Po nudnej pierwszej połowie roku dla kin i branży filmowej, sytuacja znów zaczyna wyglądać jasno. Despicable Me 4 został wydany wieczorem przed czwartym lipca. Pięciodniowy weekend niewątpliwie przyspieszył sprzedaż kasową filmu. Film animowany Universal Pictures od środowej premiery zgromadził ogromną widownię, przekraczając 120 milionów dolarów.
Przeczytaj także: Travis Kelce płacze po niespodziewanej piosence Taylor Swift; Brittany Mahomes oferuje ulgę
Despicable Me 4 zarobił w kasie 126 milionów dolarów
Despicable Me 4 to czwarta część najsłynniejszej serii filmów animowanych. Film ustanowił już godne pozazdroszczenia rekordy swoimi poprzednimi filmami, a najnowsza wersja zarobiła 126,5 miliona dolarów w ciągu 5 dni od premiery. Jak donosi Deadline, w piątek film zaczął się od płaskiego poziomu 27 milionów dolarów, ale nabrał rozpędu, a sprzedaż biletów gwałtownie wzrosła. Seria filmów Despicable Me została wydana po raz pierwszy w 2010 roku, po czym ukazały się dwie główne kontynuacje i dwa spin-offy Minionków.
Ogromne zainteresowanie filmem nie wynikało tylko z weekendu. Universal Pictures and Illuminations wydało duże sumy pieniędzy na kampanie promocyjne. Kampania obejmowała wiele współpracy i metod mających na celu przyciągnięcie uwagi odbiorców w każdym wieku.
Film animowany powstał we współpracy z ligą NFL i przedstawia rzeźby Minionków i Gru w postaci nadmuchiwanych zabawek, hołdy z tournee po studiu, postacie z kostiumów, jedzenie, napoje i osłony sceniczne w CityWalk. Aby przyciągnąć uwagę młodszej publiczności, dodano integrację z Robloxem, bilety w 16 językach oraz program kart podarunkowych Amazon z jednym z pięciu cyfrowych plecaków Mega Minion jako nagrodą po realizacji.
Przeczytaj także: Will Smith może „odzyskać miejsce” na Oscarach po 10-letnim zakazie, „o ile zaakceptuje…”
Tego lata w kasie dominują filmy familijne
W ciągu ostatnich kilku miesięcy sprzedaż biletów odnotowała tendencję wzrostową w przypadku filmu Inside Out 2, którego produkcja trwa już czwarty tydzień od premiery i którego kolekcja, jak podaje Associated Press, wynosi 1,22 miliarda dolarów. Warto tu zwrócić uwagę na udany sukces kasowy filmów familijnych. „Szczerze mówiąc, jest to jedna z najbardziej ukochanych marek w historii kina, a na pewno animacji” – powiedział Jim Orr, prezes ds. dystrybucji Universalu. „Chris Meledandri i Illumination trzymają rękę na pulsie i pokazują, co chcą zobaczyć rodziny i widzowie na całym świecie”.
Otrzymuj więcej aktualizacji na temat Bollywood, Taylor Swift, Hollywood, muzyki i seriali internetowych, a także najnowsze wiadomości rozrywkowe w Hindustan Times.
„Irytująco skromny fan sieci. Pisarz. Alkoholowy geek. Namiętny odkrywca. Rozwiązujący złe problemy. Nieuleczalny ekspert od zombie”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025