20 kwietnia, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Karta Mickey Mantle bije rekord, gdy rośnie liczba pamiątek sportowych

Karta Mickey Mantle bije rekord, gdy rośnie liczba pamiątek sportowych

Nowy Jork (AFP) – Dobrze utrzymana karta baseballowa Mickey Mantle sprzedana w niedzielę za 12,6 miliona dolarów, rozprzestrzeniła się w księgach rekordów jako najbardziej opłacana pamiątka sportowa na rynku, który w ostatnich latach gwałtownie rośnie.

Rzadki szalik pobił rekord opublikowany kilka miesięcy temu – 9,3 miliona dolarów za koszulę noszącą Diego Maradona. Kiedy strzelił kontrowersyjnego gola „Ręka Boga” na Mistrzostwach Świata FIFA 1986.

Z łatwością przebiła 7,25 miliona dolarów za stuletnią kartę baseballową Honus Wagner, która została niedawno sprzedana na prywatnej wyprzedaży.

A zaledwie w zeszłym miesiącu Muhammad Ali odzyskał pas bokserski wagi ciężkiej W 1974 roku „Rumble in the Jungle” sprzedano za około 6,2 miliona dolarów.

Wszystkie są częścią dobrze prosperującego rynku kolekcjonerskich przedmiotów sportowych.

Wzrosły ceny nie tylko rzadkich przedmiotów, ale także przedmiotów, które mogły kurzyć się w garażach i na strychach. Wiele z tych przedmiotów jest oferowanych na aukcjach konsumenckich, takich jak eBay, podczas gdy inne są wystawiane na aukcje przez domy aukcyjne.

Ze względu na prawie idealny stan i legendarny motyw, Mantle Card miała stać się bestsellerem, powiedział Chris Ivey, dyrektor aukcji sportowych w Heritage Auctions, która prowadziła licytację.

Niektórzy postrzegali kolekcje jako sposób na zabezpieczenie się przed inflacją w ciągu ostatnich dwóch lat, powiedział, podczas gdy inni na nowo rozbudzili uczucia dzieciństwa.

Ivy powiedziała, że ​​doświadczeni inwestorzy widzieli inflację zmierzającą w przyszłość – tak jak to się stało. W rezultacie pamiątki sportowe stały się alternatywą dla tradycyjnych inwestycji na Wall Street lub nieruchomości – szczególnie wśród przedstawicieli pokolenia X i starszych milenialsów.

„Tylko wielu widzów Netflixa i „Tiger Kinga” może go oglądać (podczas pandemii). Ivey, który zauważył wzrost liczby połączeń między potencjalnymi sprzedawcami, powiedział:

READ  Nowa Zelandia wyraża obawy dotyczące rasizmu w FIFA po opuszczeniu meczu z Katarem

Dodajmy do tego zainteresowanie bogatych kolekcjonerów z zagranicy, a mamy wiele czynników, które sprawiły, że sportowe przedmioty kolekcjonerskie są szczególnie atrakcyjne, powiedziała Ivy.

Zaczynamy dostrzegać pewien wzrost i pewną podwyżkę cen, co doprowadziło do pewnych relacji w mediach. I myślę, że to wszystko jest po prostu budowaniem na sobie” – powiedział. „Powiedziałbym, że początek pandemii naprawdę dodał benzyny do tego ognia”.

Przed pandemią rynek pamiątek sportowych był wyceniany na ponad 5,4 miliarda dolarów, wynika z wywiadu Forbesa z 2018 r. z Davidem Yukenem, założycielem Collectable.com.

Według firmy badawczej Market Decipher, która spodziewa się astronomicznego wzrostu do 227 miliardów w ciągu dekady, do 2021 r. rynek ten urósł do 26 miliardów dolarów – częściowo dzięki pojawieniu się tak zwanych NFT. Lub niezamienne tokeny, które są cyfrowymi zasobami z unikalnymi odciskami palców zakodowanymi w danych.

Karty sportowe były szczególnie poszukiwane, ponieważ ludzie spędzali więcej czasu w domu i mieli okazję przekopać się przez potencjalne skarby wspomnień z dzieciństwa, w tym stare komiksy i małe stosy kart do żucia z gwiazdami sportu.

Według Stephena Fischlera, założyciela ComicConnect, który obserwował wzrost – i rentowność – przedmiotów kolekcjonerskich sprzedawanych w domach aukcyjnych, pokusa zarobienia pieniędzy na czymś, co mogło znajdować się w skarbcu z dzieciństwa, była nieodparta.

„Krótko mówiąc, świat nowoczesnych sportów karcianych jest szalony” – powiedział.

Karta baseballowa Mantle pochodzi z 1952 roku i jest powszechnie uważana za jedną z nielicznych legend baseballu w niemal idealnym stanie.

Aukcja przyniosła ogromny zysk Anthony Giordano, biznesmenowi zajmującemu się gospodarką odpadami z New Jersey, który kupił ją za 50 000 USD na targach w Nowym Jorku w 1991 roku.

„Kiedy osiągnąłem 10 milionów, po prostu się oddałem. Nie mogłem już dłużej mieć otwartych oczu” – powiedział 75-letni Giordano w niedzielę rano. Jego synowie obserwowali jego aukcję. „Nie spali i zadzwonili do mnie dziś rano jasno i wcześnie, aby powiedzieć mi, że dotarł tam, gdzie jest”.

READ  Seattle Mariners przypominają najlepsze promocje George Kirby; Zacznie się dobrze w niedzielę vs promienie

Karta była jednym z kilkudziesięciu sportowych przedmiotów kolekcjonerskich wystawionych na aukcję. Według Dereka Grady’ego, wiceprezesa wykonawczego aukcji sportowych na Heritage Auctions, przedmioty te zebrały w sumie około 28 milionów dolarów.

„Sportowe przedmioty kolekcjonerskie w końcu dostają swoją należność jako inwestycję” – powiedział Grady. „Najlepsze przedmioty sportowe zaczynają teraz konkurować z dziełami sztuki, rzadkimi monetami i rzadkimi artefaktami jako świetny środek inwestycyjny”.

Był nokautującym płaszczem, który zdobył potrójną koronę w 1956 roku, trzykrotnym najbardziej wartościowym graczem NBA i siedmiokrotnym mistrzem świata. Hall of Famer zmarł w 1995 roku.

„Niektórzy mogą powiedzieć, że to tylko karta baseballowa. Kogo to obchodzi? To tylko Picasso. Dla innych to po prostu Rembrandt. Dla niektórych to sztuka artystyczna” – powiedział John Holden, profesor w Oklahoma State Sports Administration Law i kolekcjoner kart sportowych .

Powiedział, że podobnie jak dzieła sztuki, które nie mają własnej wartości, jeśli chodzi o karty sportowe, ich wartość leży w oku patrzącego – lub w kieszeni potencjalnego oferenta.

„Wartość jest tym, co rynek chce wesprzeć” – powiedział Holden.

_____

Obserwuj Bobby Cainę Calvana na Twitterze pod adresem http://twitter.com/BobbyCalvan