29 października, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Bud Light, najlepsze piwo w Ameryce od dziesięcioleci, ustępuje jedynie krytyce marketingu LGBTQ+

Po ponad dwóch dekadach jako najlepiej sprzedające się piwo w Ameryce, Bud Light spadło na drugie miejsce.

Modelo Especial, meksykański lager, osiągnął lepsze wyniki niż Bud Light w sprzedaży detalicznej wyrażonej w dolarach amerykańskich w miesiącu zakończonym 3 czerwca, wynika z danych Nielsena przeanalizowanych przez Bump Williams Consulting. Modelo kontrolowało 8,4% sprzedaży artykułów spożywczych, artykułów spożywczych i alkoholi w Stanach Zjednoczonych; Bud Light spadł do 7,3%.

Grupo Modelo, meksykański browar, jest własnością Anheuser-Busch InBev, tej samej firmy macierzystej co Bud Light.

To kamień milowy w miesięcznym spadku sprzedaży Bud Light od początku kwietnia, kiedy krytycy rozgniewani przez piwowara wysłali pamiątkę transpłciowemu influencerowi Dylanowi Mulvaneyowi przysiągł bojkotować markę. Bud Light spotkał się również z reakcją fanów Mulvaney, którzy uważają, że marka nie zrobiła wystarczająco dużo, aby ją wesprzeć.

Bud Light jest najlepiej sprzedającym się piwem w Stanach Zjednoczonych od 2001 roku, powiedział Dave William, wiceprezes ds. analiz i spostrzeżeń w Bump Williams, i nadal może utrzymać tę koronę w tym roku. Zauważył, że 9-procentowy udział Bud Light w rynku od początku roku nadal przewyższa udział Modelo o 8%. A wielkość sprzedaży Bud Light jest wyższa.

Ale wydaje się, że Modelo ma przewagę, ponieważ jego sprzedaż w dolarach rośnie wykładniczo każdego tygodnia. Wprowadzenie na rynek w maju nowego jasnego piwa Modelo Oro zwiększa rozpoznawalność marki.

Sprzedaż w barach i restauracjach, którą trudno śledzić, nie jest uwzględniona w liczbach detalicznych, a Bud Light wyprzedził Modelo w tych miejscach przed kwietniem. Ale David Steinman, wiceprezes i redaktor naczelny Beer Marketer’s Insights, powiedział, że sprzedaż w barach i restauracjach Modelo szybko rośnie i wierzy, że Bud Light wygenerował wyższą sprzedaż w barach i restauracjach niż w sklepach spożywczych.

Według Dave’a Williamsa sprzedaż detaliczna Bud Light w USA spadła o 24% w tygodniu zakończonym 3 czerwca, podczas gdy sprzedaż Modelo Especial wzrosła o 12%.

Import z Meksyku, taki jak Modelo i Corona, był od lat największymi jasnymi punktami na stagnacyjnym rynku piwa w USA, powiedział Scott Scanlon, wiceprezes wykonawczy firmy konsultingowej Circana, która śledzi rynek alkoholi.

Kiedy Modelo po raz pierwszy trafił do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w latach 90., Scanlon powiedział, że był sprzedawany głównie latynoskim pijącym. W 2015 roku uruchomiła reklamy w języku angielskim i od tego czasu znacznie rozszerzyła swoją bazę klientów. Jest szczególnie popularny wśród młodych pijących, powiedział Scanlon, którzy kochają jego pełny smak.

Modelo jest już bestsellerem na rynkach takich jak Los Angeles i Chicago, powiedział Scanlon, ale nadal może odnotować znaczny wzrost w przyszłości na wschodnim wybrzeżu.

„Modelo miało być marką piwa numer 1. To było przeznaczenie, ponieważ liczby wzrostu, które obserwujemy i których doświadczamy, są niesamowite.” Jedynym pytaniem był czas.

Pandemia przyspieszyła sprzedaż Modelo w Stanach Zjednoczonych, powiedział Scanlon, ponieważ widzi więcej sprzedaży w sklepach detalicznych niż w barach i restauracjach. Kroki Buda Lighta przyspieszyły jego wspinaczkę.

Constellation Brands, firma z Rochester w stanie Nowy Jork, która została upoważniona do sprzedaży Modelo w Stanach Zjednoczonych od 2013 roku w ramach umowy z organami antymonopolowymi po zakupie InBev Grupo Modelo, powiedziała w środę, że prawie podwoiła wydatki marketingowe na Modelo w ciągu ostatnich pięciu lat. I nadal widzisz „ścieżkę wzrostu” w USA, ale Bud Light spróbuje temu przeciwdziałać.

W zeszłym miesiącu InBev powiedział, że potroi wydatki na marketing W Stanach Zjednoczonych tego lata, koncentrując się na festiwalach sportowych i muzycznych. Bud Light pozostaje również znanym sponsorem LGBTQ+ Pride wydarzenia.

„Przez rok Bud Light pozostaje marką numer jeden w Stanach Zjednoczonych pod względem wielkości i sprzedaży w dolarach” – powiedział w środę rzecznik Anheuser-Busch.