Metro przygotowuje się do ponownego uruchomienia automatycznego pociągu – NBC4 Washington

Metro przygotowuje się do ponownego uruchomienia automatycznego pociągu – NBC4 Washington

Metro prowadzi ostatnie przygotowania do zmiany sposobu obsługi pociągów.

News4 dowiedział się, że w porządku obrad Rady Metro w tym tygodniu zaplanowano prezentację mającą na celu przekształcenie pociągów w tryb automatyczny sterowany komputerowo.

Plan zakłada przekształcenie linii czerwonej w automatyczną obsługę pociągów do lata i całego systemu do końca roku.

Metro nie korzystało z automatycznej obsługi pociągów (ATO) od ponad dekady. Obecnie operatorzy pociągów sami kontrolują ruch.

Metro jest jednak przystosowane do pracy w trybie automatycznym – jest obecnie jednym z nielicznych dużych systemów tranzytowych, które nie są zautomatyzowane.

Metro twierdzi, że ATO powinno poprawić wszystko, od punktualności po zużycie pociągu, a nawet zużycie energii, ponieważ zapewni to płynniejszą jazdę.

„To tak, jak wiesz, wciśnięcie gazu w samochodzie nie jest preferowanym sposobem przyspieszania ani hamowania, prawda? To podobna logika, gdy prowadzisz samochód” – powiedział Andy Ove, szef infrastruktury w WMATA.

Waszyngtoński Komitet Bezpieczeństwa Metrorail twierdzi, że jego członkowie czekają na dodatkowe informacje wymagane od Metrorail i potrzebne są szeroko zakrojone prace, aby zapewnić, że agencja tranzytowa jest gotowa do uruchomienia ATO.

„W ramach naszego nadzoru nad pracami Metrorail nad certyfikacją bezpieczeństwa w odniesieniu do automatycznej eksploatacji pociągów i automatycznych drzwi, WMSC regularnie współpracuje z Metrorail w zakresie konkretnych kwestii bezpieczeństwa. Obejmuje to pytania dotyczące takich obszarów, jak potencjalne rozkłady jazdy Metrorail, testy, rozwój szkoleń i wdrożenie” – napisała komisja w oświadczeniu.

Metro nie działa w trybie ATO od czasu katastrofy pociągu na czerwonej linii w 2009 roku, w której zginęło dziewięć osób. Pozostaje najbardziej śmiertelnym wypadkiem w historii metra.

W tym przypadku według dochodzenia przeprowadzonego przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Transportu, do wypadku przyczynił się doskonały splot zdarzeń. Po pierwsze, sygnały komputerowe wskazywały, że droga przed nami jest wolna – ale drugi pociąg zatrzymał się w pobliżu zakrętu. Po tym automatyczny system pchnął pociąg do przodu z pełną prędkością. Kiedy robotnik zobaczył drugi pociąg, było już za późno.

READ  Akcje Tysona spadają, gdy gigant spożywczy widzi, że inflacja zmniejsza popyt

Metro wie, że będzie musiało wszystkich przekonać, że ten nowy system jest bezpieczny.

„Zweryfikowaliśmy z naszymi producentami, że w tych warunkach ten sprzęt jest bezpieczny” – powiedziała Tiffany Jenkins, pracownik WMATA.

Zarząd metra zapozna się z pełnym planem w ten czwartek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *