LOS ANGELES – Koprodukcja Godzilli i King Konga przerosła oczekiwania, a według niedzielnych szacunków studia „Godzilla x Kong: The New Empire” w chwili premiery na 3861 ekranach w Ameryce Północnej zarobiło 80 milionów dolarów.
Najważniejsza fuzja Warner Bros. Natomiast Legendary Pictures z Rebeccą Hall i Brianem Tyree Henrym w rolach głównych odnotowało drugie co do wielkości otwarcie w tym mocnym roku, tuż przed debiutem „Dune: Część 2”, który wyniósł 81,5 miliona dolarów.
Oczekiwania wyznaczyły weekend otwarcia „Godzilla x Kong: The New Empire”, w którym potwory łączą siły, a nie ustawiają się w kolejce, za prawie 50 milionów dolarów.
„To wydarzenie kinowe i widzimy, jak te kultowe postacie robią rzeczy, jakich nigdy wcześniej nie widzieliśmy” – powiedziała Mary Barnett, szefowa globalnej produkcji w Legendary. „Są duże fragmenty filmu pozbawione dialogów, w których umieściliśmy cię razem z bohaterami, i jest to bardzo legendarne przeżycie”.
W ubiegłym tygodniu pierwsze miejsce pod względem sprzedaży biletów zajął film „Pogromcy duchów: Kraina lodu”, a drugie miejsce z przychodami w wysokości 15,7 mln dolarów, co dało łącznie 73,4 mln dolarów w dwa tygodnie.
„Dunes: Część 2” utrzymało dobrą pozycję w piątym tygodniu, spadając na trzecie miejsce z 11,1 mln dolarów i łączną kwotą 252,4 mln dolarów w kraju.
„To była bardzo duża liczba według wszelkich standardów” – powiedział Barnett.
Najnowszy film miał drugie co do wielkości otwarcie w szerszej serii studia MonsterVerse. Film „Godzilla” wygenerował w 2014 roku przychody w wysokości 93,2 mln dolarów. Film był największym źródłem dochodów w 70-letniej historii kina dla stworzenia, które powstało i spędziło większość swojego życia na ekranie w Japonii. Zarobił ponad 200 milionów dolarów w Ameryce Północnej i ponad 500 milionów dolarów na całym świecie.
„Godzilla x Kong” ukazuje się zaledwie cztery miesiące po ostatniej japońskiej premierze ulubionego przez krytyków i nagrodzonego Oscarem „Godzilla Minus One”.
Jednak najwyraźniej nie było wystarczającej ilości Godzilli dla fanów, z których wielu było skłonnych zapłacić więcej za IMAX i inne specjalne formaty.
„To dosłownie dwie największe gwiazdy filmowe na świecie i należy je zobaczyć na największym możliwym ekranie z możliwie największym dźwiękiem” – powiedział Paul Dergarabedian, starszy analityk mediów w firmie zajmującej się danymi ComScore.
Połączenie „Godzilla x Kong”, „Dune Part Two” i „Ghostbusters” od początku roku jest o 6 procent gorsze od roku 2023, podczas gdy w przededniu premiery „Dune” 1 marca było o 20 procent niższe.
„Przed premierą Dune Part 2 panowała w branży ponura atmosfera, ale odniosła ona ogromny sukces” – powiedział Dergarabedian.
Lato jest pełne tytułów, które nie gwarantują, że staną się hitem, ale mogą nim być, w tym „The Fall Guy” Ryana Goslinga oraz nadchodzące premiery „Planet of the Apes”, „Mad Max”, „Inside Out” i „Deadpool”. „
Daje to powód do optymizmu, ponieważ branża kina kinowego stara się utrzymać, chociaż jest mało prawdopodobne, aby przekroczył rok 2023, w którym „Barbie” przekroczyła na całym świecie 1 miliard dolarów, a data premiery „Oppenheimer” nie była daleko w tyle.
„Barbenheimer” to wydarzenie, które zdarza się raz w życiu” – powiedział Dergarabedian.
Według Comscore szacunkowa sprzedaż biletów trwa od piątku do niedzieli w kinach w USA i Kanadzie. Ostateczne dane lokalne zostaną opublikowane w poniedziałek.
1. „Godzilla x Kong: Nowe imperium” – 80 milionów.
2. „Pogromcy duchów: Kraina lodu” – 15,7 miliona dolarów.
3. „Diuna: część 2” – 11,1 miliona dolarów.
4. „Kung Fu Panda 4” za 10,2 USD. milion.
5. Film „Taher” – 3,3 miliona dolarów.
6- Film „Król Artur”: 2,4 miliona dolarów.
7. „Późna noc z diabłem” – 2,2 miliona dolarów.
8- Film „Tillu Square” wart 1,8 miliona dolarów.
9. Film „The Crew” – 1,5 miliona dolarów.
10. Film „Fantasy” – 1,4 miliona dolarów.
„Irytująco skromny fan sieci. Pisarz. Alkoholowy geek. Namiętny odkrywca. Rozwiązujący złe problemy. Nieuleczalny ekspert od zombie”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025