29 marca, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Inżynier zeznał, że wideo Tesli promowało samodzielną jazdę

Inżynier zeznał, że wideo Tesli promowało samodzielną jazdę

17 stycznia (Reuters) – Wideo z 2016 roku, które Tesla (TSLA.O) Został wykorzystany do promowania technologii samojezdnej, aby zademonstrować możliwości, takie jak zatrzymywanie się na czerwonym świetle i przyspieszanie na zielonym świetle, których system nie miał, zgodnie z zeznaniami starszego inżyniera.

który film Nadal zarchiwizowane na stronie internetowej Tesliwydany w październiku 2016 roku i promowany na Twitterze przez CEO Elona Muska jako dowód na to, że „Tesla jeździ sama”.

Model X nie jeździł sam z technologią wdrożoną przez Teslę, powiedział Ashok Eluswamy, kierownik programu Autopilot Tesli, w tekście lipcowego oświadczenia, które zostało uznane za dowód w pozwie przeciwko Tesli w sprawie śmiertelnego wypadku z udziałem byłej firmy Apple w 2018 roku. (AAPL.O) Inżynier.

Wcześniej niezgłoszone zeznania Elluswamy’ego to pierwszy raz, kiedy pracownik Tesli potwierdził i szczegółowo opisał, w jaki sposób film został wyprodukowany.

Film opatrzony jest hasłem, które brzmi: „Osoba na miejscu kierowcy jest tam tylko z powodów prawnych. Nic nie robi. Samochód jedzie sam”.

Elluswamy powiedział, że zespół Autopilota Tesli rozpoczął inżynierię i nagrywanie „demonstracji możliwości systemu” na prośbę Muska.

Elluswamy, Musk i Tesla nie odpowiedzieli na prośbę o komentarz. Jednak firma ostrzegła kierowców, że powinni trzymać ręce na kierownicy i zachować kontrolę nad swoimi samochodami podczas korzystania z autopilota.

Technologia Tesli została zaprojektowana tak, aby wspomagać kierowanie, hamowanie, zmianę prędkości i pasa ruchu, ale jej funkcje „nie sprawiają, że samochód jest autonomiczny”, mówi firma na swojej stronie internetowej.

Powiedział, że aby stworzyć wideo, Tesla wykorzystał mapowanie 3D na z góry określonej trasie z domu w Menlo Park w Kalifornii do ówczesnej siedziby Tesli w Palo Alto.

Powiedział, że kierowcy interweniowali, aby kontrolować próby. Powiedział, że próbując pokazać, że Model X może zaparkować sam bez kierowcy, samochód testowy uderzył w ogrodzenie na parkingu Tesli.

READ  Ekonomista Peter Schiff wyjaśnia, dlaczego spodziewa się, że bitcoin upadnie wraz z nasileniem się recesji – ostrzega „nie kupuj tej kropli” - Bitcoin News

„Intencją tego filmu nie było dokładne przedstawienie tego, co było dostępne dla klientów w 2016 roku, ale raczej to, co można było uwzględnić w systemie” – powiedział Eluswami, zgodnie z transkrypcją jego zeznań, którą widział Reuters.

Kiedy Tesla udostępnił wideo, Musk napisał na Twitterze: „Tesla jedzie (bez żadnego udziału człowieka) ulicami miasta do autostrad na ulice, a następnie znajduje miejsce parkingowe”.

Tesla stoi w obliczu procesów sądowych i kontroli regulacyjnej nad swoimi systemami wspomagania kierowcy.

Departament Sprawiedliwości USA wszczął dochodzenie w sprawie twierdzeń Tesli, że jej samochody elektryczne będą mogły same prowadzić się w 2021 roku, po wielu wypadkach, w tym śmiertelnych, w tym na autopilocie, donosi Reuters.

The New York Times poinformował w 2021 roku, że inżynierowie Tesli stworzyli wideo z 2016 roku, aby promować Autopilota bez ujawniania, że ​​trasa została ustalona z wyprzedzeniem lub że samochód rozbił się podczas próby ukończenia filmowania, powołując się na anonimowe źródła.

A zapytany, czy film z 2016 roku pokazywał wydajność systemu autopilota Tesli dostępnego w pojeździe produkcyjnym w tamtym czasie, Elluswamy odpowiedział: „Nie jest”.

Elluswamy został postawiony w stan oskarżenia w procesie przeciwko Tesli w związku z wypadkiem w Mountain View w Kalifornii w 2018 roku, w którym zginął inżynier Apple Walter Huang.

Andrew McDevitt, adwokat reprezentujący żonę Huanga, który przesłuchiwał Eluswamiego w lipcu, powiedział agencji Reuters, że „oczywiście mylące jest pokazywanie tego filmu bez żadnego zastrzeżenia ani gwiazdki”.

Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu stwierdziła w 2020 roku, że śmiertelny wypadek Huanga był prawdopodobnie spowodowany rozproszeniem uwagi i ograniczeniami autopilota. Stwierdzono, że „nieskuteczne monitorowanie zaangażowania kierowcy” przez Teslę przyczyniło się do wypadku.

Elluswamy powiedział, że kierowcy mogą „oszukać system”, sprawiając, że system Tesli myśli, że zwracają uwagę na podstawie informacji zwrotnych z kierownicy, gdy tak nie jest. Ale powiedział, że nie widzi problemu bezpieczeństwa z Autopilotem, jeśli kierowcy zwracają uwagę.

READ  Ceny obligacji skarbowych spadają w związku z gorącymi danymi, które osłabiają kluczowe założenia Fed: rynki się zamykają

Raportowanie Hyunjoo Jina; Montaż przez Kevina Królickiego i Lisę Shumaker

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.