22 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Meryl Streep na Festiwalu Filmowym w Cannes mówi, że podziwia aktorki, które zajmują się produkcją filmów

W środę na Festiwalu Filmowym w Cannes trzykrotna zdobywczyni Oscara Meryl Streep ujawniła swój podziw dla aktorek, które przechodzą do produkcji po zdobyciu sławy na dużym ekranie.

„Jest tak wiele kobiet, które produkują dla siebie i jestem pod wielkim wrażeniem tych, które to robią” – powiedziała Reese [Witherspoon] I Nicole [Kidman], Natalie Portman. „Każdy ma własną firmę produkcyjną” – powiedziała.

„Prowadzę firmę zajmującą się produkcją dziecięcą i to właśnie produkuję, ale nigdy nie chciałam odbierać telefonów po siódmej w nocy. Więc nigdy tego nie robiłam. Jestem pod wrażeniem ludzi, którzy to robią” – powiedziała Streep, która wcześniej podkreślała, że ​​jest matką: „Doba ma tylko określoną liczbę godzin”.

Streep przemawiała przed wypełnionym po brzegi teatrem Debussy’ego w Cannes, gdzie we wtorek wieczorem otrzymała honorową Złotą Palmę.

Aktorka przyznała, że ​​czuła się trochę nieswojo, gdy nie spała do 3 w nocy podczas ceremonii otwarcia, podczas której omawiała premierę francuskiego reżysera Quentina Dupieux. Drugie prawo.

POWIĄZANE: Festiwal Filmowy w Cannes 2024: wszystkie recenzje filmów Deadline

Odnosząc się do zmian, jakie zaszły w życiu kobiet w branży w ciągu jej 50-letniej kariery, na którą zdobyła prawie 100 punktów, Streep zauważyła, że ​​pojawienie się kobiet na stanowiskach kierowniczych zmieniło zasady gry dla aktorek, zarówno pod względem wynagrodzeń, jak i rodzajów ról. w ofercie.

„W tej chwili największymi gwiazdami na świecie są kobiety… chociaż… jest Tom Cruise. Jest zupełnie inaczej niż na początku… Sposób, w jaki zawierali transakcje, było dużo dźwigni i handlu… wiesz: „Dam ci tę wielką męską gwiazdę…”. Nie jestem pewien, jak to wtedy działało, ale podważaliśmy te negocjacje.

„Filmy są projekcją ludzkich marzeń, nawet dyrektorzy generalni mają marzenia… Zanim w studiach pojawiły się zielone światła dla kobiet, mężczyznom bardzo trudno było zobaczyć siebie w roli głównej kobiety… To sprawa osobista… Nie, tu chodzi tylko o pieniądze… oni ich nie rozumieją.

„W pierwszym filmie, jaki nakręciłem, podszedł do mnie facet i powiedział: «Wiem, co czujesz»”. Diabeł ubiera się u Prady– powiedziała, nawiązując do przebojowego filmu z 2006 roku, w którym zagrała redaktorkę wpływowego magazynu o modzie z siedzibą w Nowym Jorku.

„Niejeden mężczyzna podszedł do mnie i powiedział: «Wiem, jak się czujesz. Wiem, jak to jest być tym, który podejmuje decyzje». To było dla mnie wspaniałe. Nikt nie patrzy”. Łowca jeleni I czuję się jak dziewczyna, ale mogę oglądać The Łowca jeleni I poznanie Johna Savage’a, postaci granej przez Chrisa Walkena, Roberta De Niro. Możemy to zrobić. Mówimy tym językiem. „Trudno im nas wyczuć”.

Obszerna dyskusja dotyczyła kilku najważniejszych osiągnięć filmowych Streepa Kramer kontra Kramer, Łowca jeleni, Wybór Zofii, Poza Afryką I Mosty hrabstwa Madison Oraz jej doświadczenia z pracującymi reżyserami, takimi jak Mike Nichols, Steven Spielberg i Clint Eastwood.

POWIĄZANE: Breaking Buzz @Can: Meryl Streep ujawnia „Mamma Mia!” 3’Rozmowy wkrótce. Francuski aktor występuje w filmie premierowym oraz w Charles Finch Rebrands Productions

Pamiętała Nicholsa, który ją reżyserował Jedwabne drewno (1983), zgaga (1986), Pocztówki z krawędzi (1990): „Siedział przed kamerą i gdy się śmiał, po twarzy płynęły mu łzy. To było wspaniałe i prawdopodobnie strategiczne, ponieważ sprawiło, że poczuliśmy się silni i niesamowici, a wszystko, co zrobiliśmy, było niesamowite.

Spielberg pracował w zupełnie inny sposób – stwierdziła: „Jest geniuszem i świetnie rozumie scenę. Mike’a interesowały interakcje między bohaterami. Film Spielberga opowiada o całej akcji, o całym utworze. Mike dodał że później ze swoim redaktorem Samem O’Steenem stworzy muzykę.” Steven ma już tę piosenkę w głowie.

Jeśli chodzi o Eastwooda, Streep przypomniał sobie, jak bardzo sprawnie i szybko reżyserował dramat z 1995 roku Mosty wiejskie Madisoni czasami może wykorzystać ten materiał podczas szkoleń, jeśli odniosą sukces.

„Nakręcił ten film w pięć tygodni, a my wychodziliśmy o piątej, żeby mógł być na polu golfowym. To było takie szybkie…” – powiedziała.

Na pytanie, co wyróżnia dobrego reżysera, Streep odpowiedział jednoznacznie: „Dobry reżyser to reżyser pewny siebie, a to najważniejsze, że naprawdę chce tam być i wie, co chce powiedzieć… Wspaniali reżyserzy uszczęśliwiają film też sprawiają, że jest to przyjemne.