Pracownicy Forda produkują elektryczny pickup F-150 Lightning 13 grudnia 2022 r. w centrum pojazdów elektrycznych Rouge Ford Electric Vehicle Center (REVC).
Michaela Weilanda | CNBC
W rezultacie opóźnia planowane wydatki na nowe moce produkcyjne pojazdów elektrycznych o około 12 miliardów dolarów.
Niechęć klientów do płacenia dodatkowych opłat za pojazdy elektryczne skomplikowała ambitne i kosztowne plany Forda dotyczące radykalnego zwiększenia produkcji tych pojazdów. Chociaż sprzedaż pojazdów elektrycznych Forda – i całej branży – rośnie, nie rośnie ona w tempie oczekiwanym przez Forda.
Dyrektorzy Forda potwierdzili, że firma nie ogranicza wydatków na przyszłe modele samochodów elektrycznych. Jednak teraz planuje zwiększać moce produkcyjne pojazdów elektrycznych i wydatki na tę moc bardziej stopniowo niż wcześniej planowano.
„Nie odchodzimy od naszego drugiego pokolenia [EV] Produkty” – powiedział dyrektor finansowy John Lawler na czwartkowej konferencji prasowej. „Przyglądamy się jednak tempu wykorzystania mocy produkcyjnych, które uruchomiliśmy. Część tej inwestycji zwrócimy”.
Ford Motor Co. poinformował w czwartek, że wielu klientów w Ameryce Północnej nie jest już skłonnych płacić więcej za pojazd elektryczny niż pojazd spalinowy lub hybrydowy.
Lawler powiedział, że Ford odłoży w czasie planowane wydatki na zwiększenie mocy produkcyjnych pojazdów elektrycznych o około 12 miliardów dolarów, W tym druga fabryka akumulatorów planowana na nowym kampusie w Kentucky. Zauważył jednak, że budowa Blue Oval City – nowego kompleksu produkcyjnego pojazdów elektrycznych Forda w Tennessee – będzie kontynuowana zgodnie z pierwotnym planem.
„Klient zdecyduje, jakie będą ilości” – powiedział Lawler. „Ford jest w stanie zrównoważyć produkcję pojazdów napędzanych gazem, hybrydą i energią elektryczną, aby dostosować się do tempa wdrażania pojazdów elektrycznych w sposób niedostępny dla innych”.
W swoim raporcie o wynikach za trzeci kwartał Ford podał w czwartek, że jego jednostka biznesowa zajmująca się pojazdami elektrycznymi, o nazwie Ford Model E, straciła w tym okresie 1,3 miliarda dolarów z działalności operacyjnej. To prawie dwukrotnie więcej niż rok temu, pomimo wzrostu przychodów o 26%.
W pierwszych trzech kwartałach 2023 r. Model e odnotował stratę operacyjną w wysokości około 3,1 miliarda dolarów, zgodnie z wcześniejszymi wytycznymi Forda, w których przewidywano całoroczną stratę operacyjną w wysokości 4,5 miliarda dolarów dla jednostki biznesowej Model e.
W czwartek Ford wycofał wszystkie swoje wytyczne na rok 2023 w świetle wstępnego porozumienia ze związkiem zawodowym United Auto Workers.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”