Boba Pockrasa
Informator Foxa Nascar
CHICAGO — W sobotę Nascar zaprezentował prototyp swojego pojazdu elektrycznego jako symbol swojego zaangażowania w próbę osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto we wszystkich swoich podstawowych operacjach do 2025 roku.
Ten samochód elektryczny może ostatecznie stać się bardziej symbolem niż rzeczywistością, jeśli chodzi o rzeczywiste wyścigi.
Koncentrując się na silnikach spalinowych napędzanych wodorem jako rozwiązaniu pozwalającym zmniejszyć swój ślad węglowy, NASCAR będzie w dalszym ciągu badać, czy trasa elektryczna jest lepsza.
Chociaż NASCAR rozważał zorganizowanie wyścigów demonstracyjnych samochodów elektrycznych, w których każda firma produkuje samochody, ten, który zaprezentowano w sobotę w weekend w Chicago, jest jedynym. Nie planuje się wyścigów pokazowych.
„Nie siedzę tutaj i nie mówię, że ogłosimy serię wyścigów” – powiedział John Probst, starszy wiceprezes i dyrektor ds. rozwoju wyścigów NASCAR. „Chodzi o to, abyśmy badali, jaka może być nasza przyszłość… i zdobywali wiedzę co nadchodzi, będziemy kierować, gdziekolwiek zaprowadzi nas przyszłość.” .
Trzej producenci obecnie rywalizujący w wyścigu NASCAR — Chevrolet, Ford i Toyota — współpracowali przy projektowaniu samochodu i żaden inny potencjalny producent nie brał udziału w wyścigu NASCAR. Samochód ma już sponsora, ponieważ NASCAR ogłosił, że firma ABB z branży elektrycznej i automatyki została jego pierwszym partnerem w ramach swojej misji zrównoważonego rozwoju.
„Z naszego punktu widzenia chodzi o to, aby być przygotowanym na wszystko, co przyniesie przyszłość. Przyglądamy się wszystkiemu, co dotyczy spalania, od paliw odnawialnych, przez wodór, po rozwiązania elektryczne, od hybryd po… nasz pojazd elektryczny na baterie” – powiedział Probst.
Były kierowca Cup, David Ragan, był kierowcą testowym, który obejmował trzydniowe testy samochodu w Martinsville, który miał zmodyfikowane podwozie w porównaniu z obecnym samochodem nowej generacji używanym w Cup. Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła pochodzą z obecnego samochodu Cup. Układ napędowy może w szczycie wytwarzać 1000 kW. Hamowanie przekształca energię kinetyczną w moc, co jest powszechne w wielu silnikach hybrydowych stosowanych w innych seriach wyścigowych.
Wobec braku konkretnej serii, prototyp samochodu elektrycznego NASCAR wykorzystuje silnik niemarkowy i żaden z producentów nie opracował specjalnie silnika dla siebie.
Są dwie rzeczy, które z pewnością przykują uwagę fanów NASCAR:
-Brak dźwięku przy braku palnego silnika.
–Duże skrzydło wznoszące się wysoko nad samochodem, opracowane jako pojazd użytkowy, jest o kilka cali dłuższe niż obecny samochód Cup i wymagałoby masywnego tylnego skrzydła, aby wytworzyć niezbędny docisk.
Pierwsze spojrzenie na prototyp nowego samochodu elektrycznego NASCAR.
„Przez całe życie jeździłem samochodami, które wydają dźwięki, które powodują, że słyszysz określone rzeczy, czujesz określone zapachy i właśnie to było naprawdę wyjątkowe w tym samochodzie” – powiedział Ragan.
„Na torze takim jak Martinsville, gdzie znajdujesz się na skraju drogi, jesteś przyzwyczajony do dźwięku wydechu uderzającego w ścianę i możesz stwierdzić, jak blisko jesteś ściany… Słyszałem pisk opon lub drżenie w środku zakrętu i czuć było bardziej zapach hamulców ”.
Przedstawiciele NASCAR zdają sobie sprawę, że wielu ich fanów będzie sprzeciwiać się przejściu z silnika spalinowego, ale chcą też pójść w ślady producentów wyścigowych ze swoimi samochodami osobowymi.
„Silnik spalinowy ma przed sobą jeszcze długą drogę, niezależnie od tego, czy będzie napędzany paliwem zrównoważonym, czy wodorem, a to kolejna rzecz, która nas bardzo interesuje” – powiedział Probst. „Ale oczywiście istnieje również aspekt elektryfikacji, niezależnie od tego, czy jest to silnik hybrydowy… [and] Również akumulator elektryczny [powered vehicles]„.”
Producenci samochodów często wykorzystują wyścigi do rozwijania technologii i podkreślania istniejących technologii o wysokich osiągach.
„Ze strony konsumentów węgiel jest wrogiem, prawda” – powiedział Tyler Gibbs, dyrektor generalny Toyota Racing Development. „A ze strony konsumentów podchodzimy do różnych pojazdów”. [from EVs to hydrogen-fuel cell]…Z punktu widzenia sportów motorowych silnik spalinowy istnieje już od dawna, a sporty motorowe w ogóle wynikają tylko z natury sposobu jego działania.
„Wodór jest dla nas bardzo ważny. Paliwa o zerowej emisji dwutlenku węgla są dla nas również bardzo ważne”.
Probst nie mógł wystarczająco podkreślić, że samochód elektryczny jest wciąż w fazie badań i nie wiadomo, czy odbędzie się seria wyścigów. Pojawiły się spekulacje, że seria Xfinity firmy NASCAR może stać się serią samochodów elektrycznych.
„Nie sądzę, że będę tu dzisiaj siedzieć i mówić, że nigdy nie zrobimy serialu. Mówię to tylko teraz. Nie chcę tworzyć oczekiwań, że serial zostanie ogłoszony w przyszłym roku. to nieprawda, temu też nie mówimy nie” – powiedział Probst.
„Ale myślę, że jest to dla nas szansa, aby zrobić coś znaczącego w tym sensie, że opracowujemy nową technologię dla naszego samochodu [and then] Oceniając reakcje naszych fanów. Ostatecznie tylko tym się mierzymy. Chcemy być ważni dla producentów OEM [manufacturers]„Ale jeśli jesteśmy dla nich ważni i nikt nie patrzy, spojrzą na nas i zapytają: «Dlaczego tam się wygłupiamy?».
Pierwsze spojrzenie na prototyp nowego samochodu elektrycznego NASCAR.
Bob Pockrass opisuje wyścigi NASCAR dla Fox Sports. Spędził dziesięciolecia relacjonując sporty motorowe, w tym ponad 30 wyścigów Daytona 500, pracując dla ESPN, Sporting News, NASCAR Scene Magazine i The (Daytona Beach) News-Journal. Możesz śledzić go na Twitterze @Drzewo konik polny.
Uzyskaj więcej z serii NASCAR Cup Obserwuj swoje ulubione, aby otrzymywać informacje o grach, nowościach i nie tylko
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii