Pomimo gwiezdnej mocy słupków Aamir Khan A Akshay KumarRozczarowujący występ kasowy za adaptację „Forresta Gumpa”Lal Singh Czadha„I”raksza bandhanodpowiednio, ustawiła dzwonki alarmowe w Bollywood.
Oba filmy zostały pokazane 11 sierpnia. Spotkanie dotyczyło Raksha Bandhan, filmu o związkach brata i siostry, ponieważ zbiegło się to z festiwalem Raksha Bandhan, który celebruje braterstwo. Prowadzony przez Kumara, jedną z najbardziej bankowych gwiazd w Indiach, film, wyprodukowany z budżetem prawie 9 milionów dolarów, zebrał około 6 milionów dolarów w ciągu tygodnia od premiery, według szacunków branży.
Więcej od Variety
Liczby są bardziej jasne dla „Laal Singh Chaddha”. Khan był na szczycie trzech wszechczasów mistrzów kasowych w Indiach, w tym nr 1 „Dangala” (311 milionów dolarów); 6. miejsce „Secret Superstar” (154 miliony dolarów) w reżyserii „Laal Singh Chaddha” Advita Chandana; I nr 7 „BK” (140 milionów dolarów). Jednak jego najnowsze wydawnictwo, „Thugs of Hindostan” z 2018 roku, również wypadło słabo.
Stworzony z budżetem prawie 22 milionów dolarów, „Laal Singh Chaddha” zarobił około 11,3 miliona dolarów w ciągu tygodnia. Obejmuje to numer 12 w Ameryce Północnej, który zebrał 1,8 miliona dolarów i zadebiutował na siódmym miejscu w Wielkiej Brytanii z cieniem poniżej 500 000 dolarów. Paramount wypuścił film w obu regionach.
Ponadto lipcowe wydawnictwo „Shamshera”, zatytułowane Ranbir Kapoor, zarobiło około 18 milionów dolarów i 8 milionów dolarów.
Analityk Karan Turani z Elara Capital przypisuje słabe wyniki tych filmów widzom, których upodobania zmieniły się po dwóch latach kontaktu ze światowej klasy treściami w domu podczas pandemii. „Tylko gwiazda nie pomaga. Wiele zachowań odbiorców i preferencji smakowych dotyczących tego, co chcą oglądać w treściach, zmieniło się z biegiem czasu” – powiedział Turani. różnorodnydodając, że liczba kroków spadła o co najmniej 30% w porównaniu do dni przed pandemią COVID.
Turani wskazał na jedyne trzy filmy z Bollywood, które odniosły sukces w 2022 roku, mówiąc o filmie „Kashmir Files” Viveka Agnihotri, który nie miał znaczących nazwisk, oraz „Jangbai Kathiawadi” Sanjaya Leeli Bhansali – który zarobił 43 miliony dolarów i 26,5 miliona dolarów. – Udało się dzięki mocnej treści. Tymczasem komedia grozy „Bhool Bhulaiyaa 2”, z udziałem Kartika Aryan i Tabu i zarobiła 33,5 miliona dolarów, miała publiczność, ponieważ jest częścią serii.
Analityk powiedział również, że zaległości w filmach z powodu pandemii wydają się teraz „nieaktualne”. Ponadto Turani powiedział, że negatywne media społecznościowe – użytkownicy Twittera wzywali do bojkotu „Laal Singh Chaddha” w związku z rzekomą krytyką nietolerancji religijnej przez Khana w 2015 r. w Indiach – również wpłynęły na ruch kasowy.
W tym roku nastąpił również boom, ponieważ kilka filmów w języku hindi powstało w językach południowych Indii, a nie w języku hindi, który jest językiem sektora Bollywood z siedzibą w Bombaju.
Piosenka telugu „RRR” SS Rajamouli z Ramem Charanem i NTR Jr w rolach głównych oraz „KGF: Chapter 2” Kannady Prashanta Neela z udziałem Yash, również były hitami w wersji z dubbingiem w języku hindi. „KGF: Rozdział 2” został wydany w kannada z dubbingowanymi wersjami w języku telugu, tamilskim, hindi i malajalam i zarobił 160 milionów dolarów, podczas gdy „RRR” został również wydany w tych językach i zarobił 150 milionów dolarów. Film w języku tamilskim „Vikram” z Kamalem Hassanem, Vijayem Sethupathi i Fahdem Fasilem zarobił 63 miliony dolarów na swojej oryginalnej i dubbingowanej wersji.
Jednak filmy te zostały wyprodukowane przy dużych budżetach według indyjskich standardów, a Turani powiedział, że takie wydatki nie są ani typowe, ani trwałe. „RRR” został wyprodukowany z budżetem około 73 milionów dolarów. „Vikram” kosztował 18 milionów dolarów, a „KGF: Rozdział 2” około 13 milionów dolarów.
„Nie możesz robić tego rodzaju filmów co miesiąc lub raz na dwa miesiące. Nie możesz oczekiwać, że co roku pojawi się pięć lub sześć takich filmów, po prostu nie byłoby to możliwe” – powiedział Turani. Zbliżająca się premiera wysokobudżetowego Bollywood, „Brahmastra Part One: Shiva”, z udziałem Ranbir Kapoor, Amitabh Bachchan i Alia Bhatt, jest zaplanowana na 9 września. Turani spodziewa się dużego otwarcia filmu, a następnie przedstawienia opartego na przekazie ustnym.
Turani porównuje obecny stan kasy Bollywood do poprzedniego spadku w 2017 roku. Po premierze „Baahubali 2: Wniosek” Rajamouliego, który został wyprodukowany w języku telugu i tamilskim i zarobił 278 milionów dolarów, filmy hindi Bollywood również wypadły gorzej. Wśród tych tytułów znalazły się „Tubelight” (z Salmanem Khanem), „Thugs of Hindustan”, „Jab Harry Met Sejal” (Shah Rukh Khan) i „Jagga Jasoos” (Kapoor). W kolejnych latach nastąpiło odrodzenie.
„Jesteśmy w okresie przejściowym i na pewno wrócimy silni w 2023 roku. Jestem pewien, że reżyserzy, producenci kreatywni i scenarzyści doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak zmienić podstawowe elementy treści” – powiedział Turani.
Tymczasem występ Lal Singha Chadhy może się nie skończyć. Aamir Khan jest ogromnym hitem w kasie w Chinach – kraj ten miał duży procent kasy za „Dangal” i „Secret Superstar” – a jeśli film zostanie tam wydany, może to być bajkowe zakończenie filmu .
Najlepszy asortyment
zapisać się na Różne Biuletyn. Aby otrzymywać najnowsze wiadomości, śledź nas na FacebookA ŚwiergotA Instagram.
„Irytująco skromny fan sieci. Pisarz. Alkoholowy geek. Namiętny odkrywca. Rozwiązujący złe problemy. Nieuleczalny ekspert od zombie”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025