LOS ANGELES – Koprodukcja Godzilli i King Konga przerosła oczekiwania, a według niedzielnych szacunków studia „Godzilla x Kong: The New Empire” w chwili premiery na 3861 ekranach w Ameryce Północnej zarobiło 80 milionów dolarów.
Najważniejsza fuzja Warner Bros. Natomiast Legendary Pictures z Rebeccą Hall i Brianem Tyree Henrym w rolach głównych odnotowało drugie co do wielkości otwarcie w tym mocnym roku, tuż przed debiutem „Dune: Część 2”, który wyniósł 81,5 miliona dolarów.
Oczekiwania wyznaczyły weekend otwarcia „Godzilla x Kong: The New Empire”, w którym potwory łączą siły, a nie ustawiają się w kolejce, za prawie 50 milionów dolarów.
„To wydarzenie kinowe i widzimy, jak te kultowe postacie robią rzeczy, jakich nigdy wcześniej nie widzieliśmy” – powiedziała Mary Barnett, szefowa globalnej produkcji w Legendary. „Są duże fragmenty filmu pozbawione dialogów, w których umieściliśmy cię razem z bohaterami, i jest to bardzo legendarne przeżycie”.
W ubiegłym tygodniu pierwsze miejsce pod względem sprzedaży biletów zajął film „Pogromcy duchów: Kraina lodu”, a drugie miejsce z przychodami w wysokości 15,7 mln dolarów, co dało łącznie 73,4 mln dolarów w dwa tygodnie.
„Dunes: Część 2” utrzymało dobrą pozycję w piątym tygodniu, spadając na trzecie miejsce z 11,1 mln dolarów i łączną kwotą 252,4 mln dolarów w kraju.
„To była bardzo duża liczba według wszelkich standardów” – powiedział Barnett.
Najnowszy film miał drugie co do wielkości otwarcie w szerszej serii studia MonsterVerse. Film „Godzilla” wygenerował w 2014 roku przychody w wysokości 93,2 mln dolarów. Film był największym źródłem dochodów w 70-letniej historii kina dla stworzenia, które powstało i spędziło większość swojego życia na ekranie w Japonii. Zarobił ponad 200 milionów dolarów w Ameryce Północnej i ponad 500 milionów dolarów na całym świecie.
„Godzilla x Kong” ukazuje się zaledwie cztery miesiące po ostatniej japońskiej premierze ulubionego przez krytyków i nagrodzonego Oscarem „Godzilla Minus One”.
Jednak najwyraźniej nie było wystarczającej ilości Godzilli dla fanów, z których wielu było skłonnych zapłacić więcej za IMAX i inne specjalne formaty.
„To dosłownie dwie największe gwiazdy filmowe na świecie i należy je zobaczyć na największym możliwym ekranie z możliwie największym dźwiękiem” – powiedział Paul Dergarabedian, starszy analityk mediów w firmie zajmującej się danymi ComScore.
Połączenie „Godzilla x Kong”, „Dune Part Two” i „Ghostbusters” od początku roku jest o 6 procent gorsze od roku 2023, podczas gdy w przededniu premiery „Dune” 1 marca było o 20 procent niższe.
„Przed premierą Dune Part 2 panowała w branży ponura atmosfera, ale odniosła ona ogromny sukces” – powiedział Dergarabedian.
Lato jest pełne tytułów, które nie gwarantują, że staną się hitem, ale mogą nim być, w tym „The Fall Guy” Ryana Goslinga oraz nadchodzące premiery „Planet of the Apes”, „Mad Max”, „Inside Out” i „Deadpool”. „
Daje to powód do optymizmu, ponieważ branża kina kinowego stara się utrzymać, chociaż jest mało prawdopodobne, aby przekroczył rok 2023, w którym „Barbie” przekroczyła na całym świecie 1 miliard dolarów, a data premiery „Oppenheimer” nie była daleko w tyle.
„Barbenheimer” to wydarzenie, które zdarza się raz w życiu” – powiedział Dergarabedian.
Według Comscore szacunkowa sprzedaż biletów trwa od piątku do niedzieli w kinach w USA i Kanadzie. Ostateczne dane lokalne zostaną opublikowane w poniedziałek.
1. „Godzilla x Kong: Nowe imperium” – 80 milionów.
2. „Pogromcy duchów: Kraina lodu” – 15,7 miliona dolarów.
3. „Diuna: część 2” – 11,1 miliona dolarów.
4. „Kung Fu Panda 4” za 10,2 USD. milion.
5. Film „Taher” – 3,3 miliona dolarów.
6- Film „Król Artur”: 2,4 miliona dolarów.
7. „Późna noc z diabłem” – 2,2 miliona dolarów.
8- Film „Tillu Square” wart 1,8 miliona dolarów.
9. Film „The Crew” – 1,5 miliona dolarów.
10. Film „Fantasy” – 1,4 miliona dolarów.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025