Max Verstappen otworzył 21-punktową przewagę nad kolegą z drużyny Sergio Perezem w Mistrzostwach Świata Formuły 1, gdy Red Bull zakończył 1-2 w Grand Prix Azerbejdżanu w katastrofalny dzień dla Ferrari.
Verstappen miał burzliwy początek obrony tytułu, który zdobył w dramatyczny sposób w zeszłym roku, ponieważ na początku sezonu zmagał się z problemami z niezawodnością, które są teraz cierniem w boku Ferrari. Karol Leclercktóry startował z pole position w Baku i zrobił to w sześciu z ośmiu dotychczasowych wyścigów sezonu, prowadził w wyścigu aż do awarii silnika po 19 z 51 okrążeń.
. powiedział Ferrari Mężczyzna wycofał się z czołówki dwóch z trzech ostatnich lekarzy. „Naprawdę nie potrzebujemy, aby to się powtórzyło. Nie mieliśmy dużych problemów na początku sezonu i nie zmieniliśmy wielkich rzeczy. Trudno to zrozumieć i jest to bardzo frustrujące.”
Kolega z drużyny Leclerca, Carlos Sainz, również przeszedł na wcześniejszą emeryturę z powodu problemów hydraulicznych, co oznaczało pierwszą podwójną emeryturę włoskiego zespołu od czasu przekazania Monzy w 2020 roku. czerwony Byk Wyścig na planszy.
Perez, specjalista z Baku i zwycięzca w Monako dwa tygodnie temu, prowadził pierwsze okrążenia po pokonaniu Leclerca na pierwszym zakręcie, ale po wyprzedzeniu Verstappena na drugi wyścig z rzędu, doznał gorszej degradacji opon i musiał dać z siebie wszystko. obrona mistrza po 14 okrążeniach Holender nadal wygrywał spokojnie. Jego 25. zwycięstwo postawiło go na równi z byłymi legendami sportu Jimem Clarke i Niki Lauda.
Szef zespołu Red Bulla, Christian Horner, powiedział: „Dzisiejszy dzień był pechowy dla Ferrari. Zrobili tani postój wcześnie rano w ramach VSC. [virtual safety car] Dla Leclerca, co dało mu przewagę, ale oznaczałoby spędzenie bardzo długiego czasu na tych oponach. Mieliśmy dobre tempo i później bylibyśmy w lepszej formie. Wspaniale było zobaczyć, jak się sprawy potoczą”.
W pewnym momencie kierowcy Red Bulla zostali poinstruowani, aby „nie walczyć” na torze znanym z niebezpieczeństwa zamkniętych ścian i braku stref spływowych. Jednak Horner wyjaśnił: „Sergio był magikiem podczas wczorajszych kwalifikacji, ale być może nadaliśmy kwalifikacjom trochę większy priorytet po jego stronie garażu. Wpadł w trochę ziarnistości tylnych opon nieco szybciej niż Max dzisiaj. Wszystko, o co prosiliśmy mieli dać sobie nawzajem pokój. I tak zrobili. To była bardzo dojrzała akcja Maxa i zwrot w ciągu ostatniego roku.” W Baku w 2021 roku Verstappen został okradziony, ponieważ opona eksplodowała sześć okrążeń przed końcem, gdy był z przodu.
Za dominującym Red Bulls, George Russell zdobył w tym roku trzecie miejsce na podium i utrzymał swój rekord jako jedyny kierowca, który zdobył punkty w każdym wyścigu. Ale jeżdżąc mercedesem wciąż cierpiał na „świńskie ptaszki” lub odbicia, w wyniku tegorocznych nowych przepisów aerodynamicznych popołudnie nie było komfortowym popołudniem. „Było tam dość brutalnie” – potwierdził Russell. „Będę dziś dobrze spać po wyścigu na torze, który zwykle nie jest tak sprawny fizycznie”.
Lewis Hamilton dokładnie wiedział, jak się czuje, usiłując wysiąść z samochodu po tym, jak po raz siódmy w ośmiu wyścigach zajął czwarte miejsce za swoim kolegą z zespołu Russellem. „Zagryzałem zęby z bólu” – powiedział siedmiokrotny mistrz świata. „Nie mogę tego wyrazić. Adrenalina właśnie mnie ominęła. Po prostu modliłem się, żeby to się skończyło.”
Po raz kolejny wyniki mistrzów konstruktorów nie były imponujące, ale Hamilton wciąż był na tyle optymistyczny, że dawał nadzieję. „Myślę, że tracimy jedną sekundę na okrążenie dzięki temu odbiciu i jak tylko to naprawimy, będziemy tam w wyścigu” – powiedział.
To był jednak znany refren od pierwszej rundy mistrzostw, kiedy Toto Wolff przepraszał za to, przez co przeszedł Hamilton. „Wszyscy wiemy, że w tej chwili bardzo trudno jest jeździć i przepraszamy za plecy, ale postaramy się rozwiązać ten problem” – powiedział szef zespołu Mercedesa.
Przez prawie mężczyznę kierowcy zastanawiali się nad zjawiskiem odbicia, które nie jest charakterystyczne dla Mercedesa i którego obawiają się, że może spowodować długotrwałe uszkodzenia fizyczne.
Pierre Gasly zanotował swój najlepszy wynik w sezonie, zajmując piąte miejsce dla włoskiego zespołu AlphaTauri, wyprzedzając byłego czterokrotnego mistrza świata Aston Martina Sebastiana Vettela, który mógł zająć czwarte miejsce, ale miał szybką drogę ucieczki. 12 okrążeń.
Fernando Alonso, który ma 7771 dni, może teraz pochwalić się najdłuższą karierą w Formule 1 pod względem czasu trwania, zajmując z Albinem siódme miejsce, przed Danielem Ricciardo i Brytyjczykiem Lando Norrisem w McLarenie oraz Francuzem Estebanem Oconem.
„Irytująco skromny pionier internetu. Miłośnik Twittera. Kujon od piwa. Badacz bekonów. Praktyk kawy”.
More Stories
Patriots wybrali Jacoby’ego Brissetta na swojego początkowego rozgrywającego zamiast Drake’a Maya
Siedem wielkich transakcji, które chcielibyśmy zobaczyć przed otwarciem sezonu NFL
Zac Taylor z Bengals – Wcześnie rozmawialiśmy o sytuacji Ja’Marr Chase