W środę wieczorem czołowa dyrektorka Hollywood Donna Langley odniosła się do trwających negocjacji SAG-AFTRA, mówiąc, że strona studia spędzi „tak długo, jak będzie to konieczne” w pokoju negocjacyjnym, dopóki obie strony nie osiągną porozumienia.
Podczas zaplanowanego wystąpienia na konferencji Bloomberg Screentime odmówił udzielania szczegółowych informacji, ale mimo to prezes i dyrektor ds. treści NBCUniversal Studio Group powiedział: „Myślę, że najlepiej mogę to powiedzieć, mówiąc, że spędziliśmy czas z aktorami i… chcemy spędzić cały potrzebny nam czas… „Możemy znaleźć rozwiązanie, postawić branżę na nogi i wrócić do biznesu, tak jak było to naszym celem od pierwszego dnia.” Lucas Shaw z Bloomberg przeprowadził wywiad z dyrektorem generalnym w Los Angeles.
Jeśli chodzi o możliwość kontynuacji strajku SAG-AFTRA i jego wpływu na plan filmowy studia na rok 2024, Langley powiedział: „Nie podoba mi się pomysł sezonu letniego bez dużej liczby filmów. Jeśli nauczyłem się czegoś podczas Covid-19, chodzi o to, że brak głośności naprawdę wpływa na rytm chodzenia do kina”. „A latem w 2023 r. widzieliśmy poprawę sytuacji. Jeśli to stracimy, będzie to miało trwały, znaczący i niezbyt dobry wpływ na naszej branży.”
Wcześniej tego dnia dyrektor wziął udział w ostatniej rundzie negocjacji w sprawie nowego trzyletniego kontraktu SAG-AFTRA, który mógłby położyć kres trwającemu prawie trzy miesiące strajkowi związku. Do rozmów po stronie studia dołączyli współzałożyciel Netflix Ted Sarandos i dyrektor generalny Warner Bros. Ted Sarandos. David Zaslav z Discovery i dyrektor generalny Disneya Bob Iger.
Podczas swojego wystąpienia w programie Screentime Langley odpowiedziała również na pytanie, dlaczego negocjacje Writers Guild of America zakończyły się tak długo (Langley, Sarandos, Zaslav i Iger byli obecni w ostatnich dniach negocjacji). „Doświadczenie w pokoju ze scenarzystami było trudne, ponieważ musieliśmy uporać się z takimi kwestiami, jak sztuczna inteligencja i minimalna liczba personelu, a także rzeczami, które do tej pory były bezprecedensowe” – powiedziała. „Nie potrafię powiedzieć, dlaczego trwało to tak długo. Po prostu trwało to tak długo.
2 października negocjatorzy SAG-AFTRA i AMPTP wznowili negocjacje po raz pierwszy od strajku związku wykonawców. Od tego czasu obie strony prowadzą negocjacje, a liderzy studia – Sarandos, Zaslav, Iger i Langley – po raz kolejny są obecni w dyskusjach. Ich obecność wzbudziła nadzieję, że stronom uda się wkrótce dojść do porozumienia i zakończyć strajk aktorów, co w zasadzie doprowadziło do lokalnego zawieszenia związkowych produkcji, za wyjątkiem przypadków, gdy związek zaproponował tymczasowe porozumienie.
Jednak obie strony nadal mają wiele kwestii do rozwiązania. W wyniku tych negocjacji SAG-AFTRA przedstawiła aktorom z projektów streamingowych odważną propozycję otrzymania części przychodów z subskrypcji platform. Zanim na początku października wróciły na salę negocjacyjną, obie strony nie osiągnęły jeszcze porozumienia w sprawie przepisów dotyczących sztucznej inteligencji, podwyższenia stawek minimalnych i wielu innych kwestii.
Począwszy od 14 lipca strajk SAG-AFTRA sparaliżował branżę na miesiące. 148-dniowy strajk Writers Guild of America zakończył się 27 września, ale w większości głównych produkcji fizycznych nadal nie było przedstawicieli związków zawodowych. Jak podało 6 października Amerykańskie Biuro Statystyki Pracy, zatrudnienie w branży rozrywkowej spadło o 45 000 od czasu rozpoczęcia strajku WGA w maju.
W lipcu Langley awansował na prezesa grupy studyjnej i dyrektora ds. treści, gdy ogromny konglomerat medialny stara się dostosować do nowego porządku świata, w którym doświadczony dyrektor z solidną wizją kreatywną może nadzorować całą zawartość filmową, streamingową i telewizyjną. Langley był wcześniej prezesem Universal Filmed Entertainment, po kierowaniu Universal Pictures. Powszechnie uznaje się, że udało jej się pozyskać najważniejszych twórców filmowych i talenty, a także współpracować z kluczowymi partnerami produkcyjnymi, w tym z potęgą animacji Illumination Entertainment i Blumhouse.
W tym roku Uniwersalne i Iluminacyjne Bracia Super Mario Film zarobił w światowych kasach aż 1,35 miliarda dolarów, co dowodzi, że rodziny są wreszcie gotowe na powrót do kin po pandemii Covid-19.
Universal jest także domem Oppenheimera, hitowy dramat Christophera Nolana dla dorosłych. Trzygodzinny film przezwyciężył wszelkie przeciwności losu i zarobił na całym świecie 939,3 miliona dolarów, stając się najbardziej dochodowym dramatem biograficznym wszechczasów. (Langley z powodzeniem zwabił Nolana do zespołu po tym, jak reżyser rozstał się z Wanner Bros.) Jak dotąd w tym roku Super Mario Bros. I Oppenheimera Jak dotąd zajmują drugie i trzecie miejsce wśród najbardziej dochodowych filmów 2023 roku za Warners. lalka Barbie (1,43 miliarda dolarów).
Langley nie próbował bagatelizować wyzwań stojących przed biznesem. Dodała: „Ogólny obraz nigdy nie był bardziej zmienny i pozostaje zmienny”, zauważając, że globalna sprzedaż biletów nadal spadła o około 20 procent w porównaniu z 2019 r., mimo że latem 2023 r. spadła tylko o 5 procent. „Kiedy więc nadchodzi sezon pełen dobrych filmów, które ludzie chcą obejrzeć, jestem bardzo optymistyczny”.
„Irytująco skromny fan sieci. Pisarz. Alkoholowy geek. Namiętny odkrywca. Rozwiązujący złe problemy. Nieuleczalny ekspert od zombie”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025