15 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Donna Langley opowiada o trwających negocjacjach SAG-AFTRA – The Hollywood Reporter

W środę wieczorem czołowa dyrektorka Hollywood Donna Langley odniosła się do trwających negocjacji SAG-AFTRA, mówiąc, że strona studia spędzi „tak długo, jak będzie to konieczne” w pokoju negocjacyjnym, dopóki obie strony nie osiągną porozumienia.

Podczas zaplanowanego wystąpienia na konferencji Bloomberg Screentime odmówił udzielania szczegółowych informacji, ale mimo to prezes i dyrektor ds. treści NBCUniversal Studio Group powiedział: „Myślę, że najlepiej mogę to powiedzieć, mówiąc, że spędziliśmy czas z aktorami i… chcemy spędzić cały potrzebny nam czas… „Możemy znaleźć rozwiązanie, postawić branżę na nogi i wrócić do biznesu, tak jak było to naszym celem od pierwszego dnia.” Lucas Shaw z Bloomberg przeprowadził wywiad z dyrektorem generalnym w Los Angeles.

Jeśli chodzi o możliwość kontynuacji strajku SAG-AFTRA i jego wpływu na plan filmowy studia na rok 2024, Langley powiedział: „Nie podoba mi się pomysł sezonu letniego bez dużej liczby filmów. Jeśli nauczyłem się czegoś podczas Covid-19, chodzi o to, że brak głośności naprawdę wpływa na rytm chodzenia do kina”. „A latem w 2023 r. widzieliśmy poprawę sytuacji. Jeśli to stracimy, będzie to miało trwały, znaczący i niezbyt dobry wpływ na naszej branży.”

Wcześniej tego dnia dyrektor wziął udział w ostatniej rundzie negocjacji w sprawie nowego trzyletniego kontraktu SAG-AFTRA, który mógłby położyć kres trwającemu prawie trzy miesiące strajkowi związku. Do rozmów po stronie studia dołączyli współzałożyciel Netflix Ted Sarandos i dyrektor generalny Warner Bros. Ted Sarandos. David Zaslav z Discovery i dyrektor generalny Disneya Bob Iger.

Podczas swojego wystąpienia w programie Screentime Langley odpowiedziała również na pytanie, dlaczego negocjacje Writers Guild of America zakończyły się tak długo (Langley, Sarandos, Zaslav i Iger byli obecni w ostatnich dniach negocjacji). „Doświadczenie w pokoju ze scenarzystami było trudne, ponieważ musieliśmy uporać się z takimi kwestiami, jak sztuczna inteligencja i minimalna liczba personelu, a także rzeczami, które do tej pory były bezprecedensowe” – powiedziała. „Nie potrafię powiedzieć, dlaczego trwało to tak długo. Po prostu trwało to tak długo.

2 października negocjatorzy SAG-AFTRA i AMPTP wznowili negocjacje po raz pierwszy od strajku związku wykonawców. Od tego czasu obie strony prowadzą negocjacje, a liderzy studia – Sarandos, Zaslav, Iger i Langley – po raz kolejny są obecni w dyskusjach. Ich obecność wzbudziła nadzieję, że stronom uda się wkrótce dojść do porozumienia i zakończyć strajk aktorów, co w zasadzie doprowadziło do lokalnego zawieszenia związkowych produkcji, za wyjątkiem przypadków, gdy związek zaproponował tymczasowe porozumienie.

Jednak obie strony nadal mają wiele kwestii do rozwiązania. W wyniku tych negocjacji SAG-AFTRA przedstawiła aktorom z projektów streamingowych odważną propozycję otrzymania części przychodów z subskrypcji platform. Zanim na początku października wróciły na salę negocjacyjną, obie strony nie osiągnęły jeszcze porozumienia w sprawie przepisów dotyczących sztucznej inteligencji, podwyższenia stawek minimalnych i wielu innych kwestii.

Począwszy od 14 lipca strajk SAG-AFTRA sparaliżował branżę na miesiące. 148-dniowy strajk Writers Guild of America zakończył się 27 września, ale w większości głównych produkcji fizycznych nadal nie było przedstawicieli związków zawodowych. Jak podało 6 października Amerykańskie Biuro Statystyki Pracy, zatrudnienie w branży rozrywkowej spadło o 45 000 od czasu rozpoczęcia strajku WGA w maju.

W lipcu Langley awansował na prezesa grupy studyjnej i dyrektora ds. treści, gdy ogromny konglomerat medialny stara się dostosować do nowego porządku świata, w którym doświadczony dyrektor z solidną wizją kreatywną może nadzorować całą zawartość filmową, streamingową i telewizyjną. Langley był wcześniej prezesem Universal Filmed Entertainment, po kierowaniu Universal Pictures. Powszechnie uznaje się, że udało jej się pozyskać najważniejszych twórców filmowych i talenty, a także współpracować z kluczowymi partnerami produkcyjnymi, w tym z potęgą animacji Illumination Entertainment i Blumhouse.

W tym roku Uniwersalne i Iluminacyjne Bracia Super Mario Film zarobił w światowych kasach aż 1,35 miliarda dolarów, co dowodzi, że rodziny są wreszcie gotowe na powrót do kin po pandemii Covid-19.

Universal jest także domem Oppenheimera, hitowy dramat Christophera Nolana dla dorosłych. Trzygodzinny film przezwyciężył wszelkie przeciwności losu i zarobił na całym świecie 939,3 miliona dolarów, stając się najbardziej dochodowym dramatem biograficznym wszechczasów. (Langley z powodzeniem zwabił Nolana do zespołu po tym, jak reżyser rozstał się z Wanner Bros.) Jak dotąd w tym roku Super Mario Bros. I Oppenheimera Jak dotąd zajmują drugie i trzecie miejsce wśród najbardziej dochodowych filmów 2023 roku za Warners. lalka Barbie (1,43 miliarda dolarów).

Langley nie próbował bagatelizować wyzwań stojących przed biznesem. Dodała: „Ogólny obraz nigdy nie był bardziej zmienny i pozostaje zmienny”, zauważając, że globalna sprzedaż biletów nadal spadła o około 20 procent w porównaniu z 2019 r., mimo że latem 2023 r. spadła tylko o 5 procent. „Kiedy więc nadchodzi sezon pełen dobrych filmów, które ludzie chcą obejrzeć, jestem bardzo optymistyczny”.