Zamieszanie w łańcuchu dostaw rozprzestrzenia się na całym świecie, a szef największego na świecie producenta ciężarówek ostrzegł, że brak części zamiennych spowalnia produkcję tysięcy jego pojazdów.
Ciężarówka Daimlera Dyrektor generalny, Martin Daum, powiedział w środę CNBC, że obecny stres w łańcuchu dostaw jest jednym z najgorszych, jakie widział w swojej ponad 25-letniej karierze, tworząc poważne wąskie gardła w portfolio marek firmy.
„Mamy do czynienia z ogromną presją w łańcuchu dostaw”, powiedział Dom, którego ciężarówki są wykorzystywane w innych ważnych branżach, takich jak logistyka i budownictwo.
„Powiedziałbym, że to jeden z najgorszych lat w mojej długiej karierze w transporcie, ponieważ czasami musimy dotykać ciężarówki trzy lub cztery razy, aby dodać brakujące części” – dodał.
Producent ciężarówek Mercedes-Benz Na początku tego miesiąca pojawiły się oznaki, że przedłużający się niedobór chipów zaczyna się zmniejszać. Mikrochipy, czyli półprzewodniki, są ważnym elementem współczesnego przemysłu motoryzacyjnego, a ich podaż gwałtownie spadła podczas pandemii Covid-19 i wynikających z niej przestojów fabryk.
Ale Dom powiedział, że niedobory w innych częściach również spowalniają produkcję tysięcy ciężarówek w międzynarodowej sieci fabryk.
„Mamy w dwóch zakładach ponad 10 000 ciężarówek, w których jedna lub dwie części zostały utracone i bardzo intensywnie poszukujemy tych części na świecie” – powiedział.
Zakłócenia łańcucha dostaw powodują zaległości produkcyjne u największego na świecie producenta ciężarówek, Daimler Trucks.
Bloomberg | Obrazy Getty
Presja inflacyjna również mocno obciąża produkcję Daimler Truck, ponieważ koszty energii i surowców są teraz znacznie wyższe – przy czym niektóre podwyżki cen są łatwiejsze niż inne.
„W tej chwili przesuwamy te podwyżki cen po stronie surowców, abyśmy mogli przynajmniej utrzymać nasze marże w tym biznesie” – powiedział. Firma negocjuje również podwyżkę wynagrodzeń dla pracowników.
Jednak producent ciężarówek, którego inne marki to Freightliner, Western Star i Fuso, zauważył pewne jasne punkty. Dom powiedział, że w samych Stanach Zjednoczonych obserwuje stłumiony popyt na około 200 000 ciężarówek, ponieważ nadal nadąża za napiętymi dostawami do 2020 i 2021 roku.
„Moim zdaniem napawa mnie to optymizmem, że rok 2023 nie będzie taki zły. Nie tak zły jest niemieckie wyrażenie, ponieważ 2023 może być dobry” – powiedział.
Ciężarówka Daimlera W zeszłym miesiącu W pierwszym kwartale odnotował wzrost sprzedaży o 8% rok do roku, przy wzroście przychodów grupy o 17% w tym samym okresie.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii