10 października, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Nowa era, napisana przez Juliana Fellowesa

Nowa era, napisana przez Juliana Fellowesa

Hugh Bonneville, Elizabeth McGovern i Laura Carmichael w opactwie Downton: nowa era

Hugh Bonneville, Elizabeth McGovern i Laura Carmichael Opactwo Downton: nowa era
zdjęcie: Ben Blackall / 2022 Focus Features LLC

Radujcie się Downtonowie! Opactwo Downton: nowa era Jest to popularna franczyza godna Juliana Fellowesa. Oczywiście miałem rację, że się martwię. Pierwsza wyprawa do popularnych seriali telewizyjnych na dużym ekranie, 2019 Opactwo Downton, to było jak wspaniałe prywatne wakacje; To nic dziwnego pasożytosoba przełożona zajmie to samo Na górze na dole hipoteza, całkowicie ją przysłaniając pod względem znaczenia kulturowego. I fakt, że funkcje ostrości zostały dwukrotnie opóźnione Nowa era, od grudnia 2021 do marca, a potem do maja nie było to do końca uspokajające. Ale sequel udaje się ożywić to stare uczucie prosto z pierwszych klatek, dostrojony do tego samego tonu, co Jon Loone niezawodnie wysyłając dreszcze do widzów, tak jak Ty niedziela, tak jak „Woke Up This Morning” Alabamy 3 zrobił dla fanów sopran-Tylko tym razem Downton Robi to bez wprowadzenia Laury Linney.

Violet (Maggie Smith), owdowiała hrabina, otrzymuje willę w południowej Francji, pozostawioną przez starego miłośnika, markiza de Montmirail, którego wdowa (Natalie Bay) poprzysiągł sprzeciwić się jego woli w sądzie. Niespodziewanie Montmirails zaprasza Crawleyów do odwiedzenia. Z jakiegoś powodu Robert (Hugh Bonneville), hrabia Grantham, wygląda na wypielęgnowanego i przybitego, zanim postawił stopę we Francji. Ponieważ większość rodziny Crowleyów wyjeżdża, by ujawnić przerażające szczegóły dotyczące przeszłego związku wdowy, sama wdowa i Lady Mary (Michelle Dockery) zostają w tyle.

Podczas gdy poprzedni film jest niczym innym jak zbędną moralną komedią osadzoną w królewskiej wizycie w posiadłości, w sequelu Fellowes powraca do niektórych z najtrwalszych metafor jego serii. Dzięki dostępowi do prądu, telefonu, tostera, lodówki, blendera, radia itp. załoga Downton ma Nowa technologia jest zawsze mile widziana z troską. Ich styl, który stara się dostosować do nowoczesnych udogodnień, które uważamy za oczywiste, nigdy się nie starzeje, a Fellowes ponownie wraca do swoich starych sztuczek z obsadą i ekipą z epoki kina niemego, która próbuje nakręcić dźwiękowy obraz w Downton.

Jak widać, na strychu są przecieki. Aby sfinansować kosztowną konserwację domu, rodzina Crowleyów niechętnie przyjmuje ofertę filmowca Jacka Barbera (Hugh Dancy) wynajęcia części Downton w celu nakręcenia tytułowego „katografu ruchu”. hazardzistaW roli głównej Jay Dexter (Dominic West), Myrna Dalglish (Laura Haddock). Zanim obsada i ekipa zdążą wyczerpać swoje powitanie, British Lion wstrzymuje produkcję, ponieważ potrzebne są urządzenia komunikacyjne. Mary jak zawsze odważna zachęca Jacka do przekształcenia wyczerpującego projektu w ścieżkę dźwiękową, która wykorzystuje wiele ukrytych talentów Downton. Zdarza się, że Myrna ma beznadziejny akcent Cockneya, który nie nadaje się dla mówcy, więc Jack zatrudnia Mary do dubbingu jej kwestii. To doprowadza Myrnę do szaleństwa piosenkarki, której pokojówki Anna (Joanne Frogget) i Daisy (Sophie McSherra) próbują mediować. Były kamerdyner Molesley (Kevin Doyle), najwyraźniej miłośnik sztuk dramatycznych, wkracza pod drut, by tworzyć dialog od zera.

Wszystko staje się trochę zdefiniowane, co jest naprawdę dobrą zabawą. Widzowie mogą pamiętać program telewizyjny Spojrzenie za kulisy w Highclere Castle, prawdziwe Downton i jak program umożliwił kosztowne renowacje nieruchomości. Poza tym fajnie, że pracownicy Downtona na dole zachowują się jak gwiazdorzy i oszołomieni perspektywą bycia ekstra w filmie w filmie, podczas gdy, przynajmniej dla Downtonians, stali bywalcy tych seriali są gwiazdami znacznie większymi niż West i Haddock, ze wszystkimi należyty szacunek.

Downtown Abbey: A New Era, z udziałem Penelope Welton i Maggie Smith

Penelope Welton i Maggie Smith w Śródmieście: nowa era
zdjęcie: Ben Blackall / © 2022 Focus Features, LLC

Jak w przypadku wielu łańcuchów, Downton Najbardziej emocjonalnie wybrzmiewa, gdy ukochane postacie – nie zapominając o kuzynie Dana Stevensa Matthew i pani Sybil Jessice Brown Findley – nagle odchodzą. Z biegiem lat program różnie podnosił perspektywy Lady Mary i Anny udających się do Ameryki (co niewątpliwie było inspiracją) pozłacany wiek), Daisy odchodzi, aby zostać sekretarką, kamerdyner Barrow (Robert James Collier) znajduje miłość, hrabina wdowa wyjeżdża na stałe itp., ale nie realizował tych pomysłów. Wreszcie, 12 lat po wyemitowaniu pierwszego odcinka serialu, pojawiło się kilka znaczących odejść w Nowa era Upewnij się, że trafisz w sentyment Downtonian.

W przeciwieństwie do Michaela Englera, który prowadził pierwszy Downton Film fabularny, reżyser Simon Curtis nigdy nie pracował nad serialem (chociaż jest stycznie związany z serią przez swoją żonę Elizabeth McGovern i Corę, samą hrabinę Grantham). Jednak spójrz i poczuj od Nowa era Przywołuje początki małego ekranu. Od czasu do czasu pojawiają się ujęcia fundacji pokazujące fasadę Downton w całej okazałości – wybór redakcyjny, który ma sens tylko dla telewizji. Ale Downtons prawdopodobnie będzie zachwycony, mogąc ponownie odwiedzić tę grupę postaci, a tutaj Fellowes przypomina nam, w jaki sposób zainwestowaliśmy w ich życie.