25 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Brytyjscy producenci samochodów odpowiedzieli na doniesienia, że ​​premier Sunak złagodzi politykę ekologiczną

Premier Wielkiej Brytanii Rishi Sunak rozmawia z mediami podczas wizyty w gazowni Shell St Fergus w Peterhead 31 lipca 2023 r. w Aberdeenshire w Szkocji.

Pula WPA | Wiadomości z Getty Images | Obrazy Getty’ego

LONDYN – Brytyjskie organy branżowe i producenci samochodów skrytykowały w środę brytyjskiego premiera Rishiego Sunaka w związku z doniesieniami, że przygotowuje się on do złagodzenia kilku kluczowych zobowiązań klimatycznych na rzecz zerowej emisji netto.

BBC wspomniany Posunięcia mogłyby obejmować przesunięcie zakazu sprzedaży nowych samochodów benzynowych i diesla, który ma zostać wprowadzony obecnie do 2030 r., oraz zakazu nowych kotłów gazowych, który ma zostać wprowadzony w 2035 r.

Oczekuje się, że Sunak wygłosi przemówienie na ten temat w środę o 16:30.

Rzecznik prasowy Kancelarii Premiera odmówił komentarza w sprawie raportu BBC.

Lisa Brankin, szefowa Ford UK – właśnie to zrobiła zaangażowany Aby uczynić Wielką Brytanię ośrodkiem produkcyjnym komponentów pojazdów elektrycznych w Europie – stwierdził, że cel na rok 2030 jest „istotnym katalizatorem przyspieszania Forda w kierunku czystszej przyszłości”.

„Nasza praca wymaga od rządu Wielkiej Brytanii trzech rzeczy: ambicji, zaangażowania i konsekwencji” – powiedział Brankin. „Rozwadnianie roku 2030 podważyłoby te trzy rzeczy”.

„Musimy skoncentrować politykę na krótkoterminowym ożywieniu rynku pojazdów elektrycznych i wspieraniu konsumentów w obliczu silnych wiatrów: infrastruktura jest wciąż niedojrzała, grożą cła, a koszty życia są wysokie”.

Cel, który obejmuje sprzedaż samochodów z silnikiem benzynowym i olejem napędowym, został ogłoszony w 2020 r. jako część szerszego celu polegającego na osiągnięciu zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 r.

Stellantis, który na początku tego miesiąca otworzył w Wielkiej Brytanii swój pierwszy zakład produkujący samochody wyłącznie elektryczne, również wezwał do przejrzystości.

„Przez zbyt wiele lat politycy w rządach wszelkiego rodzaju nie byli uczciwi w kwestii kosztów i kompromisów. Zamiast tego wybrali łatwiznę, twierdząc, że możemy mieć wszystko” – stwierdził Sunak we wtorkowym oświadczeniu.

Dodał: „Ten realizm nie oznacza utraty ambicji ani porzucenia zobowiązań. Wręcz przeciwnie. Jestem dumny, że Wielka Brytania przewodzi światu w zakresie zmian klimatycznych”.

„Żaden wyciek nie powstrzyma mnie przed rozpoczęciem procesu mówienia krajowi, jak i dlaczego potrzebujemy zmian” – powiedział Sunak.

Oznajmił także, że nadal dąży do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r.

Mike Hawes, dyrektor naczelny Stowarzyszenia Producentów i Handlowców Motoryzacyjnych, powiedział, że przemysł samochodowy potrzebuje, aby rząd zapewnił „jasny i spójny komunikat, atrakcyjne zachęty i infrastrukturę do ładowania, która da pewność, a nie niepokój”.

Ministrowie zasugerowali kilka miesięcy temu, że rząd rozważa złagodzenie polityki ekologicznej, co w jego opinii mogłoby wiązać się z początkowymi kosztami dla gospodarstw domowych.

W sondażach przed wyborami krajowymi spodziewanymi w przyszłym roku rządząca Partia Konserwatywna pozostaje w tyle za swoją rywalką, Partią Pracy.

Wielu członków partii Sunaka sprzeciwia się jakiemukolwiek osłabianiu zielonych celów, a poseł Chris Skidmore powiedział we wtorek BBC, że był to „prawdopodobnie największy błąd, jaki popełnił”. [Sunak’s]Póki co premier.

Jednak minister spraw wewnętrznych Suella Braverman podkreśliła w środę w telewizyjnych komentarzach, że podejście premiera do polityki ekologicznej jest „pragmatyczne”.

W raporcie BBC zauważono, że inne zmiany mogłyby obejmować zobowiązanie się do niewprowadzania nowych przepisów dotyczących efektywności energetycznej w domach ani nowych podatków zniechęcających do latania.

W dłuższej perspektywie osłabienie brytyjskiej polityki klimatycznej „może zaszkodzić wzrostowi gospodarczemu poprzez osłabienie inwestycji krajowych i zewnętrznych w szeregu sektorów, które opracowują i wdrażają czyste technologie, takie jak pompy ciepła i samochody elektryczne. Może sprawić, że brytyjskie gospodarstwa domowe staną się biedniejsze”. I bardziej dotknięty.” „Jest zimniej, ponieważ w dalszym ciągu będzie bardzo narażony na zmienne ceny paliw kopalnych” – powiedział Bob Ward, dyrektor ds. polityki i komunikacji w Grantham Institute for Climate Change and Environment Research.

Krytyka przyszła także ze strony branży energetycznej, a Chris Hewitt, szef brytyjskiego stowarzyszenia handlu energią słoneczną, stwierdził, że te posunięcia będą równoznaczne z „ekonomicznym błędnym obliczeniem w historycznych proporcjach”, w miarę jak firmy z USA, Chin, UE i Indii ścigają się o przywództwo na świecie . Dziedziny energii odnawialnej i samochodów elektrycznych.