9 października, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Długie spojrzenie na mistrzostwa NASCAR Cup Series 4 Championship

Długie spojrzenie na mistrzostwa NASCAR Cup Series 4 Championship

Joey Logano A Ścigaj Elliota Oni już są bohaterami. W niedzielę rywalizują o dołączenie Kyle Bush Jako jedyny aktywny kierowca, który zdobył wiele pucharów.

Elliott wydaje się być zdecydowanym faworytem, ​​jeśli wziąć pod uwagę tylko statystyki sezonu. Ale samochód nowej generacji wymagał stromej krzywej uczenia się w sezonie 2022. Niektórzy kierowcy zaczęli mocni. Inni grają w nadrabianie zaległości.

Oddzieliłem liczby dotyczące sezonu regularnego i odcięcia, aby podkreślić, w jaki sposób zespoły radzą sobie z tą krzywą uczenia się. W obu kategoriach uwzględniam liczby bezwzględne oraz pozycję kierowcy w porównaniu z innymi kierowcami etatowymi.

Kolor zielony oznacza ocenę kierowcy w pierwszej piątce na skali. Skale, na których kierowca plasuje się w przedziale od 6 do 10, są podświetlone na żółto. Rzadki slajd w kolorze czerwonym wskazuje pozycję poza pierwszą dziesiątką.

Joey Logano

Piąty występ w karierze Lugano w 4. pucharze czyni go najbardziej doświadczonym kierowcą w grupie. Ma 32 lata i jest również czołowym kierowcą.

Lugano jest jednym z najbardziej konsekwentnych kierowców w tym sezonie. Przez większość sezonu zasadniczego był w pierwszej dziesiątce pod względem punktów i pozostawał w pierwszej piątce przez playoffs. Jego zakończenia poprawiły się lub pozostały takie same od sezonu zasadniczego do play-offów.

Zwycięstwa w Darlington (wiosna), Gateway i Las Vegas (jesień) remisują w Lugano o drugie miejsce w klasyfikacji generalnej Kyle LarsonA Tyler Riddick I Billa. Elliott podąża za wszystkimi czterema kierowcami, który prowadzi pięcioma zwycięstwami.

Statystyki danych pętli Logano pokazują podobny trend: głównie spójność lub poprawa we wszystkich obszarach.

Tabela przedstawiająca statystyki danych odcinków Joeya Logano w podziale na sezon regularny i play-offyLugano prowadził okrążenia w 16 z 26 wyścigów sezonu zasadniczego (61,5%) i pięciu z dziewięciu wyścigów play-off (55,6%).

Powyższa tabela pokazuje, jak intensywna jest rywalizacja w trakcie sezonu. Na przykład Logano poprawił swoją średnią pozycję w biegu, ale jego pozycja spadła, ponieważ poprawiło się wielu innych kierowców.

Wiosną Lugano zajął ósme miejsce w Phoenix. Przejechał cztery okrążenia, choć trzy z nich były pod żółtą flagą. Ale biorąc pod uwagę, jak wiele Teams dowiedziało się o samochodzie nowej generacji od tej pierwszej wizyty, waham się, czy go zważyć, czy też wyjazdy z poprzednich lat do Phoenix za dużo.

Skupiłem się bardziej na prowadzeniu Lugano 55,5% okrążeń w wyścigu Fall Richmond, gdzie ukończył wyścig na szóstym miejscu. Richmond to dobra ścieżka porównawcza dla Phoenix.

w sezonie z DNF częściej niż zwykleLugano miał trzy w sezonie zasadniczym i jeden w play-off. Dla porównania, Larsonie, Denny HamlinA William Byron Każdy ma sześć DNF.

jeszcze: Kelly Earnhardt Miller: starsza siostra, starszy szef w JR Motorsports

Zespół nr 22 nie popełnia wielu błędów. W sezonie zasadniczym jedyne kary, jakie otrzymali, były trzykrotnie odsyłane. Potrzebowali dwa razy zapasowego samochodu i raz dokonali niezatwierdzonych modyfikacji.

Drużyna zdobyła tylko jeden rzut karny podczas play-offów. Zapamietaj to nie liczę „Zjazd przed otwarciem drogi” jako kara, ponieważ drużyny zazwyczaj robią to celowo.

Lugano uplasowało się na 18. miejscu, jeśli chodzi o wypadki powodujące ostrożność, spiny i przeciągnięcia z 10 wypadkami w sezonie zasadniczym i jednym poza sezonem. dla porownania, Ross Chastain Prowadzi w tej kategorii z 17 w tym sezonie.

Lugano prowadził konsekwentnie silną kampanię o mistrzostwo. Jego wyzwaniem jest to, że mistrzostwa rozstrzygane w jednym wyścigu stawiają doskonałość – i szczęście – nad konsekwencją.

Ścigaj Elliota

Chase Elliott, który w tym miesiącu kończy 27 lat, zgromadził dużo w swoich siedmiu pełnoetatowych sezonach w serii Pucharu. Jego lista osiągnięć obejmuje zdobycie mistrzostwa dwa lata temu.

Elliott zdominował sezon zasadniczy w tym roku, wygrywając wyścig na punkty i najwięcej zwycięstw. Jego punkty przełamania w sezonie zasadniczym były kluczowe, podobnie jak jego występ w play-off Nie dotarł do taśmy doprowadzić do skutku sezon regularny.

Tabela pokazująca zakończenia Chase Elliott w 2022 roku z podziałem na statystyki i statystyki sezonu regularnegoProcent wygranych Elliotta nie zmienił się zbytnio w play-offach. Ale ze średnią 65,4% w pierwszej dziesiątce w sezonie zasadniczym, powinien mieć od pięciu do sześciu meczów w pierwszej dziesiątce zamiast trzech. To jeden z powodów, dla których do ostatniego wyścigu sezonu wystartował jako czwarty z czterech.

Tabela przedstawiająca statystyki danych epizodów Chase Elliott w podziale na sezon regularny i play-offy

Elliott znajduje się na szczycie niemal wszystkich skal w sezonie zasadniczym, z wyjątkiem pozycji startowej. (Jego kolega z drużyny Larson otrzymał tę nagrodę.) Ale oceny Elliotta spadły w play-offach we wszystkich metrykach, z wyjątkiem okrążeń, które prowadzi. Prowadził okrążenia w 15 z 26 wyścigów sezonu zasadniczego (57,7%) i czterech z dziewięciu wyścigów play-off (44,4%).

Elliott przejechał wiosną 50 okrążeń w Phoenix w drodze na 11. miejsce. Jesienią zajął piąte miejsce w Richmond, a drugie w New Hampshire. Oba są dobrymi ścieżkami porównawczymi dla Phoenix.

jeszcze: Rankingi siły NBC Sports NASCAR

Elliott miał tylko dwóch DNF (7,7%) w sezonie zasadniczym. Ale zdobył także dwa DNF w dziewięciu wyścigach play-off (22,2%).

Drużyna nr 9 to organizacja cracku. W sezonie zasadniczym zdobyli tylko pięć kar: trzy popełnione przez Elliotta na drodze do pit stopu i jeden przez załogę pitu, który został odesłany za potrzebę posiadania zapasowego samochodu. W play-offach nie ponieśli żadnych kar.

Elliott brał udział w 12 incydentach ostrzegawczych w sezonie zasadniczym (dziewięć incydentów i trzy turnieje) oraz dwa w fazie playoff. To stawia go na dziewiątym miejscu w porównaniu z innymi pełnoetatowymi kierowcami.

Elliot jest odwiecznym ulubieńcem fanów. Ma narzędzia, których potrzebuje, aby wygrać, ale musi przynieść je wszystkie, aby wykorzystać je w Phoenix. Nawet odrobina pecha może zniweczyć jego nadzieje na zdobycie drugiego tytułu.

Szefowie załogi

Podobnie jak ich kierowcy, bohaterami serii są Alan Gustafson (Elliott) i Paul Wolfe (Lugano). Gustafson Wygrał z Elliot w roku 2020. Wolf wystąpił z Bradem Kiselowskim w 2012 roku. Obaj walczą o szansę dołączenia do Adama Stevensa jako drugiego aktywnego szefa załogi, który ma wiele tytułów.

Ich wiedza będzie ważna, gdy trzeba będzie podejmować szybkie decyzje. Kiedy wszystko jest na linii, te szybkie decyzje mogą zadecydować o wygraniu mistrzostw i spędzeniu poza sezonem na myśleniu o tym, co mogło być.