Istnieje pewne zniszczenie popytu. Ale ropa znów wróciła, benzyna może być następna. Domyślam się, że to długo działający zygzak.
za pomocą Wilk Richter do Wilcza ulica.
Po oszałamiającym wzroście cen benzyny pojawia się pytanie, kiedy popyt zacznie zanikać, ponieważ ludzie zaczną mniej jeździć, zaczną ułatwiać oszczędzanie paliwa podczas jazdy lub zaczną priorytetowo traktować bardziej ekonomiczne samochody w garażu. Jeśli wystarczająco dużo ludzi to zrobi, popyt zaczyna spadać, a stacje benzynowe muszą konkurować o kurczący się biznes. Zniszczenie popytu może spowodować ponowny spadek ceny. Przybyliśmy?
Zakład Oceny Oddziaływania na Środowisko Zakładu Energetyki mierzy zużycie benzyny w ilości beczek dostarczanych na rynek przez rafinerie, miksery itp., a nie poprzez sprzedaż detaliczną na stacjach benzynowych. Dostawy benzyny spadły trzeci tydzień z rzędu. To niezwykłe o tej porze roku, kiedy zużycie benzyny zwykle wzrasta w okresie letnim.
Energy Information Administration powiedział w czwartek, że zużycie benzyny spadło do 8,61 miliona baryłek dziennie w tygodniu kończącym się 8 kwietnia w oparciu o czterotygodniową średnią kroczącą (czerwona linia), najniższą od 4 marca, o 2,3% mniej niż w tym samym okresie w 2021 r. (linia czarna) i spadła o 8,1% w stosunku do tego samego okresu w 2019 r. (linia szara).
Konsumenci zaczęli odpowiadać w styczniu.
Zwróć uwagę, jak ostatnie 11 miesięcy (czerwona linia) ściśle śledziło okres sprzed Covida trzy lata temu (szara linia), dopóki nie zaczęły gwałtownie się różnić, nie tylko w marcu, ale już w połowie stycznia, i były poniżej poziomu z 2019 r. od tego czasu.
Ceny benzyny zaczęły rosnąć z załamanych poziomów w kwietniu 2020 r. Do maja 2021 r. średnia cena benzyny we wszystkich klasach łącznie przekroczyła 3,00 USD za galon, co jest od wielu lat najwyższym poziomem, i nadal rosła. W listopadzie 2021 r. osiągnął 3,40 dolara za galon i odetchnął. Następnie, na początku lutego, zaczął rosnąć coraz wyżej i in Historyczne skoki osiągnęły 4,32 USD 14 marca.
Ale od połowy marca cena spadła. Teraz, w cenie 4,09 USD, krwawienie z nosa jest nadal wysokie, ale nieco niższe niż kiedyś:
Stacje benzynowe nie obcinają cen z dobroci swoich serc. Obniżają ceny, ponieważ sprzedaż spada, a między stacjami benzynowymi wybuchła konkurencja cenowa w celu utrzymania sprzedaży. Stacje benzynowe mogą obniżyć cenę sprzedaży bez wpływu na marżę zysku, jednocześnie obniżając koszty swoich produktów.
Niszczenie popytu na benzynę przenosi się następnie na popyt na ropę naftową. Ale ropa naftowa ma znacznie szersze zastosowania niż tylko benzyna, w tym w rozwijającym się przemyśle petrochemicznym. Niewielki spadek popytu na benzynę w USA nie wstrząśnie zbytnio światowymi rynkami naftowymi.
Cena ropy naftowej już odbiła w górę.
Ropa naftowa West Texas Intermediate wzrosła do 130 USD za baryłkę, a następnie spadła z powrotem do średniego przedziału 90 USD. W ostatnich dniach ponownie zmienił kurs i wynosi teraz 106 USD. To nie jest dobry znak cen benzyny.
Oczywiście nastąpiło pewne zniszczenie popytu, a to mogło wystarczyć, aby cena benzyny nieco spadła.
Ale może tak nie było. Być może to zniszczenie popytu nie było przyczyną spadku cen benzyny. Być może upadli z innego powodu, na przykład z obecnych wahań, które uderzają we wszystko. Zapewnia to nieokiełznana dynamika rynków towarowych.
Domyślam się: ceny gazu znów wzrosną.
Widzę załamanie popytu, ale na razie nadal sceptycznie podchodzę do tego, czy jest na tyle duży, aby spowodować trwały spadek ceny benzyny. Nie zdziwiłbym się, gdyby cena znów zaczęła rosnąć. Ceny ropy naftowej już zaczęły ponownie rosnąć. Może to być proces długoterminowy, w którym ceny są bardzo zmienne i zygzakowate coraz wyższe. To jest moje przypuszczenie.
co wiemy.
Roczne zużycie benzyny osiągnęło szczyt w 2007 r. Następnie spadła w ciągu następnych pięciu lat do 2012 roku łącznie o 6,3%. Następnie ponownie wzrosła, ponownie osiągając szczyt z 2007 r. w 2016 r., ponownie w 2017, 2018 r. i ponownie w 2019 r., nie przekraczając go. Następnie w 2020 roku konsumpcja załamała się. W 2021 roku konsumpcja gwałtownie odbiła, ale roczna konsumpcja ogółem zakończyła rok wciąż o 5,3% niższym niż w 2007 roku!
Ale łączny przebieg samochodu co roku ustanawia rekord Od 2015 do 2019 r. A w 2021 r., pomimo wypadku w 2020 r., przebiegi wzrosły o 6,6% w porównaniu z 2007 r. Ludzie jeżdżą więcej, ale zużywają mniej benzyny:
Dlatego istnieje wiele innych czynników, które mają wpływ na zużycie benzynyI nie tylko cena. Obejmuje to długoterminowe trendy technologiczne, takie jak bardziej oszczędne samochody, a także pojawienie się pojazdów elektrycznych na skalę, która jest teraz wystarczająco duża, aby wpłynąć na zużycie benzyny.
Inne zmiany również wpływają na zużycie benzyny, z których niektóre sięgają ponad dekadę, jak na przykład boom budowlany wieżowców w centrach miast, który ograniczył lub wyeliminował dojazdy samochodem dla mieszkańców; Albo tendencja do pracy w domu przynajmniej w niepełnym wymiarze godzin, która również zmniejsza liczbę przejechanych kilometrów.
Odwrotną tendencją był wzrost liczby urlopów dla kierowców podczas pandemii, które teraz mogły zostać zastąpione przez ponowne latanie samolotami (wzrósł lokalny ruch rekreacyjny).
Zużycie benzyny jest również silnie sezonowe, co utrudnia określenie, gdzie następuje destrukcja popytu na ceny i gdzie mogą wystąpić nietypowe wzorce sezonowe.
Lubisz czytać WOLF STREET i chcesz ją wesprzeć? Używaj programów do blokowania reklam — całkowicie rozumiem dlaczego — ale czy chciałbyś wesprzeć witrynę? Możesz przekazać darowiznę. Bardzo to doceniam. Kliknij na kufel piwa i mrożonej herbaty, aby dowiedzieć się, jak to zrobić:
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia e-mailem, gdy WOLF STREET opublikuje nowy artykuł? Rejestracja tutaj.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii