Marlena Słos | Bloomberg | Obrazy Getty’ego
siły sprzedaży Co-CEO Marc Benioff powiedział pracownikom w wiadomości Slack w piątek, że najnowsi pracownicy firmy nie są wystarczająco produktywni i poprosił o opinię, dlaczego tak jest.
„Czy nie budujemy wstępnej wiedzy z nowymi pracownikami bez kultury biurowej?” zapytał w liście widzianym przez CNBC. Powiedział, że jest „proszącym o przyjaciela”, wyrażeniem, którego ludzie często używają w Internecie, aby w humorystyczny sposób wyrazić swoją ciekawość na dany temat. Wiadomość zawierała emoji przedstawiające uśmiechniętą twarz z unoszącą się nad nią aureolą, wskazującą na niewinność.
Powiązane wiadomości inwestycyjne
List skierowany do całej firmy Benioff dotyczy tego, co stało się gorącym tematem w Dolinie Krzemowej. Od czasu pojawienia się wirusa Covid, który prawie trzy lata temu odesłał pracowników do domu, firmy próbują na nowo wyobrazić sobie przyszłe miejsce pracy, które zapewniłoby pracownikom większą elastyczność niż w przeszłości. Niektóre firmy pozwalają pracownikom pracować z dowolnego miejsca na stałe.
Był to Salesforce, największy prywatny pracodawca w San Francisco Wśród pierwszych Firmy technologiczne, aby powiedzieć swoim pracownikom, że nie muszą wracać. W zeszłym roku Salesforce nabył aplikację komunikacyjną luźnyI — powiedział Benioff Ludzie mogą bardzo efektywnie pracować ze swoich domów. siły sprzedaży Powiedział Pozwoli to zespołom decydować, ile czasu spędzą w biurze.
Ale Benioff może być świadomy niektórych wyzwań związanych z pracą zdalną. W piątek zwrócił uwagę na problem, który według niego dotyczy pracowników, którzy dołączyli do Salesforce w tym i zeszłym roku. Zatrudnienie w Salesforce wzrosło o 32% w ciągu ostatniego roku i ostatniego miesiąca Wytnij setki miejsc pracy.
Rzecznik Salesforce odmówił komentarza w sprawie listu Benioffa, ale przesłał oświadczenie na temat polityki firmy.
„Mamy hybrydowe środowisko pracy, które umożliwia liderom i zespołom celową współpracę” – napisał rzecznik. „Mogą decydować, kiedy i gdzie spotykają się, aby współpracować, wprowadzać innowacje i napędzać sukces klientów”.
Benioff zmaga się ze spowolnieniem wzrostu przychodów, ponieważ gospodarka słabnie, a najwyższe szczeble w Salesforce upadają. W zeszłym miesiącu firma powiedziała, że Brett Taylor też będzie Schodzić ze stanowiska współzarządzającego w styczniu. Dopiero rok temu awansował, by dzielić najwyższe stanowisko z Benioffem. Kilka dni później dyrektor generalny Slacka, Stuart Butterfield, ogłosił swoje odejście.
Oto pełny tekst postu Benioffa na Slacku:
Jak zwiększamy produktywność naszych pracowników w zespole sprzedaży? Szczególnie nowi pracownicy (zatrudnieni w czasie pandemii w 2021 i 2022 roku) borykają się ze znacznie niższą produktywnością. Czy to odzwierciedlenie naszej polityki biurowej? Czy nie budujemy wstępnej wiedzy z nowymi pracownikami bez kultury biurowej? Czy nasi menedżerowie nie zajmują się bezpośrednio kwestiami produktywności w swoich zespołach? Czy nie inwestujemy wystarczająco dużo czasu w naszych nowych pracowników? Czy menedżerowie poświęcają wystarczająco dużo czasu i energii na wdrażanie nowych pracowników i osiąganie produktywności? Czy wejście jako nowy pracownik do zespołu sprzedaży jest zbyt stresujące? Prośba znajomego. (Pozostawiam to otwarte dla najszerszego poziomu odpowiedzi).
List wywołał różne komentarze.
Niektórzy wchodzili w interakcję z emoji z napisem „to” i strzałką w górę. Inni wybrali emotikony z napisem „WFH” lub „potrzebny cytat”. Dziesiątki osób używało standardowego emoji znanego jako myśląca twarz.
Benioff ponownie wtrącił się do odpowiedzi.
„Zadawanie pracownikom (oraz klientom i sobie nawzajem) trudnych pytań w celu uzyskania odpowiedzi jest obecnie jednym z najskuteczniejszych sposobów uzyskiwania odpowiedzi jako lider” – napisał. „Dlatego kupiliśmy Slacka, ponieważ nie ma lepszego sposobu na szybkie zadawanie pytań i uzyskiwanie odpowiedzi od tłumu. Dziś mamy prawie 500 odpowiedzi na te pytania – niesamowite i niezwykle pomocne!”
Był zdenerwowany, że jego wiadomość trafiła do prasy i ostatecznie trafiła na Twittera.
„Mam nadzieję, że zgodzicie się, że rozczarowujące jest również to, że nasze prywatne rozmowy zostały niemal natychmiast zgłoszone do mediów publicznych” – napisał. „Zastanawiam się, w jaki sposób możemy promować, że zaufanie jest najwyższą wartością naszej firmy? Jak możemy zademonstrować potęgę zaufania i przejrzystości bez natychmiastowego publicznego ujawnienia. Dociera to do sedna tego, kim jesteśmy w dziale sprzedaży”.
Jego odpowiedzi zostały udostępnione CNBC.
Zegarek: Salesforce Co-CEO Marc Benioff o odejściu Bretta Taylora z firmy
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii