16 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Członkowie UAW zaatakują Mack Trucks po głosowaniu przeciwko wstępnemu porozumieniu

Członkowie UAW biorą udział w wiecu poparcia dla strajku związków zawodowych w hali UAW Local 551 w South Side, 7 października 2023 r. w Chicago, Illinois.

Jim Vondruska | Obrazy Getty’ego

DETROIT — Około 3900 członków United Auto Workers w Mack Trucks rozpocznie strajk w poniedziałek po tym, jak większość członków odrzuciła wstępne porozumienie osiągnięte w zeszłym tygodniu pomiędzy związkiem a firmą.

Wstępne porozumienie zostało zatwierdzone przez 73% członków UAW, którzy głosowali, związek podał w niedzielę wieczorem. Pracownicy zakładów w Pensylwanii, Maryland i na Florydzie będą strajkować od godziny 7 rano w poniedziałek, UAW Reklamuj się w Internecie.

Pracownicy Mack Trucks dołączą do dziesiątek tysięcy strajkujących członków UAW, w szczególności ponad 25 000 pracowników General Motors, Ford Motor Co. i Stellantis. Od 15 września związek rozpoczął ukierunkowane strajki w wybranych zakładach przeciwko producentom samochodów z Detroit. Od tego czasu związek nasilił strajki u obu producentów samochodów.

Porozumienie Mack Trucks było postrzegane jako potencjalny test gotowości pracowników do ratyfikacji porozumienia, które nie spełniało wysokich oczekiwań postawionych przez prezydenta UAW Seana Fine’a w zakresie rekordowych umów obejmujących podwyższone stawki godzinowe, równą płacę za taką samą pracę, ochronę przed inflacją i krótszą pracę tygodnie.

Wstępna umowa z firmą Mack Trucks, będącą własnością Volvo Group, znacznie odbiegała od żądań związku zawodowego w toczących się obecnie negocjacjach z producentami samochodów z Detroit, co skłoniło niektórych pracowników do poinformowania w zeszłym tygodniu CNBC, że będą głosować przeciwko umowie.

Pracownik Mack Trucks nazwał transakcję „haniebną” i „obraźliwą” w porównaniu z ich oczekiwaniami oraz ustaleniami, które przywódcy UAW International negocjują obecnie z producentami samochodów z Detroit, znanymi również jako Wielka Trójka.

„Jesteśmy niskim człowiekiem na słupie totemu i nie otrzymujemy żadnego wsparcia na poziomie międzynarodowym” – powiedział w piątek technik materiałowy, który pracuje od ponad 10 lat. „Oni po prostu na to naciskają [tentative agreement] Więc nie muszą się z nami kontaktować, podczas gdy Wielka Trójka negocjuje.

Chociaż Mack Trucks jest odrębną firmą i inną częścią związku zawodowego niż oddział obejmujący członków producentów samochodów z Detroit, niektórzy pracownicy spodziewali się, że otrzymają podobne podwyżki i świadczenia jak ich zrzeszeni w związkach bracia z producentów samochodów z Detroit.

Początkowa umowa z firmą Mack Trucks różni się w zależności od lokalizacji i stanowiska, ale dla wielu pracowników obejmuje podwyżkę wynagrodzenia o około 19% w ciągu pięcioletniej umowy, w tym o 10% po ratyfikacji; Premia walidacyjna w wysokości 3500 dolarów; Zwiększenie wypłat dla firm na podstawie ustawy 401(k); I inne korzyści. Nie obejmuje eliminacji poziomów wynagrodzeń (obejmuje jedynie roczną obniżkę, która oznaczałaby skrócenie do pięciu lat); przywrócenie tradycyjnych emerytur; Dostosowania kosztów utrzymania w celu zwalczania inflacji; Albo krótsze tygodnie pracy.

Żądania negocjatorów UAW z producentami samochodów z Detroit obejmowały 40% podwyżkę płac, ochronę przed inflacją w postaci dodatków na pokrycie kosztów utrzymania (COLA), równowagę między życiem zawodowym a prywatnym oraz premie i inne świadczenia.

COLA, bezpieczeństwo pracy, ewolucja płac i wiele innych tematów to nierozstrzygnięte kwestie w rozmowach z Mack Trucks, powiedział Fine, który publicznie przedstawił żądania pracowników branży samochodowej w Detroit.

„Członkowie zabrali głos i jako najwyższa władza w naszym związku mają ostatnie słowo” – oznajmiła Fine w niedzielę w piśmie opublikowanym przez związek. Powiedział, że federacja „nadal angażuje się w badanie wszystkich możliwości osiągnięcia porozumienia, ale jasne jest, że jeszcze go nie osiągnęliśmy”.

Steven Roy, prezes Mack Trucks, powiedział, że firma jest „zaskoczona i rozczarowana faktem, że UAW zdecydowało się na strajk, co naszym zdaniem jest niepotrzebne”.

„Jesteśmy zaangażowani w proces negocjacji zbiorowych i mamy pewność, że uda nam się osiągnąć porozumienie zapewniające konkurencyjne wynagrodzenia i świadczenia naszym pracownikom i ich rodzinom, zachowując jednocześnie naszą przyszłość jako konkurencyjnej firmy i stabilnego, długoterminowego pracodawcy Nie możemy się doczekać powrotu do negocjacji” – oznajmił w niedzielnym oświadczeniu. Tak szybko, jak to możliwe”.