Członkowie UAW biorą udział w wiecu poparcia dla strajku związków zawodowych w hali UAW Local 551 w South Side, 7 października 2023 r. w Chicago, Illinois.
Jim Vondruska | Obrazy Getty’ego
DETROIT — Około 3900 członków United Auto Workers w Mack Trucks rozpocznie strajk w poniedziałek po tym, jak większość członków odrzuciła wstępne porozumienie osiągnięte w zeszłym tygodniu pomiędzy związkiem a firmą.
Wstępne porozumienie zostało zatwierdzone przez 73% członków UAW, którzy głosowali, związek podał w niedzielę wieczorem. Pracownicy zakładów w Pensylwanii, Maryland i na Florydzie będą strajkować od godziny 7 rano w poniedziałek, UAW Reklamuj się w Internecie.
Pracownicy Mack Trucks dołączą do dziesiątek tysięcy strajkujących członków UAW, w szczególności ponad 25 000 pracowników General Motors, Ford Motor Co. i Stellantis. Od 15 września związek rozpoczął ukierunkowane strajki w wybranych zakładach przeciwko producentom samochodów z Detroit. Od tego czasu związek nasilił strajki u obu producentów samochodów.
Porozumienie Mack Trucks było postrzegane jako potencjalny test gotowości pracowników do ratyfikacji porozumienia, które nie spełniało wysokich oczekiwań postawionych przez prezydenta UAW Seana Fine’a w zakresie rekordowych umów obejmujących podwyższone stawki godzinowe, równą płacę za taką samą pracę, ochronę przed inflacją i krótszą pracę tygodnie.
Wstępna umowa z firmą Mack Trucks, będącą własnością Volvo Group, znacznie odbiegała od żądań związku zawodowego w toczących się obecnie negocjacjach z producentami samochodów z Detroit, co skłoniło niektórych pracowników do poinformowania w zeszłym tygodniu CNBC, że będą głosować przeciwko umowie.
Pracownik Mack Trucks nazwał transakcję „haniebną” i „obraźliwą” w porównaniu z ich oczekiwaniami oraz ustaleniami, które przywódcy UAW International negocjują obecnie z producentami samochodów z Detroit, znanymi również jako Wielka Trójka.
„Jesteśmy niskim człowiekiem na słupie totemu i nie otrzymujemy żadnego wsparcia na poziomie międzynarodowym” – powiedział w piątek technik materiałowy, który pracuje od ponad 10 lat. „Oni po prostu na to naciskają [tentative agreement] Więc nie muszą się z nami kontaktować, podczas gdy Wielka Trójka negocjuje.
Chociaż Mack Trucks jest odrębną firmą i inną częścią związku zawodowego niż oddział obejmujący członków producentów samochodów z Detroit, niektórzy pracownicy spodziewali się, że otrzymają podobne podwyżki i świadczenia jak ich zrzeszeni w związkach bracia z producentów samochodów z Detroit.
Początkowa umowa z firmą Mack Trucks różni się w zależności od lokalizacji i stanowiska, ale dla wielu pracowników obejmuje podwyżkę wynagrodzenia o około 19% w ciągu pięcioletniej umowy, w tym o 10% po ratyfikacji; Premia walidacyjna w wysokości 3500 dolarów; Zwiększenie wypłat dla firm na podstawie ustawy 401(k); I inne korzyści. Nie obejmuje eliminacji poziomów wynagrodzeń (obejmuje jedynie roczną obniżkę, która oznaczałaby skrócenie do pięciu lat); przywrócenie tradycyjnych emerytur; Dostosowania kosztów utrzymania w celu zwalczania inflacji; Albo krótsze tygodnie pracy.
Żądania negocjatorów UAW z producentami samochodów z Detroit obejmowały 40% podwyżkę płac, ochronę przed inflacją w postaci dodatków na pokrycie kosztów utrzymania (COLA), równowagę między życiem zawodowym a prywatnym oraz premie i inne świadczenia.
COLA, bezpieczeństwo pracy, ewolucja płac i wiele innych tematów to nierozstrzygnięte kwestie w rozmowach z Mack Trucks, powiedział Fine, który publicznie przedstawił żądania pracowników branży samochodowej w Detroit.
„Członkowie zabrali głos i jako najwyższa władza w naszym związku mają ostatnie słowo” – oznajmiła Fine w niedzielę w piśmie opublikowanym przez związek. Powiedział, że federacja „nadal angażuje się w badanie wszystkich możliwości osiągnięcia porozumienia, ale jasne jest, że jeszcze go nie osiągnęliśmy”.
Steven Roy, prezes Mack Trucks, powiedział, że firma jest „zaskoczona i rozczarowana faktem, że UAW zdecydowało się na strajk, co naszym zdaniem jest niepotrzebne”.
„Jesteśmy zaangażowani w proces negocjacji zbiorowych i mamy pewność, że uda nam się osiągnąć porozumienie zapewniające konkurencyjne wynagrodzenia i świadczenia naszym pracownikom i ich rodzinom, zachowując jednocześnie naszą przyszłość jako konkurencyjnej firmy i stabilnego, długoterminowego pracodawcy Nie możemy się doczekać powrotu do negocjacji” – oznajmił w niedzielnym oświadczeniu. Tak szybko, jak to możliwe”.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii