Kolejki do stacji ładowania w Norwegii są dłuższe zimą niż latem, ponieważ w zimne dni pojazdy ładują się wolniej, ale w ostatnich latach stało się to mniejszym problemem, odkąd Norwegia zbudowała więcej portów ładowania, stwierdził Godbolt, cytując niedawne badanie badanie. Ankieta członkowska. Dodał, że większość mieszkańców Norwegii mieszka w domach, a nie w mieszkaniach, a prawie 90 procent właścicieli samochodów elektrycznych ma w domu własne stacje ładowania.
Według danych na całym świecie 14 procent wszystkich nowych samochodów sprzedanych w 2022 r. to samochody elektryczne, w porównaniu z 9 procent w 2021 r. i niecałe 5 procent w 2020 r. Międzynarodowa Agencja Energetyczna, która dostarcza danych o bezpieczeństwie energetycznym. Według danych najwyższy udział pojazdów elektrycznych w rejestracji nowych samochodów w Europie w 2022 r. w Europie największy udział pojazdów elektrycznych w rejestracji nowych samochodów miały Norwegia, Szwecja, Islandia, Finlandia i Dania Europejska Agencja Środowiska.
Zimna pogoda prawdopodobnie nie będzie już tak wielkim problemem, ponieważ firmy będą aktualizować swoje modele pojazdów elektrycznych. Nawet w ciągu ostatnich kilku lat firmy rozwinęły możliwości, które pozwalają nowszym modelom na większą wydajność w niskich temperaturach. „Pojawiają się nowe wyzwania, a branża wprowadza innowacje, aby rozwiązać wiele z tych problemów nie całkowicie, ale przynajmniej częściowo” – powiedział Godbolt.
James Polley, rzecznik Society of Motor Producers and Traders, stowarzyszenia branżowego reprezentującego ponad 800 firm samochodowych w Wielkiej Brytanii, zauważył, że wszystkie pojazdy, w tym te napędzane olejem napędowym lub gazem, radzą sobie gorzej w chłodne dni. Stwierdził, że problem nie jest związany ze zdolnością samochodów elektrycznych do dobrej pracy w chłodne dni, ale z brakiem możliwości zapewnienia niezbędnej infrastruktury, takiej jak stacje ładowania.
Dodał, że mając samochód na gaz czy olej napędowy, kierowcy mają całkowitą pewność, że trafią na stację benzynową, dzięki czemu mniej skupiają się na spadku wydajności w chłodne dni. „Gdyby nie istniała infrastruktura do ładowania pojazdów elektrycznych, sytuacja mogłaby być jeszcze bardziej niepokojąca”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii