Susan Biddle/The Washington Post/Getty Images
To koniec ery Netflixa.
Dwadzieścia pięć lat po założeniu firmy Netflix twierdzi, że zabija swoją długoletnią działalność w zakresie przesyłania płyt DVD na pocztę. Tak, czerwone koperty wkrótce znikną.
W często zadawanych pytaniach i poście na blogu na swojej stronie Netflix mówi, że wyśle swoje ostatnie DVD 29 września 2023 r.
„Po 25 latach niesamowitego biegania podjęliśmy trudną decyzję o zaprzestaniu biegania pod koniec września” — czytamy w FAQ. „Naszym celem zawsze było zapewnienie naszym członkom jak najlepszej obsługi, ale ponieważ branża DVD nadal się kurczy, będzie to coraz trudniejsze. Sprawienie, że sezon 2023 będzie naszym ostatnim sezonem, pozwoli nam zachować jakość usług do ostatniego dnia i wyjść na szczycie.”
Na wiele lat przed emisją programów telewizyjnych lub filmów Netflix wpadł na prosty pomysł: zastąpić przestarzałe wypożyczanie płyt DVD, dostarczając klientom płyty DVD i umożliwiając im zwrot ich pocztą, gdy skończą (pierwszą przesłaną płytą DVD była kopia Sok z żukadla każdej firmy). Wkrótce czerwone opakowania Netflixa były wszędzie, a Blockbuster, dominująca w tamtej epoce wypożyczalnia płyt DVD, była na krawędzi upadku.
I chociaż jego dział DVD skurczył się na przestrzeni lat (przychód wyniósł 146 mln USD w 2022 r., 183 mln USD w 2021 r., w porównaniu z 239 mln USD w 2020 r.), model biznesowy wypracowany dzięki wysiłkom Netflix na DVD pomógł w ukształtowaniu jego fundamentów. Praca.
„Naszym celem zawsze było zapewnienie naszym członkom jak najlepszej obsługi, ale w miarę zmniejszania się działalności będzie to coraz trudniejsze” – napisał współzarządzający Netflix Ted Sarandos we wtorkowym poście na blogu.
To przejście Netflix na model subskrypcyjny napędzało jego wzrost i szybko przyjęło zalecenia algorytmiczne, aby pomóc użytkownikom zdecydować, co dalej wypożyczyć. Zarówno model subskrypcji, jak i jego silnik rekomendacji wspierają biznes transmisji na żywo.
Biznes DVD był również tematem jednego z najbardziej kultowych momentów w historii Netflix: kiedy zapowiedział, że wydzieli swoją usługę DVD jako nową firmę o nazwie Qwikster, oddzielając swoją ofertę przesyłania strumieniowego od DVD. Klienci się zbuntowali, a serwis DVD utknął w ramach głównego serwisu Netflix (ostatecznie jednak plany streamingu i plany DVD rozeszły się).
Okazuje się, że streaming może rozwijać się znacznie szybciej niż biznes DVD, który opierał się na starszej infrastrukturze, takiej jak magazyny, inwentarz DVD i usługa pocztowa. Udowodniono, że zmienia sposób, w jaki konsumowana jest rozrywka, nawet jeśli niektórzy zagorzali fani nadal korzystają z usługi DVD w przypadku tytułów trudnych do strumieniowania.
Ostatecznie, chociaż koniec biznesu DVD Netflix jest końcem ery definiującej rozrywkę, pismo wisi na ścianie od lat. Netflix nie ujawnił, ilu abonentów DVD ma od 2019 roku (kiedy miał nieco ponad 2,1 miliona subskrybentów i 300 milionów dolarów przychodu), a Sarandos wyjaśnił, że firma nie ma zamiaru próbować jej subsydiować. .
„Kiedy twoją główną rolą jest próba uratowania firmy, jesteś martwy” – powiedział Sarandos. THRKim Masters w wywiadzie udzielonym w marcu 2021 r. „Kiedy przeszliśmy od DVD do transmisji strumieniowej, nie spędziliśmy ani minuty próbując ratować biznes DVD. Nasza przyszłość zawsze wiązała się z transmisją strumieniową i każdy wysiłek, jaki w nią włożyliśmy próba ratowania biznesu DVD była energią, której nie zmarnowano na tworzenie biznesu telewizyjnego.
Na swoim blogu Sarandos zastanawia się nad dziedzictwem kreatywności.
„Jesteśmy dumni, że mogliśmy tak długo dzielić wieczory filmowe z naszymi członkami DVD, bardzo dumni z tego, co osiągnęli nasi pracownicy i podekscytowani, że możemy nadal zadowalać fanów rozrywki przez wiele kolejnych dziesięcioleci” – napisał. Wszystkim, którzy dodali DVD do swojej kolejki lub czekali przy skrzynce pocztowej na nadejście czerwonej koperty: Dziękuję.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii