Pracownicy Forda produkują elektryczny pickup F-150 Lightning 13 grudnia 2022 r. w centrum pojazdów elektrycznych Rouge Ford Electric Vehicle Center (REVC).
Michaela Weilanda | CNBC
W rezultacie opóźnia planowane wydatki na nowe moce produkcyjne pojazdów elektrycznych o około 12 miliardów dolarów.
Niechęć klientów do płacenia dodatkowych opłat za pojazdy elektryczne skomplikowała ambitne i kosztowne plany Forda dotyczące radykalnego zwiększenia produkcji tych pojazdów. Chociaż sprzedaż pojazdów elektrycznych Forda – i całej branży – rośnie, nie rośnie ona w tempie oczekiwanym przez Forda.
Dyrektorzy Forda potwierdzili, że firma nie ogranicza wydatków na przyszłe modele samochodów elektrycznych. Jednak teraz planuje zwiększać moce produkcyjne pojazdów elektrycznych i wydatki na tę moc bardziej stopniowo niż wcześniej planowano.
„Nie odchodzimy od naszego drugiego pokolenia [EV] Produkty” – powiedział dyrektor finansowy John Lawler na czwartkowej konferencji prasowej. „Przyglądamy się jednak tempu wykorzystania mocy produkcyjnych, które uruchomiliśmy. Część tej inwestycji zwrócimy”.
Ford Motor Co. poinformował w czwartek, że wielu klientów w Ameryce Północnej nie jest już skłonnych płacić więcej za pojazd elektryczny niż pojazd spalinowy lub hybrydowy.
Lawler powiedział, że Ford odłoży w czasie planowane wydatki na zwiększenie mocy produkcyjnych pojazdów elektrycznych o około 12 miliardów dolarów, W tym druga fabryka akumulatorów planowana na nowym kampusie w Kentucky. Zauważył jednak, że budowa Blue Oval City – nowego kompleksu produkcyjnego pojazdów elektrycznych Forda w Tennessee – będzie kontynuowana zgodnie z pierwotnym planem.
„Klient zdecyduje, jakie będą ilości” – powiedział Lawler. „Ford jest w stanie zrównoważyć produkcję pojazdów napędzanych gazem, hybrydą i energią elektryczną, aby dostosować się do tempa wdrażania pojazdów elektrycznych w sposób niedostępny dla innych”.
W swoim raporcie o wynikach za trzeci kwartał Ford podał w czwartek, że jego jednostka biznesowa zajmująca się pojazdami elektrycznymi, o nazwie Ford Model E, straciła w tym okresie 1,3 miliarda dolarów z działalności operacyjnej. To prawie dwukrotnie więcej niż rok temu, pomimo wzrostu przychodów o 26%.
W pierwszych trzech kwartałach 2023 r. Model e odnotował stratę operacyjną w wysokości około 3,1 miliarda dolarów, zgodnie z wcześniejszymi wytycznymi Forda, w których przewidywano całoroczną stratę operacyjną w wysokości 4,5 miliarda dolarów dla jednostki biznesowej Model e.
W czwartek Ford wycofał wszystkie swoje wytyczne na rok 2023 w świetle wstępnego porozumienia ze związkiem zawodowym United Auto Workers.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii