23 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Geely postrzega Polskę jako bazę produkcyjną UE

Polski rząd stoi przed decyzją, czy poprze plan poprzedniej administracji dotyczący budowy fabryki pojazdów elektrycznych przy wsparciu funduszu ratunkowego Unii Europejskiej. Reutera raporty.

Mając niecałe dwa lata do wydania 60 miliardów euro (99,4 miliarda dolarów) na pożyczki i dotacje UE, Polska finalizuje rewizję planu wydatków, mającą na celu wydłużenie terminu realizacji projektu EV znanego lokalnie pod nazwą Izera.

Nazwa nawiązuje do budowanej w Warszawie rodzimej marki pojazdów elektrycznych, bazującej na zapleczu technologicznym chińskiej grupy Geely Holding.

Wiceminister finansów rozwoju i polityki regionalnej Jan Szyszko stwierdził jednak, że budowa obiektu w partnerstwie z Geely nie jest najlepszym rozwiązaniem, przyznając jednocześnie, że inne projekty operacyjne, w tym produkcja autobusów, mają wady.

„Której filozofii jesteśmy bliżsi, będzie to decyzja na najwyższym szczeblu politycznym, z pewnością wykraczającym poza ten budynek, żeby było jasne” – powiedział.

Electromobility Poland (EMP) podpisało już umowę licencyjną z firmą Geely na korzystanie z jej platformy SEA (Sustainable Experience Architecture) dla marki Izera.

Posunięcie to prawdopodobnie spowoduje napięcia z uznanymi graczami, ponieważ chińscy producenci pojazdów elektrycznych będą chcieli rozszerzyć swoją obecność w Unii Europejskiej.

„Fabryka będzie w Polsce i Polacy będą kupować te samochody wyprodukowane w Polsce, albo fabryka będzie w innym kraju UE, zatrudnienie będzie w innym kraju UE, a Polacy i tak kupią te samochody z innego kraju UE, ” on dodał. Panie Cisco.

Biorąc pod uwagę pieniądze wydane już na projekt, Sisco i inni uważają, że należy go kontynuować. Eksperci „w ciągu kilku tygodni” wydają rekomendację, czy będzie ona kontynuowana.

W tym samym czasie napływają wieści z Chin Chery Auto zamyka umowę na produkcję samochodów w Hiszpanii – ponownie przy pomocy funduszy pomocowych UE – i Dongfeng Motors rozważa produkcję pojazdów we Włoszech.