M&M’s, wszechobecna marka cukierków należąca do Marsa Wrigleya, ogłosiła w poniedziałek, że zajmie to „nieokreśloną pauzę” ze strony jej „rzeczników”, uznając, że postacie z kreskówek z rękami, nogami i minimalnymi rysami twarzy są po prostu zbyt dzielące dla Ameryki.
Postacie, które od dziesięcioleci pojawiają się w reklamach firmy, nie miały wpływu na aborcję ani przechowywane poufne dokumenty. Ale postacie z prawicy, w tym Tucker Carlson z Fox News, skrytykowały cukierki jako „Woke M&M’s” z powodu serii kosmetycznych poprawek w ostatnich latach.
Oto jak zaszliśmy tak daleko, w stopniu, który można wyjaśnić.
Jak Mars Wrigley wyjaśniła swoją decyzję?
w oświadczenie w poniedziałekMars Wrigley zaczął od słów znanych każdemu, kto ma rozmawiać o zerwaniu: „Ameryko, porozmawiajmy”.
„W ciągu ostatniego roku wprowadziliśmy pewne zmiany w naszych ukochanych głośnikach” – powiedziała firma. – Nie byliśmy pewni, czy ktoś to zauważy.
Większość ludzi nie.
„Z pewnością nie sądzimy, że złamie internet” – powiedziała firma. Mało kto wierzył, że tak.
„Ale teraz to rozumiemy – nawet batonik może polaryzować” – kontynuowała firma, z pewnością myląc wiele osób, które nie mają pojęcia, co może oznaczać to zdanie. Wrócimy do tego.
Firma stwierdziła, że polaryzacja jest „ostatnią rzeczą, jakiej chce M&M, ponieważ wszyscy łączymy ludzi”. „Dlatego zdecydowaliśmy się na nieokreśloną przerwę od naszych rzeczników”.
Zaproponowała jasne rozwiązanie: „W ich miejsce z dumą przedstawiamy rzecznika, z którym Ameryka może się zgodzić: ukochaną Maja Rudolf, aktorka i zespół „Saturday Night Live”, którzy do tej pory nie odgrywali głównej roli w żadnej wojnie kulturowej. „Jesteśmy przekonani, że pani Rudolph będzie mistrzynią mocy zabawy, aby stworzyć świat, do którego każdy czuje, że należy” — powiedziała firma.
Decyzja o zatrudnieniu pani Rudolph jako „głównej rozrywki i rzecznika M&Ms” była „w przygotowaniu od jakiegoś czasu”, powiedziała w oświadczeniu dyrektor ds. marketingu Mars Wrigley North America, Gabrielle Wesley. Firma powiedziała, że pani Rudolph pojawi się w kampanii reklamowej, która zadebiutuje podczas transmisji Super Bowl LVII 12 lutego.
„Oryginalna gama kolorowych rzeczników M&M dąży obecnie do osobistego sentymentu” – powiedziała Wesley.
Tak, cukierkowe buty mogą polaryzować.
Okazuje się, że numery M&M’s muszą pokazywać odpowiedni poziom seksapilu w ich butach, a Ameryka jest podzielona co do tego, jak bardzo jest to seksowne.
w styczniu 2022 rM&M’s dał odpocząć obolałym stopom kobiet mówiących, zamieniając ich zielone szpilki M&M na płaskie buty i zamieniając brązowe szpilki M&M na mniejsze, wygodniejsze obcasy.
Ta decyzja była dla niektórych niesprawiedliwością.
„M&M nie będzie usatysfakcjonowany, dopóki każda postać z kreskówek nie będzie głęboko nieatrakcyjna i całkowicie androgyniczna” — powiedział Carlson w swojej prezentacji. „Do momentu, w którym nie chcesz się napić z żadnym z nich. O to chodzi. Kiedy jesteś całkowicie zamknięty, oddaliśmy sprawiedliwość. Wygrali. „
Nowy wygląd cukierka nie był szczególnie interesujący dla pana Carlsona — klip spotkał się z kpiną ze strony jego przeciwników politycznych i większości ludzi nie przypadł do gustu. Ale w tym miesiącu pan Carlson ogłosił, że „przebudzenie M&M powraca” po tym, jak Mars Wrigley wprowadził do menu nowy fioletowy M&M, a pozostałe otrzymały nowy wygląd.
„Zielone M&M’sy odzyskały swoje buty, ale teraz wydają się być lesbijkami, a jest też pulchny fioletowy M&M plus size” – powiedział. „Więc omówimy to, oczywiście. Ponieważ tym się zajmujemy.”
Konto M&M na Twitterze wykazywało niewielką chęć angażowania się w kontrowersje, w ostatnich miesiącach tweetowało prawie wyłącznie po to, by życzyć ludziom wesołych świąt. Na początku stycznia, kiedy zaprezentowano fioletowe M&M, marka powiedziała, że „świętuje kobiety w całym kraju, które podnoszą status quo”.
„Irytująco skromny fan sieci. Pisarz. Alkoholowy geek. Namiętny odkrywca. Rozwiązujący złe problemy. Nieuleczalny ekspert od zombie”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025