Po nudnej pierwszej połowie roku dla kin i branży filmowej, sytuacja znów zaczyna wyglądać jasno. Despicable Me 4 został wydany wieczorem przed czwartym lipca. Pięciodniowy weekend niewątpliwie przyspieszył sprzedaż kasową filmu. Film animowany Universal Pictures od środowej premiery zgromadził ogromną widownię, przekraczając 120 milionów dolarów.
Przeczytaj także: Travis Kelce płacze po niespodziewanej piosence Taylor Swift; Brittany Mahomes oferuje ulgę
Despicable Me 4 zarobił w kasie 126 milionów dolarów
Despicable Me 4 to czwarta część najsłynniejszej serii filmów animowanych. Film ustanowił już godne pozazdroszczenia rekordy swoimi poprzednimi filmami, a najnowsza wersja zarobiła 126,5 miliona dolarów w ciągu 5 dni od premiery. Jak donosi Deadline, w piątek film zaczął się od płaskiego poziomu 27 milionów dolarów, ale nabrał rozpędu, a sprzedaż biletów gwałtownie wzrosła. Seria filmów Despicable Me została wydana po raz pierwszy w 2010 roku, po czym ukazały się dwie główne kontynuacje i dwa spin-offy Minionków.
Ogromne zainteresowanie filmem nie wynikało tylko z weekendu. Universal Pictures and Illuminations wydało duże sumy pieniędzy na kampanie promocyjne. Kampania obejmowała wiele współpracy i metod mających na celu przyciągnięcie uwagi odbiorców w każdym wieku.
Film animowany powstał we współpracy z ligą NFL i przedstawia rzeźby Minionków i Gru w postaci nadmuchiwanych zabawek, hołdy z tournee po studiu, postacie z kostiumów, jedzenie, napoje i osłony sceniczne w CityWalk. Aby przyciągnąć uwagę młodszej publiczności, dodano integrację z Robloxem, bilety w 16 językach oraz program kart podarunkowych Amazon z jednym z pięciu cyfrowych plecaków Mega Minion jako nagrodą po realizacji.
Przeczytaj także: Will Smith może „odzyskać miejsce” na Oscarach po 10-letnim zakazie, „o ile zaakceptuje…”
Tego lata w kasie dominują filmy familijne
W ciągu ostatnich kilku miesięcy sprzedaż biletów odnotowała tendencję wzrostową w przypadku filmu Inside Out 2, którego produkcja trwa już czwarty tydzień od premiery i którego kolekcja, jak podaje Associated Press, wynosi 1,22 miliarda dolarów. Warto tu zwrócić uwagę na udany sukces kasowy filmów familijnych. „Szczerze mówiąc, jest to jedna z najbardziej ukochanych marek w historii kina, a na pewno animacji” – powiedział Jim Orr, prezes ds. dystrybucji Universalu. „Chris Meledandri i Illumination trzymają rękę na pulsie i pokazują, co chcą zobaczyć rodziny i widzowie na całym świecie”.
Otrzymuj więcej aktualizacji na temat Bollywood, Taylor Swift, Hollywood, muzyki i seriali internetowych, a także najnowsze wiadomości rozrywkowe w Hindustan Times.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025