Amerykańskie nawyki żywieniowe zawsze się zmieniały. Rewolucja przemysłowa wprowadziła paradygmat trzech posiłków dziennie. Innowacje opakowaniowe na początku XX wieku wprowadziły przekąski do głównego nurtu. Ogromne supermarkety dały konsumentom pozornie nieskończoną gamę błyszczących i jasnych przedmiotów do wyboru.
A podczas pandemii poważna zmiana w sposobie pracy milionów Amerykanów otworzyła nowe kategorie przekąsek – dobra wiadomość dla sprzedawców przekąsek, ale nie dla naszego zdrowia.
Amerykański rynek przekąsek wzrósł z około 116,6 mld USD w 2017 r. do szacunkowych 150,6 mld USD w 2022 r. i oczekuje się, że w 2027 r. wzrośnie do 169,6 mld USD, według Euromonitor International, który obejmuje przekąski owocowe i lodowe. cukierek. Pyszne przekąski w kategorii.
„Dzisiejsze przekąski są wszechobecne” – powiedziała Sally Lyons-Watt, wiceprezes wykonawczy w firmie badawczej IRI. „To styl życia”.
Ale nie do niedawna.
Od trzech kwadratowych posiłków po przekąski w dowolnym momencie
To może być dzisiaj normą, mówi Ashley Rose Young, historyk żywności w Smithsonian National Museum of American History, ale historycznie rzecz biorąc, spożywanie trzech posiłków dziennie „z pewnością nie było normą”. Ta praktyka stała się popularna w Stanach Zjednoczonych dzięki rewolucji przemysłowej, kiedy harmonogramy fabryczne narzucały pracownikom nawyki żywieniowe.
„Możesz chcieć zjeść posiłek, zanim pójdziesz do pracy, aby zapewnić sobie energię na cały dzień” – powiedział Young. Potem „będzie przerwa południowa, aby zasilić twoją energię… a potem zjedz posiłek po pracy”.
Wraz ze wzrostem standaryzacji posiłków w Stanach Zjednoczonych pojawiły się nowe zasady dotyczące jedzenia, a wraz z nimi nowe podejście do podjadania.
W XIX wieku uliczni sprzedawcy sprzedający przekąski, takie jak orzeszki ziemne, byli napiętnowani jako powiązani z klasą robotniczą i biednymi, jak wyjaśnia Abigail Carroll w swojej książce „Trzy kwadraty” z 2013 r. na temat amerykańskich przekąsek i nawyków żywieniowych. „Ponieważ posiłki – zwłaszcza kolacje – stają się bardziej towarzyskie, bardziej uprzejme i bardziej szczegółowe, podjadanie staje się szkodliwe” – napisała.
Ale sprzedawcy żywności dostrzegli w przekąskach okazję biznesową – gdyby mogli znaleźć sposób, aby zniknąć z ulicy i wejść do domu. Aby to zrobić, potrzebowali lepszego opakowania, czegoś, co zapieczętuje przedmiot i utrzyma go w świeżości.
Ostatecznie grupa przedsiębiorców złamała kod, otwierając drzwi reszcie branży. ich produkt? Krakers Jack.
Przekąski trafiają do głównego nurtu
Frederick i Louis Roeckheimowie, dwaj niemieccy bracia mieszkający w Chicago, opracowali słodki popcorn i przekąskę z orzeszków ziemnych. Carroll opowiada, że w 1896 roku podróżowali z nią od miasta do miasta, aby wymieniać się próbkami i rozpowszechniać informacje o produkcie. Aby Cracker Jack dłużej zachował świeżość, współpracowali z mężczyzną o nazwisku Henry Eckstein, który opracował specjalną woskowaną podszewkę do toreb, w których były sprzedawane. W kolejnych latach firmy takie jak Nabisco i Kellogg budowały tę technologię lub dostosowywały ją do własnych elementów, otwierając drzwi innym.
Z biegiem lat inne zmiany w amerykańskiej kulturze i technologii sprawiły, że przekąski w drodze stały się bardziej atrakcyjne, zauważa Young, historyk żywności.
A gdy millenialsi zaczęli kupować dla siebie, trend jeszcze bardziej przyspieszył.
Dzisiejsza przekąska
Watt z IRI, który od dziesięcioleci śledzi trendy w przekąskach, powiedział, że boomersi i GM mają tendencję do spożywania przekąsek po południu lub wieczorem. Jednak milenialsi również podjadają rano.
„Millennialsi już zaczynają zmieniać sposób, w jaki to się robi [people] „Zjadłem”, powiedział Watt, „Zdecydowanie zacząłem widzieć mniejsze posiłki i/lub przekąski… jedzone przez cały dzień”.
Potem wybuchła pandemia i nastąpiła kolejna zmiana, zauważył Watt: Ludzie zaczęli jeść więcej późnych przekąsek.
Wynikało to częściowo ze sposobu, w jaki ludzie spędzają dni podczas pandemii. Ponieważ dzieci utknęły w domu w tradycyjnych godzinach pracy, niektórzy rodzice spędzają więcej godzin w nocy i podjadają, aby zatankować. Inni opracowali nowe nawyki, które obejmowały pozostawanie do późna.
Teraz, gdy ludzie wracają do biura i mają bardziej regularny harmonogram pracy, mogą być mniej zainteresowani spożywaniem późnych przekąsek. Ale w tym czasie sprzedawcy żywności będą prawdopodobnie nadal próbować sprzedawać żywność. „Nie sądzę, że upadną, a to nieistotne” – powiedział Watt.
Nie wszystkie przekąski są sobie równe
Więc co to całe podjadanie oznacza dla naszego zdrowia? To zależy od tego, co uważasz za przekąskę.
„Ci, którzy wybierają całe owoce, warzywa, niskotłuszczowe produkty mleczne i chude źródła białka lub są świadomi wielkości porcji w swojej przekąsce – czasami może im to pomóc w spełnieniu niektórych zaleceń i wytycznych” – powiedziała Jessica Pehoniak, R.D. , dyplomowany dietetyk. oraz adiunkt żywienia klinicznego w Szkole Kultury, Edukacji i Rozwoju Człowieka Uniwersytetu Nowojorskiego Steinhardt.
Sprzedawcy przekąsek oferują tak zwane „najlepsze dla Ciebie” opcje, które mogą zawierać mniej cukru lub być dostarczane w mniejszych opakowaniach do kontroli porcji. Dla niektórych te substytucje mogą być bardzo pomocne, jeśli chodzi o kontrolę wagi, powiedział Behoniak, zauważając, że ludzie powinni pamiętać o rozmiarach porcji, ponieważ mniejsze opakowania mogą nadal zawierać więcej niż jedną porcję.
Jeśli chodzi o towary opakowane o stabilnej trwałości — nawet te, które twierdzą, że są dla Ciebie lepsze — konsumenci powinni zapoznać się z informacjami o wartości odżywczej na opakowaniach.
„Zrobili coś, aby zapewnić stabilność na półce” – powiedział Behuniak. „Ważną częścią jest sprawdzanie etykiet żywności” – powiedziała – „obserwowanie zawartości sodu, zawartości dodanej i tłuszczów nasyconych”. Twój zdrowy wybór, powiedziała, może być czymś, czego w ogóle nie ma w paczce, na przykład chrupiącym owocem lub warzywem.
Nie jest jasne, czy kiedy i jak często jesz, ma znaczenie. Dla niektórych, powiedział Behuniak, łatwiej jest przekąsić niż znaleźć czas na posiłki na siedząco. Ale tak długo, jak dokonujesz właściwych wyborów żywieniowych, „Myślę, że to całkowicie w porządku”.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii