25 kwietnia, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

DirectStorage pokazuje niewielką poprawę szybkości ładowania w realistycznej wersji demonstracyjnej na PC

DirectStorage pokazuje niewielką poprawę szybkości ładowania w realistycznej wersji demonstracyjnej na PC

Powiększenie / Microsoft DirectStorage API robi wymierną, choć niewielką różnicę, jeśli chodzi o ładowanie gier na PC.

Microsoft DirectStorage API Obiecuje przyspieszyć czas ładowania gier, zarówno na Xbox Series X/S, jak i na komputerach z systemem Windows (gdzie Microsoft niedawno wyszedł z fazy podglądu programisty). Square Enix to jedna z pierwszych gier, które pokazują zalety DirectStorage na PC prognoza, który został zaprezentowany przez dyrektora technicznego Luminous Productions Teppei Ono na GDC w tym tygodniu. Jak wspomniałem krawędźOno powiedział, że dzięki szybkiej obsłudze NVMe SSD i DirectStorage niektóre sceny są w prognoza Można go pobrać w mniej niż sekundę. To z pewnością ogromny skok z czasów oczekiwania na PlayStation 2, aby załadować gigantyczne mapy otwartego świata z DVD.

Jednak jako dowód DirectStorage, prognozaLiczby mieszane. Z drugiej strony sceny pokazywane przez Ono wyraźnie pokazują sceny ładujące DirectStorage na tym samym urządzeniu znacznie szybciej w porównaniu ze starym API Win32 – od 2,6 sekundy do 2,2 sekundy w jednej scenie i od 2,4 sekundy do 1,9 sekundy w innej. prognoza Wykazał również poprawę wydajności w porównaniu ze starszymi dyskami SSD opartymi na SATA, chociaż jest sprzedawany jako funkcja, która przyniesie korzyści przede wszystkim dyskom NVMe — spadek z 5,0 do 4,6 sekundy w jednej scenie i z 4,1 do 3,4 sekundy w innej. Poprawa szybkości dysków SSD SATA była ograniczana przez większą część dekady, ponieważ blokował je sam interfejs SATA (zamiast kontrolera SSD lub chipów NAND flash). Warto więc zwrócić uwagę na jakąkolwiek wymierną poprawę tych silników.

Z drugiej strony demo Ono pokazało, że czas ładowania gry nie poprawił się tak radykalnie, jak sugerują początkowe prędkości I/O. Na dysku SSD NVMe prędkości we/wy wzrosły z 2862 MB/s przy użyciu Win32 do 4829 MB/s przy użyciu DirectStorage — prawie 70-procentowy wzrost. Ale czas ładowania sceny spadł z 2,1 do 1,9 sekundy. To kropla, która nie byłaby zauważalna, nawet gdybyś był próba by to zauważyć.

READ  Powrót woli w Guilty Gear Fight z sezonem 2 postaci, które pojawią się później
Realistyczne ulepszenia wydajności nie są zgodne z teoretycznymi ulepszeniami wydajności w DirectStorage.
Powiększenie / Realistyczne ulepszenia wydajności nie są zgodne z teoretycznymi ulepszeniami wydajności w DirectStorage.

ten prognoza Demo na końcu pokazało, że prędkość przechowywania, z której korzystasz, nadal ma rozszerzenie Wiele Bardziej chodzi o to, jak szybko ładują się gry, niż o DirectStorage. Jedna scena, której załadowanie za pomocą DirectStorage na dysk twardy (HDD) zajęło 24,6 sekundy, zajęło tylko 4,6 sekundy na dysk SSD SATA i 2,2 sekundy na załadowanie na dysk SSD NVMe. Jest to znacznie większa przepaść niż między Win32 a DirectStorage działającymi na tej samej maszynie.

Warto zauważyć, że to tylko jedna gra i prawdopodobnie zobaczymy szerszy zakres wyników, ponieważ coraz więcej programistów wdraża DirectStorage we własnych tytułach i gdy Microsoft ulepsza technologię. Usunięcie innych wąskich gardeł związanych z procesorem, w tym przenoszenie zasobów dekompresyjnych z procesora na procesor, może jeszcze bardziej poprawić przewagę wydajności DirectStorage. Dekompresja GPU nie jest jeszcze obsługiwana w wersji DirectStorage na komputery PC, ale Microsoft Roszczenia Ta funkcja to Next On The Roadmap.

Lista zdjęć według Western Digital