Ostatnim razem, gdy firma macierzysta Warner Bros. i HBO promowały uruchomienie swojej usługi przesyłania strumieniowego, stanęła w obliczu wyzwania, które zdarza się raz na sto lat, jakim jest pandemia koronawirusa.
HBO Max zadebiutował w maju 2020 r. — ostatni z pięciu nowych, wielomiliardowych operatorów strumieniowych, którzy wejdą na rynek w ciągu siedmiu miesięcy — ale wielkie plany rozwoju za pośrednictwem telewizji, autobusów i billboardów zostały zniweczone przez schronienie w miejsce w czasie rzeczywistym. Dziś, prawie trzy lata później, HBO Max stanowi większość z 96,1 miliona subskrybentów Warner Bros Discovery i zdobyło miejsce na najwyższym szczeblu transmisji strumieniowej. Po wydarzeniu prasowym z zeszłego tygodnia, podczas którego podkreślono strategiczne inicjatywy i programowanie, nacisk marketingowy na debiut Maxa 23 maja nabiera rozpędu.
„Bardzo rzadko zdarza się, że masz szansę zrobić drugie pierwsze wrażenie” – powiedział Pato Spagnolito, dyrektor ds. marketingu światowego w WBD Streaming w komunikacie prasowym. W rozmowie z Deadline dyrektor powiedział, że kampania składa się z dwóch głównych faz. Numer jeden żartuje – „Co to jest?” Nigdy wcześniej o tym nie słyszałem. Chodzi więc tylko o to, by przyciągnąć uwagę ludzi”. „Kiedy zbliżamy się do premiery, wiele marek zapomina o intencji, zwłaszcza w naszej przestrzeni. To znaczy zbudować trochę bardziej emocjonalny związek z marką. Nie treść – treść sama w sobie jest niesamowita i z dnia na dzień staje się coraz cięższa. Ale jeśli mamy wygrać jako marka, sprawimy, że ludzie zakochają się w niej tak bardzo, jak pokochają treść”. Misję tę uzupełnia fakt, że debiut Maxa nie przypomina startu z scratch. „To nie jest tak naprawdę kampania wprowadzająca, to coś, do czego możemy wracać w kółko. I w kółko, włączając w to nasze motto: „Trzeba obejrzeć”.
Zapytany o koszt kampanii odmówił podania konkretnej kwoty, ale potwierdził, że jest on największy w historii firmy. Oprócz płatnych mediów i mediów organicznych, WBD Networks dołączy do synergicznego pchnięcia w nadchodzących tygodniach, wraz z zakupami ogólnokrajowej telewizji, mediów cyfrowych, mediów społecznościowych i mediów zewnętrznych (takich jak zamówione billboardy na Sunset Boulevard). — Skończymy wszystko — powiedział Spagnoleto. „To pełne 360”.
Spagnoletto powiedział, że decyzja o zmianie schematu kolorów z fioletowego na niebieski – mimo że wiele innych aplikacji używa już niebieskiego – była „częścią sygnału do zmiany usługi”. Zauważył, że kolor jest również kojarzony z istniejącymi markami, takimi jak Warner Bros. Kierownik dodał, że Prime Video, Paramount + i Disney + mają „różne odcienie niebieskiego” w porównaniu z Maxem. „Przyjrzeliśmy się temu obok wszystkiego, co tam jest, i chociaż jest technicznie niebieski, wydaje się bardzo wyraźny” w podłączonym urządzeniu, smart TV lub środowisku mobilnym, w którym wyróżnianie się wizualnie jest kluczowe.
Chociaż niektóre programy Discovery + są również dostępne na Max, konsumenci nadal będą mogli subskrybować Discovery + jako samodzielną usługę po tym, jak WBD wycofało się z planów pełnego połączenia usług po odkryciu oporu cenowego wśród niektórych zagorzałych fanów Discovery. Jednak tańsza warstwa Discovery+ jest o połowę tańsza od najtańszej warstwy Max, więc chociaż Discovery+ jest rentowna i stabilna, konwersja abonentów na Max pozostaje priorytetem. Jeśli chodzi o to, w jaki sposób ogólna kampania marketingowa będzie próbowała skłonić konsumentów do większego wyboru, Spagnoletto powiedział, że jest to „bardziej strategia marchewki niż strategia kija”.
„Irytująco skromny fan sieci. Pisarz. Alkoholowy geek. Namiętny odkrywca. Rozwiązujący złe problemy. Nieuleczalny ekspert od zombie”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025