CAVA dostarcza swoim inwestorom kilka smacznych liczb.
Po zamknięciu rynku w czwartek śródziemnomorska sieć restauracji typu fast casual ogłosiła wyniki za drugi kwartał, które przekroczyły szacunki w zakresie przychodów, zysków i sprzedaży w tym samym sklepie.
Sprzedaż netto wzrosła o 35,2% rok do roku do 233,5 mln USD w porównaniu z oczekiwaniami na poziomie 219 mln USD. Skorygowany zysk na akcję wyniósł 0,17 USD wobec oczekiwanych 0,13 USD.
Sprzedaż w sklepach porównywalnych wzrosła o 14,4%, powyżej oczekiwań Wall Street na poziomie 7,45%. Do wzrostu sprzedaży przyczynił się większy ruch pieszy (wzrost o 9,5% rok do roku), nowe lokalizacje i premiery Grillowany stek 3 czerwca.
Dyrektor generalny Brett Schulman powiedział podczas rozmowy telefonicznej o wynikach finansowych, że steki znacznie przekroczyły jego oczekiwania. Firma znajduje się na „rozdrożu konwergencji konsumentów”, gdzie odchodzi od wyśmienitej kuchni, ale rośnie od fast foodu.
„W czasach, gdy konsumenci coraz bardziej odczuwają presję niepewnej gospodarki i stają się coraz bardziej świadomi tego, gdzie i jak wydają swoje pieniądze, decydują się na obiad w Cava” – powiedział.
Analityk firmy Wedbush, Nick Setian, powiedział, że spodziewa się „przyspieszenia trendów transakcyjnych w ciągu najbliższych dwóch lat, co dotyczy przede wszystkim wprowadzenia na rynek steków”.
W środę akcje Cavy osiągnęły rekordowy poziom na zamknięciu wynoszący 102,39 USD, a w czwartek osiągnęły najwyższy poziom w ciągu dnia wynoszący 104,84 USD. W handlu po godzinach akcje wzrosły do 112 dolarów.
Od początku roku akcje spółki zwyżkowały o ponad 140%, w porównaniu do 19% w przypadku Chipotle (CMG) i 17% w przypadku S&P 500 (^GSPC).
Podejście Cavy do ekspansji jest powolne i stałe. Do 2032 roku firma planuje mieć 1000 lokalizacji Cava.
Analityk Citi, John Tower, stwierdził w notatce dla klientów, że nadal jest miejsce na wzrost. „Możliwość rozwoju jednostek, która w dalszym ciągu wyrównuje możliwości sprzedaży dyskretnej w tym samym sklepie, możliwości cenowych i marż w miarę rozwoju systemu i sprzyjających zmianom marży w miarę przesuwania się zasięgu w kierunku rynków o niższych kosztach”.
W drugim kwartale Cava otworzyła 18 nowych lokalizacji, zwiększając łączną liczbę lokalizacji do 341. Dla porównania w pierwszym kwartale było 14 nowych lokalizacji.
Cava nadal dostarcza produkty w czasie, gdy wydaje się, że fast casual dining stawia czoła szerszemu kryzysowi w branży spożywczej, w miarę jak konsumenci podwajają wartość.
„Cava była jedną z niewielu marek restauracyjnych notowanych na giełdzie, która odnotowała dodatni wzrost ruchu w drugim kwartale. Wierzymy, że nasze wyniki odzwierciedlają naszą wyjątkową i przekonującą propozycję wartości” – powiedział Schulman.
Chipotle przekroczył oczekiwania w swoim raporcie po tym, jak sprzedaż w porównywalnych sklepach wzrosła o 11,1% rok do roku, w porównaniu do oczekiwanych przez Wall Street 9,23%. W Shake Shack (SHAK) sprzedaż w porównywalnych sklepach wzrosła o 4%, powyżej szacunków na poziomie 3,2%.
Sweetgreen (SG) odnotowała najlepszy wzrost sprzedaży w tym samym sklepie od dwóch lat (9%), do czego przyczynił się większy ruch pieszych i ceny.
„Będziemy bardzo ostrożni w sposobie jego wykorzystania” – powiedział Yahoo Finance dyrektor generalny firmy, Jonathan Neiman. [pricing power]Neiman twierdził, że od wybuchu pandemii sieć zaobserwowała mniejsze podwyżki cen niż konkurenci.
„Kiedy spojrzeć na względną różnicę cen pomiędzy Sweetgreen, niektórymi naszymi konkurentami oferującymi usługi typu fast casual, a następnie QSR, różnica naprawdę się zmniejszyła. Obecnie nie można wejść i wyjść z QSR za mniej niż 15 dolarów” – powiedział Yahoo .Finanse.
Oto co raportuje CAFA w porównaniu z szacunkami z Wall Street, według konsensusu danych Bloomberga:
-
zysk: 233,5 miliona dolarów w porównaniu z 219,5 milionami dolarów
-
Skorygowany zysk na akcję: 0,17 USD w porównaniu z 0,13 USD
-
Ten sam wzrost sprzedaży w sklepie: 14,4% vs. 7,45%
Spółka podniosła swoje prognozy fiskalne na 2024 rok dotyczące otwarć restauracji, wzrostu sprzedaży i marży zysku na poziomie restauracji.
Obecnie firma spodziewa się wzrostu sprzedaży o 8,5% do 9,5%, w porównaniu z 4,5% do 6,5% w pierwszym kwartale, poprzednio 3% do 5%.
Oczekuje się, że łączna liczba nowych restauracji wyniesie od 54 do 57, w porównaniu z 50 do 54. Oczekuje się, że marża zysku na poziomie restauracji wyniesie od 24,2% do 24,7%, co oznacza wzrost z 23,7% do 24,3%.
—
Brooke DePalma jest starszą reporterką w Yahoo Finance. Możesz ją śledzić na @XBrooke De Palma Możesz też wysłać jej e-mail na adres [email protected].
Kliknij tutaj, aby zapoznać się z najnowszymi wiadomościami i wydarzeniami dotyczącymi akcji spółek detalicznych, które pomogą Ci lepiej przygotować strategię inwestycyjną
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii