18 września, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Oczekuje się, że kolejowy ruch towarowy w Kanadzie zwolni w tym tygodniu, a dwie firmy wydały zawiadomienia o zamknięciu przez Reuters

Napisane przez Promita Mukherjee

OTTAWA (Reuters) – Kanadyjska sieć kolei towarowych może zostać zamknięta w tym tygodniu, co może spowodować ogromne straty gospodarcze po tym, jak dwóch największych operatorów kolejowych w kraju wydało w niedzielę zawiadomienia o zamknięciu związkowi kierowców ciężarówek reprezentującym około 10 000 pracowników.

Ponieważ oferty last minute nie doszły do ​​skutku, Kanadyjskie Koleje Państwowe (TSX:) (CN) i… Kanadyjski Pacyfik Kansas City Co. (CPKC) planuje zamknąć swoje drzwi dla pracowników od wczesnych godzin porannych w czwartek.

Po raz pierwszy w kraju doszło do równoczesnych zwolnień w przedsiębiorstwach kolejowych, ponieważ przedsiębiorstwa zazwyczaj negocjują swoje umowy o pracę co dwa lata.

Wstrzymania mogą sparaliżować dostawy zbóż spożywczych, fasoli, potażu, węgla i drewna, które stanowią dużą część kanadyjskiego eksportu, a także wpłynąć na dostawy towarów, od produktów naftowych po chemikalia i samochody.

Oprócz szkód gospodarczych szacowanych na miliardy dolarów wstrzymanie może doprowadzić do zakłóceń w handlu kolejowym na kontynencie północnoamerykańskim.

„Jeżeli nie zostanie osiągnięte natychmiastowe i zdecydowane rozwiązanie konfliktu pracowniczego, Krajowe Przedsiębiorstwo Kolejowe nie będzie miało innego wyjścia, jak tylko kontynuować stopniowe zamykanie swojej sieci, co może zakończyć się zamknięciem” – stwierdziło Krajowe Przedsiębiorstwo Kolejowe w oświadczeniu.

„Pomimo negocjacji, które odbyły się w weekend, nie osiągnięto wymiernego postępu, a strony pozostają bardzo daleko od siebie” – stwierdziła.

Związek Kierowców Ciężarówek twierdzi, że rząd Kanady chce wdrożyć przepis dotyczący przymusowej relokacji, w wyniku którego pracownicy byliby zobowiązani do wielomiesięcznego przemieszczania się po Kanadzie w celu uzupełnienia niedoborów siły roboczej.

CN twierdzi, że złożyło w tym roku cztery oferty dotyczące wynagrodzenia, odpoczynku i dostępności siły roboczej, zachowując jednocześnie pełną zgodność z nałożonymi przez rząd przepisami dotyczącymi nadzorowania okresów pracy i odpoczynku.

Nieporozumienia z CPKC skupiają się na kwestiach bezpieczeństwa, przy czym związek twierdzi, że firma chce „anulować układ zbiorowy dotyczący wszystkich postanowień dotyczących zmęczenia mających kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa”, co oznacza, że ​​załogi będą musiały dłużej nie spać, co zwiększa ryzyko wypadków.

CPKC twierdzi, że jego oferta utrzymuje status quo wszystkich zasad pracy, „w pełni odpowiada nowym wymaganiom regulacyjnym w zakresie komfortu i w żaden sposób nie zagraża bezpieczeństwu”.

Kierowcy ciężarówek reprezentujący pracowników stoczni, kontrolerów ruchu kolejowego, inżynierów lokomotyw i konduktorów wydali w niedzielę 72-godzinny strajk w CPKC przed wydaniem przez firmę zawiadomienia o zamknięciu pociągów.

W odrębnym oświadczeniu skierowanym do członków stwierdziła również, że zawiadomienie o zamknięciu wydane przez CN należy traktować „tak, jakbyśmy strajkowali”.

„Składamy zawiadomienie o strajku, aby bronić praw i bezpieczeństwa naszych członków” – oznajmił w oświadczeniu Paul Bouchet, przewodniczący Konferencji Kanadyjskiego Związku Maszynistów.

Zarówno Koleje Kanadyjskie, jak i CPKC oświadczyły, że ich sieci poza Kanadą będą nadal działać, ale przystanki mogą mieć skutki uboczne. Sieci dwóch kanadyjskich przedsiębiorstw kolejowych łączą się z wieloma głównymi ośrodkami kolejowymi i towarowymi w Stanach Zjednoczonych, takimi jak Chicago, Nowy Orlean, Minneapolis i Memphis. Sieć CPKC rozciąga się również na południe, łącząc się z portami na wschodnim i zachodnim wybrzeżu Meksyku.

Federalny rząd liberalny dotychczas odrzucał prośby grup biznesowych o interwencję, twierdząc, że chce, aby przedsiębiorstwa i związki zawodowe rozwiązały różnice zdań w drodze negocjacji.