16 września, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Max Verstappen pokonuje Lando Norrisa

Verstappen pokonał Lando Norrisa z McLarena i Charlesa Leclerca z Ferrari w wyścigu trwającym 63 okrążenia na torze Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari.

Wyniki Grand Prix F1 Imola 2024

Zarówno numer kierowca Silnik samochodowy Rolki czas
1 1 Maxa Verstappena Red Bull/Honda RBT 63
2 4 Lando Norrisa McLarena/Mercedesa 63 -0,725
3 16 Charlesa Leclerca Ferrari 63 -7,916
4 81 Oskar Piastri McLarena/Mercedesa 63 -14.132
5 55 Carlosa Sainza Ferrari 63 -22.325
6 44 Lewis hamilton Mercedesa 63 -35.104
7 63 Jerzego Russella Mercedesa 63 -47.154
8 11 Sergio Pereza Red Bull/Honda RBT 63 -54,776
9 18 Wycieczka z Lancem Astona Martina/Mercedesa 63 -1’19,556
10 22 Yuki Tsunoda RB/Honda RBT 62
11 27 Nico Hulkenberga Haasa/Ferrari 62
12 20 Kevina Magnussena Haasa/Ferrari 62
13 3 Daniela Ricardo RB/Honda RBT 62
14 31 Estebana Ocona Alpine/Renault 62
15 24 Chu Guanyu Saubera/Ferrari 62
16 10 Pierre’a Gasly’ego Alpine/Renault 62
17 2 Logana Sargenta Williamsa/Mercedesa 62
18 77 Valtteriego Bottasa Saubera/Ferrari 62
19 14 Fernando Alonso Astona Martina/Mercedesa 62
23 Aleksander Albon Williamsa/Mercedesa 51
Przeczytaj także:

Raport z Grand Prix F1 Imola 2024

Polseter Verstappen prowadził w pierwszym zakręcie, przed Norrisem i dwoma Ferrari, a Leclerc wyprzedził Carlosa Sainza. Kierowca McLarena Oscar Piastri pozostał na piątym miejscu po karze za spadek o trzy miejsca usunięte z pierwszego rzędu.

Lewis Hamilton przesunął swojego Mercedesa na siódme miejsce już na pierwszym okrążeniu, podczas gdy wolno startujący Yuki Tsunoda (RB) spadł z siódmego na dziewiąte miejsce, również tracąc pozycję na rzecz Nico Hülkenberga z Haasa.

Verstappen miał 2,5 sekundy przewagi nad Norrisem na 10. okrążeniu, a następnie na 20. okrążeniu różnica wzrosła do ponad 5,5 sekundy.

George Russell (Mercedes) jako pierwszy z pierwszej szóstki zjechał do boksów, podczas gdy Norris był drugi na 23. okrążeniu, przechodząc ze średniej do mocnej, jak większość zawodników. Jednak ku wielkiemu przerażeniu McLarena dołączył za Sergio Perezem (Red Bull), który po katastrofalnych kwalifikacjach wystartował na twardych oponach, ale przedwcześnie przejechał na żwirze w Rivazza.

Norris musiał wyprzedzić DRS Pereza, a jego kolega z drużyny Piastri później się zatrzymał. Verstappen zjechał do pit stopu na 25. okrążeniu, wprowadzając Leclerca i Sainza do Ferrari na krótko 1:2, po czym wrócił na czwarte miejsce, 4,4 sekundy za Norrisem, który mógł teraz ustawić najszybsze okrążenie.

Leclerc zaparkował okrążenie później, dołączył za Perezem i szybko dogonił Piastri. Leclerc DRS wyprzedził Pereza na 27. okrążeniu i zajął piąte miejsce, ale Piastri był w stanie dogonić go przed wyścigiem Villeneuve’a.

Sainz prowadził aż do 28. okrążenia, kiedy zjechał do pit stopu, cofając się na szóstą pozycję i ustępując miejsca Piastriemu podczas cyklu pit stopu. Wyprzedził Pereza i zajął piąte miejsce w Tamburello na 30 okrążeniu, co później powtórzył Russell.

Na półmetku Verstappen przewaga nad Norrisem sięgała aż 6,6 sekundy, a Leclerc tracił kolejne trzy sekundy, a Piastri, który na tym etapie ustanowił najszybsze okrążenie, zaciekle go gonił.

Następnie Leclerc zbliżył się do Norrisa, a para zbliżyła się do pretendentów Kevina Magnussena (Haas) i Zhou Guanyu (Sauber). Jednak Leclerc na 47. okrążeniu na torze Variant Alta szybko przejechał po trawie i ponownie upadł.

Przewaga Verstappena zmalała na końcowych etapach, gdy narzekał na zużyte opony, a Norris na sześć okrążeń przed końcem wyścigu naciskał, aby uzyskać przewagę dwóch sekund. Jednak gdy zabrakło mu 1,5 sekundy, zaczął biec szeroko na wyjściach z zakrętów, a Verstappen zdołał utrzymać przewagę pomimo pewnych obaw dotyczących zarządzania baterią.

Ostatecznie Verstappen pokonał Norrisa, Leclerca, Piastriego i Sainza o 0,7 sekundy.

Hamilton w drodze na szóste miejsce przejechał przez żwir w oponie Aqua Minerali, a kolega z drużyny Russell skutecznie zapewnił mu tę pozycję, zatrzymując się ponownie na 53. okrążeniu, ustanawiając najszybsze okrążenie na swojej drodze na siódme miejsce.

Perez w swojej alternatywnej strategii zajął ósme miejsce, przed Lance Strollem (Aston Martin) i Tsunodą, który spóźnił się do pit stopu.

Przeczytaj także:

Najszybsze okrążenia Grand Prix F1 Imola 2024

Zarówno numer kierowca Silnik samochodowy czas opóźnienie kilobajty/godzinę
1 63 Jerzego Russella Mercedesa 1’18.589 224.871
2 14 Fernando Alonso Astona Martina/Mercedesa 1’19.004 0,415 223,689
3 11 Sergio Pereza Red Bull/Honda RBT 1’19.686 1,097 221,775
4 81 Oskar Piastri McLarena/Mercedesa 1’19.907 1.318 221.162
5 16 Charlesa Leclerca Ferrari 1’19.935 1,346 221.084
6 4 Lando Norrisa McLarena/Mercedesa 1’19.994 1,405 220,921
7 55 Carlosa Sainza Ferrari 1’20.220 1,631 220.299
8 44 Lewis hamilton Mercedesa 1’20.331 1,742 219,994
9 1 Maxa Verstappena Red Bull/Honda RBT 1’20.366 1,777 219.898
10 18 Wycieczka z Lancem Astona Martina/Mercedesa 1’20.570 1,981 219.342
11 22 Yuki Tsunoda RB/Honda RBT 1’20.936 2.347 218.350
12 20 Kevina Magnussena Haasa/Ferrari 1’21.009 2.420 218.153
13 24 Chu Guanyu Saubera/Ferrari 1’21.016 2.427 218.134
14 2 Logana Sargenta Williamsa/Mercedesa 1’21.229 2.640 217.562
15 23 Aleksander Albon Williamsa/Mercedesa 1’21.274 2,685 217.442
16 31 Estebana Ocona Alpine/Renault 1’21.304 2,715 217.361
17 10 Pierre’a Gasly’ego Alpine/Renault 1’21.371 2,782 217.183
18 77 Valtteriego Bottasa Saubera/Ferrari 1’21.455 2.866 216,959
19 3 Daniela Ricardo RB/Honda RBT 1’21.569 2,980 216,655
20 27 Nico Hulkenberga Haasa/Ferrari 1’21.700 3.111 216.308

Historia opon Grand Prix F1 Imola 2024