23 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Hanwa otworzy centrum serwisowe w Polsce

Na początku kwietnia Hanwha Aerospace oficjalnie Otworzył swoje biuro w Warszawie, stanowi kolejny krok we współpracy z europejskimi klientami i partnerami. Szybka ekspansja południowokoreańskiego producenta na Stary Kontynent wynika z masowych zakupów sprzętu wojskowego przez Siły Zbrojne RP, a także dużego zainteresowania koreańskimi produktami z innych krajów. Otwarcie biura jest jednak pierwszym etapem działalności Hanwha w regionie. Według Różny Źródła podają, że Hanwha przygotowuje się także do otwarcia centrum usług pod Warszawą. Potwierdza to niedawne ogłoszenie o pracę opublikowane w serwisie rekrutacyjnym praca.pl.

Hanwa opublikowała ofertę pracy na stanowisko Starszego Technika. Miejscem pracy jest Józefów, małe miasteczko pod Warszawą. Jednak nie zbudowano tam jeszcze żadnego oficjalnego obiektu Hanwha.

Bestsellerem Hanwy na rynku europejskim jest haubica samobieżna K9, używana przez Norwegię, Finlandię, Polskę i Turcję. Dowody wskazują, że usługi serwisowe będą początkowo skupiać się na tym produkcie. Niemniej jednak zainteresowanie Polski zakupem kolejnych czołgów podstawowych K2 mogłoby skutkować rozbudową koreańskiego zakładu. Billy Boo Hwan Lee, dyrektor generalny Przedstawicielstwa Handlowego Hanwha w Polsce powiedział, że firma rozszerza swoją działalność osiedlając się w Polsce. łącznie z utworzeniem zakładu produkcyjnego.

Jednym z głównych powodów otwarcia biura jest chęć Hanwhy kontynuowania współpracy z polskim rządem. Firma przeanalizuje więcej możliwości zaangażowania lokalnych firm zbrojeniowych w produkcję komponentów do K9 i M239 Chunmoo MLRS. W grudniu 2023 roku Hanwha podpisała umowę wykonawczą na dostawę jeszcze nieopracowanych haubic K9PL.

Otwarcie biura i plany Hanwhy nie obyło się bez krytyki ze strony części komentatorów. Jedna z krytycznych uwag pod adresem Hanwha, która objęła wiodącą rolę w konserwacji sprzętu, zamiast negocjować umowy o wysokim kompensacie i pozyskiwanie know-how, dotyczy tego, że może to prowadzić do nieoczekiwanych kosztów operacyjnych i zmniejszenia wydajności wojskowych obiektów obsługi technicznej. Jednak widać to w miarę ewolucji relacji Sił Zbrojnych RP z producentem.