Mario Tama/Getty Images
Ponieważ negocjacje SAG-AFTRA przeciągały się do weekendu, związek zawodowy i hollywoodzkie studia zakończyły w sobotę rozmowy w sprawie nowego trzyletniego porozumienia, które mogłoby położyć kres strajkowi aktorów.
Jak podaje źródło, prace mają być kontynuowane w niedzielę Reporter z Hollywood Sobotnie rozmowy były „konstruktywne”.
W trakcie dyskusji strona związkowa przedstawiła studiom ostateczne odpowiedzi. W sobotę dyskusje w studiu prowadziła Carole Lombardini, prezes Związku Producentów Filmowych i Telewizyjnych, bez obecności najwyższej kadry kierowniczej firmy, jak to miało miejsce podczas poprzednich sesji negocjacyjnych w tym tygodniu.
Taka sytuacja nastąpiła po tym, jak we wtorek Związek Wykonawców oraz Stowarzyszenie Producentów Filmowych i Telewizyjnych wróciły do negocjacji po raz pierwszy od prawie dwóch tygodni. Przy uważnej obserwacji branży obie strony wymieniały propozycje w ciągu kilku dni i poczyniły pewne kroki w kluczowych kwestiach. Jeśli chodzi o płace minimalne, studia podniosły w pierwszym roku swoją ofertę z 5 do 7 proc., zaś związek obniżył swoje żądanie z 11 do 9 proc. Jeśli chodzi o wysiłki związku mające na celu zaoferowanie większego wynagrodzenia członkom pracującym na platformach streamingowych, studia początkowo zmodyfikowały swoją propozycję premii przed transmisją opartej na sukcesie, natomiast związek później zmodyfikował swoją prośbę o pobieranie opłaty od każdego streamera (szczegóły nowy pomysł nie był dostępny online).
Jednak podczas 107. dnia strajku SAG-AFTRA po obu stronach wzrosła presja, aby poczynić rzeczywiste postępy. W tym miesiącu grupa wybitnych aktorów zaczęła rozmawiać zarówno ze swoim związkiem, jak i studiami, próbując poprawić postęp w negocjacjach. Wielu przedstawicieli rozpoczęło także prace nad pismem, w którym wyrazili swoje obawy dotyczące przywództwa związku, powstrzymało się jednak od jego publikacji, obawiając się potencjalnego wpływu listu na negocjacje. Następnie 26 października w oddzielnym piśmie podpisanym przez prawdopodobnie tysiące przedstawicieli nawoływano negocjatorów do powiedzenia: „Nie przebyliśmy jeszcze takiej drogi, aby się upaść”.
Tymczasem studia ostrożnie patrzą na przyszłość swoich harmonogramów filmów i transmisji strumieniowych na 2024 rok w miarę zbliżania się sezonu świątecznego. Disney ogłosił w piątek nową zmianę w harmonogramie premier na rok 2024, twierdząc, że opóźni to dwa wiosenne namioty: Królewna Śnieżka I Pixara Elio – Od ponad roku, w obliczu trwającego strajku.
„Irytująco skromny fan sieci. Pisarz. Alkoholowy geek. Namiętny odkrywca. Rozwiązujący złe problemy. Nieuleczalny ekspert od zombie”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025