© Universal / dzięki uprzejmości Everetta Cole’a
The Last Voyage of the Demeter, nowy horror z epoki, którego akcja rozgrywa się na pokładzie statku handlowego, debiutuje w kasie krajowej pośród ciągłego sukcesu filmu Barbie i Oppenheimer.
Światowa premiera – drugie w tym roku pchnięcie studia w film o Draculi po wiosennej komedii „Renfield” – stoi w obliczu wzburzonych wód po tym, jak zarobił 2,62 miliona dolarów w dniu otwarcia z 2715 lokalizacji, co obejmuje 750 000 dolarów w czwartkowych zapowiedziach. Oczekuje się, że „Ostatnia podróż Demeter” zadebiutuje na piątym miejscu i zarobi 6,5 miliona dolarów brutto w trzydniowy weekend otwarcia.
Nic tak naprawdę nie mówi, że sezon letnich hitów się skończył, jak przestarzały obraz gatunkowy, który szybko się kończy w kwiecie wieku. Nawet przy budżecie produkcyjnym wynoszącym zaledwie 45 milionów dolarów – umiarkowana kwota jak na scenę – prawdopodobnie trudno byłoby The Last Flight odnieść teatralny sukces. Recenzje były skąpe, z 27% aprobatą czołowych krytyków na stronie zbiorczej Rotten Tomatoes. Widzowie też nie zachwycają się tym filmem, ponieważ ankieta Cinema Score przeprowadzona wśród osób, które wcześnie kupiły bilety, dała średnią ocenę „B-”.
Oparta na rozdziale książki „Dracula” Brama Stokera „Ostatnia podróż Demeter” opowiada historię statku handlowego i jego załogi, którzy znajdują się na łasce spętanego śniegiem wampira. W filmie wyreżyserowanym przez Andre O’Vredala („Straszne historie do opowiadania po zmroku”) występują Corey Hawkins, Aisling Franciosi, Liam Cunningham i David Dastmalchian.
Świat Barbie nadal jest hitem kasowym, a konkurenci projektujący komedię fantasy dodali 31,4 miliona dolarów z 4178 lokalizacji w czwarty weekend premiery, co stanowi spadek zaledwie o 41% w porównaniu z poprzednią klatką. Warner Bros. nie wysłał. numery na piątek po.
„Barbie” Grety Gerwig przekroczyła w zeszłym tygodniu miliard dolarów w kasie na całym świecie, czyniąc Gerwig pierwszą solową reżyserką, która nakręciła film o wartości 1 miliarda dolarów. Gorąca, różowa komedia z Margot Robbie i Ryanem Goslingiem w rolach głównych przekroczyła w piątek granicę 500 milionów dolarów w kraju i ma szansę stać się najbardziej dochodowym filmem Warner Bros. wszechczasów w Ameryce Północnej. Rekord należy obecnie do „Mrocznego rycerza” i wynosi 534 miliony dolarów.
Tymczasem „Oppenheimer” Christophera Nolana przyniósł w piątek 5,1 miliona dolarów z 3761 kin, co oznacza spadek o 39% w porównaniu z poprzednim weekendem. Globalny dramat biograficzny przewiduje 17,2 miliona dolarów na weekend otwarcia, co oznacza spadek o 41% w stosunku do jego poprzednika, zwiększając sprzedaż biletów krajowych do 262 milionów dolarów.
Na trzecim miejscu Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem zarobił 4 miliony dolarów z 3950 lokalizacji w drugi piątek, co oznacza spadek o 56% w stosunku do debiutu. Film animowany, wyprodukowany przez Nickelodeon Movies i Point Grey Productions, zarobił 14,6 miliona dolarów w ciągu trzydniowego weekendu, co daje łącznie 71,6 miliona dolarów w kraju.
Meg 2: The Trench nie robi ogromnych fal w kasie krajowej, a konkurenci spodziewają się zaledwie 11,8 miliona dolarów z 3604 kin w drugiej wycieczce. Byłoby to o 60% mniej niż w weekend otwarcia, który wyniósł 30 milionów dolarów, co już stanowiło znaczny spadek w stosunku do pierwotnego krajowego debiutu w 2018 roku, który wyniósł 45 milionów dolarów.
„Irytująco skromny fan sieci. Pisarz. Alkoholowy geek. Namiętny odkrywca. Rozwiązujący złe problemy. Nieuleczalny ekspert od zombie”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025