Nie podnoś tego strażnika
Niewiele jest gier tak chaotycznych i niezapomnianych, jak siadanie osobiście z grupą przyjaciół i granie w fabularną grę fabularną. Niektóre gry wideo próbowały uchwycić to w formie cyfrowej z ograniczonym sukcesem. Ale Wrota Baldura 3 Poruszaj się po wzlotach i upadkach kooperacyjnej kampanii stołowej dzięki sprytnym systemom, gęstemu światu i wielu sposobom wykonywania każdej misji. To sprawia Wrota Baldura 3 Płynna i odważna współpraca w sposób, jakiego nigdy wcześniej nie widziałem – ale to także kampania, w której nieustannie istnieje ryzyko pogrążenia się w czystym chaosie.
Od lat gram w gry planszowe, zarówno osobiście, jak i online, ponieważ uwielbiam improwizowany charakter rzucania narracji tam iz powrotem. Oddając kontrolę i pozwalając innym osobom przejąć kampanię, nigdy nie wiesz ze 100%, co będzie dalej. Jednak w grach RPG gier wideo nie znalazłem kampanii, która by to swędziała.
Star Wars Stara Republika Ma interesujący system, w którym ty i twoi znajomi możecie angażować się w rzuty kostką, aby zobaczyć, kto może odpowiedzieć w rozmowie. Boskość: grzech pierworodny Ma interesującą mechanikę konfliktu, w której podwójni bohaterowie mogą omawiać najlepszy sposób działania w dialogu w stylu kamień-papier-nożyce. grzech pierworodny 2również autorstwa Larian Studios, ma silną opcję kampanii kooperacyjnej, podobną do pierwowzoru brama baldura 3Weź udział w grze wieloosobowej. Ale czuła się jak zaganianie kotów. Często grupa rozdziela się i błąka się lub jest zbierana siłą przez wściekłego gospodarza.
Zdjęcie: Larian Studios za pośrednictwem Polygon
Często stwierdzam, że kooperacyjne gry RPG albo domyślnie głosują, albo gospodarz kontroluje wybory. Wrota Baldura 3, z drugiej strony daje sprawczość wszystkim członkom drużyny. Jest wczesna interakcja, w której Elf Astarion atakuje postać gracza w nocy – szczegóły pozostanę niejasne, aby uniknąć spoilerów – i bohater się budzi. W trybie współpracy ta scena jest ustawiona na tryb dla jednego gracza. Jeśli zdecydują się zabić lub wygnać Astariona, cóż… zasypiasz, przegrywasz, inni gracze. Do zobaczenia wkrótcestarion.
Druid Grove to centrum wczesnych badań i sposób na łatwe wybuchanie chaosu w grach kooperacyjnych. Purytańscy uchodźcy mieszkają na obrzeżach gaju, w konflikcie z Druidami w głębi kraju, którzy wykorzystują potężnego bożka Silvanusa do pielęgnowania rytuałów ochronnych. Po prostu nie pomyślałem, że jeden z moich przyjaciół może być głupim chłopcem i próbować ukraść idola. Musieliśmy wepchnąć wszystkich do bocznego pokoju i sprawić, by nasz czołg zablokował wejście, abyśmy mogli strzelać do druidów jeden po drugim. To był absolutny chaos.
Inni członkowie w grze kooperacyjnej mogą rozpoczynać własne rozmowy, zabijać NPC, kraść ich przedmioty i rujnować Twoje delikatne plany. oni mają Agencjai poczuj się jak prawdziwy drugi bohater zamiast cichego pomocnika. Oznacza to, że waham się przed zaproponowaniem ścieżki współpracy perfekcjonistom, chronicznie niecierpliwym lub osobom, które się uzupełniają. Jednak nawet fizyczny Dungeons & Dragons ma ten problem i nie jestem przekonany, czy istnieje lekarstwo. Każda grupa stołowa ma faceta, który chce długo rozmawiać z opiekunem zoo lub ma drobną osobistą misję zamordowania ważnej, ale bezczelnej postaci.
Zdjęcie: Larian Studios za pośrednictwem Polygon
Jest dużo paliwa do konfliktu, a to sprawia, że odgrywanie ról jest o wiele słodsze. Nawet jeśli twoi przyjaciele nie robią nic ekstrawaganckiego, jak kradzież bożków i zabijanie członków drużyny, Wrota Baldura 3 Wypełniony opcjami krzyżowymi. Czy zaryzykujesz zawarcie umowy z demonem, aby wyleczyć śmiertelną i przerażającą plagę? Czy ufasz życzliwemu gościowi, który pojawia się w twoich snach z ofertą ochrony, czy też patrzysz na niego podejrzliwie? Czy sekciarze są szumowinami Faerunu, czy też sami są ofiarami?
Są to rodzaje pytań, które pojawiają się podczas Wrota Baldura 3 Biegnij, a nie zawsze istnieje prosta opcja dobra/zła. Zamiast tego wszystko sprowadza się do moralności i wartości twojej postaci oraz tego, jak przecinają się, przebiegają równolegle lub gwałtownie kolidują z wartościami twoich partnerów. Nie jest łatwo stworzyć grę, która może dostosować się i reagować na ten poziom niuansów, zwłaszcza w przypadku wielu bohaterów, ale Larian Studios jak dotąd to zrobiło. Będę ciekawy, czy moja kampania kooperacyjna utrzyma jakikolwiek poziom spójności, gdy dojdziemy do gry końcowej, a te powieści się skończą.
Czytaj więcej
„Specjalista sieciowy. Odwieczny maniak zombie. Kawowy ninja. Przyjazny dla hipsterów analityk.”
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie