SEONGNAM, Korea Południowa, 18 października (Reuters) – Południowokoreańska spółka Hanwha Ocean (042660.KS) złożyła Kanadzie, Filipinom i Polsce ofertę budowy okrętów podwodnych, poinformował w środę urzędnik tego kraju. Czterech największych eksporterów obronności na świecie.
Kanada bada możliwość budowy nowych okrętów podwodnych i wyraziła zainteresowanie Hanwha Ocean, między innymi zagranicznymi rywalami, powiedział agencji Reuters Kim Seung-min, szef zagranicznej grupy marketingowej Hanwha Ocean zajmującej się marketingiem statków morskich i specjalnych, powiedział w wywiadzie dla agencji Reuters, nie wymieniając nazwisk rywali.
„Teraz sprawdzamy sznurowadła na linii startu przed rozpoczęciem wyścigu” – powiedział Kim podczas Międzynarodowej Wystawy Aeronautyki i Obrony w Seulu (ADEX), największej w kraju wystawy obronności.
Prezydent Korei Południowej Yoon Suk-yeol obiecał wzmożenie wysiłków na rzecz zwiększenia eksportu broni i zabezpieczenia najnowocześniejszych technologii obronnych, mając na celu przekształcenie branży w jednego z czterech największych eksporterów na świecie.
Według zespołu doradców sztokholmskiego Międzynarodowego Instytutu Badań nad Pokojem czterech największych eksporterów broni to Stany Zjednoczone, Rosja, Francja i Chiny.
Hanwha Ocean, wcześniej znana jako Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, to wiodący południowokoreański wykonawca branży obronnej, który budował okręty podwodne dla marynarki wojennej Korei Południowej i Indonezji.
Hanwha Ocean odpowiedziała w tym roku na pytania Polski dotyczące jej możliwości w zakresie budowy łodzi podwodnych po zarejestrowaniu zainteresowania europejskim przetargiem na budowę trzech okrętów podwodnych, powiedział Kim.
W zeszłym roku Korea Południowa podpisała z Polską – największą w Seulu umowę zbrojeniową o wartości 13,7 miliardów dolarów – kładąc podwaliny pod poważną umowę wojskowo-przemysłową.
Hanwha Ocean konkuruje w sprzedaży łodzi podwodnych z napędem diesla Filipinom, które chcą nabyć dwa okręty podwodne o wyporności 2000 ton, powiedział Kim.
Rośnie napięcie między Filipinami a Chinami w związku z kwestią Morza Południowochińskiego. Filipiny nie mają obecnie żadnych łodzi podwodnych.
Kim powiedział, że firma zaproponowała dostawę Filipinom okrętów podwodnych wyposażonych w akumulatory litowo-jonowe, które pozwalają im przebywać pod wodą dłużej niż akumulatory kwasowo-ołowiowe, co stanowi przewagę nad francuskimi i hiszpańskimi okrętami podwodnymi.
Raporty Joo-Min Parka; Montaż: Sonali Pal
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Muzyk. Miłośnik kawy. Oddany badacz jedzenia. Webman. Namiętny guru internetu”.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35