Tysiące użytkowników Twittera zgłosiło, że nie mogli korzystać z aplikacji społecznościowej w sobotę, co skłoniło hashtagi, które obejmowały „TwitterDown” i „RateLimitExceeded”.
Awaria rozpoczęła się w sobotę rano około 8 rano czasu wschodniego i trwała przez całe popołudnie, Według DownDetectora. Do godziny 13:00 zgłoszono ponad 7000 awarii dotyczących witryny.
Niektórzy użytkownicy zgłaszali problemy, które obejmowały niemożność odzyskania tweetów lub komunikat o błędzie „Przepraszamy, cena jest ograniczona. Poczekaj chwilę i spróbuj ponownie”.
Elon Musk, który przejął platformę w 2022 r., napisał na Twitterze około godziny 13:00 o limitach czytania postów w celu „zajęcia się ekstremalnymi poziomami skrobania danych i manipulacji systemem”, mówiąc, że tymczasowo zastosowano następujące ograniczenia: Zweryfikowane konta są ograniczone do czytania 6000 postów na dziennie, niezweryfikowane konta osiągają 600 postów dziennie, a nowe niezweryfikowane konta osiągają 300 dziennie.
Później po południu napisał na Twitterze, że „limity cen wkrótce wzrosną”, podnosząc dzienne limity do 8 000 postów dla zweryfikowanych kont, 800 dla niezweryfikowanych kont i 400 dla nowych niezweryfikowanych kont. Wieczorem powiedział, że podniósł limity „teraz do 10 tys., 1 tys. i 0,5 tys.”.
Inni tweetowali bezpośrednio do Muska, mówiąc: „Hej, Elon, mój twitter nie działa” i „Ograniczenie czytania tweetów?”
Użytkownicy Twittera doświadczyli powszechnych przerw w działaniu usługi w marcu, jednej z największych awarii od czasu przejęcia władzy przez Muska. Ponad 8000 użytkowników zgłosiło zakłócenia.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”