI typu open source działające na urządzeniu