Straty te mogą zaszkodzić zyskom i reputacji – dlatego niektóre marki zwracają się teraz ku technologii, aby chronić swoje produkty, wartość marki i konsumentów.
„Blockchain to naprawdę szybko rozwijająca się i złożona technologia” – mówi Daniela Ott, sekretarz generalna Konsorcjum Aura Blockchain. „To, o co chodzi w Aura, to ułatwienie blockchain luksusowym markom”.
Do tej pory ponad 20 marek korzysta z Aury, a na platformie zarejestrowanych jest ponad 17 milionów produktów, mówi Ott.
„Te marki są konkurencyjne pod każdym innym względem, ale współpracują nad tą technologią, aby iść naprzód w najszybszy i najbezpieczniejszy sposób” – mówi.
„Śledź i ufaj”
Tworząc „cyfrowego bliźniaka” fizycznych produktów, takich jak buty czy torebki, oprogramowanie Aura tworzy rejestr informacji, takich jak rodzaj i źródło materiału, miejsce i czas jego wykonania oraz liczba wyprodukowanych produktów.
Ott mówi, że zapewni to konsumentom wyższy poziom dowodu i ochrony, działając jako cyfrowy certyfikat autentyczności, który wykorzystuje „szyfrowanie na poziomie banku” i „niemożliwe do podrobienia” – udaremniając fałszerzom. Mówi się, że cyfrowe bliźniaki, do których można uzyskać dostęp za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji mobilnej, zapewnią lepszy wgląd w pochodzenie produktu, promując „identyfikowalność i zaufanie” w zakresie zrównoważonego rozwoju i kwestii etycznych dla świadomych konsumentów.
Jednak blockchain ma swoje ograniczenia — informacje są tak wiarygodne, jak osoba, która je wprowadza, mówi Ott, ostrzegając, że „jeśli marka nie ma dobrych relacji z dostawcą, blockchain nie pomoże”.
Aura uruchomiła swoje oprogramowanie w chmurze na początku 2022 roku. Ott twierdzi, że technologia wtyczek pozwoli markom zintegrować produkt z istniejącymi operacjami „bez wiedzy o blockchain”.
Nowa technologia
„Podrabianie istnieje od dziesięcioleci i stale się rozwija” — mówi Shamard. Zespół 60 walidatorów Vestiaire sprawdza dokumenty cyfrowe, w tym zdjęcia, przed zbadaniem każdego elementu. Shamard mówi, że sztuczna inteligencja i blockchain mogą przyspieszyć proces uwierzytelniania cyfrowego, dodając, że pomogłoby to zamiast zastąpić ludzkie walidatory.
„Nadal potrzebujemy eksperta, który przeprowadzi fizyczną kontrolę w celu zweryfikowania wszystkich danych cyfrowych”, mówi, dodając, że gdyby luksusowe marki korzystały z tej samej technologii, pomogłoby to sprzedawcom w łatwym dostępie do informacji i korzystaniu z nich.
Ott mówi, że technologia Blockchain może być również użyteczna poza modą: może przynieść korzyści sektorom luksusowym, w tym sztuce, kosmetykom, perfumom i meblom. Ott mówi, że w przyszłości księga może również zawierać informacje o konserwacji i konserwacji produktu, co pomoże lepiej określić wartość produktu do odsprzedaży.
„Miarą naszego sukcesu jest włączenie każdej luksusowej marki” – mówi Ott.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii