Agencja ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego rządu USA bada sprawę autonomicznego robotaxi firmy Amazon po tym, jak dwa z jej pojazdów nagle zahamowały i zostały uderzone od tyłu przez motocyklistów.
DETROIT — Jednostka ds. robotyki autonomicznej Amazona jest badana przez agencję bezpieczeństwa drogowego rządu USA po tym, jak dwa z jej pojazdów nagle zahamowały i zostały uderzone od tyłu przez motocyklistów.
W poniedziałek Krajowa Administracja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oświadczyła w dokumentach opublikowanych na swojej stronie internetowej, że dokona oceny systemu zautomatyzowanej jazdy opracowanego przez Zoox.
W obu zdarzeniach brały udział SUV-y Toyoty Highlander wyposażone w technologię autonomiczną. Do wypadków doszło w porze dziennej, a motocykliści odnieśli lekkie obrażenia. W obu przypadkach agencja potwierdziła, że przed wypadkiem każdy pojazd Amazona działał w trybie autonomicznym.
Agencja stwierdziła, że dochodzenie skoncentruje się na działaniu zautomatyzowanego systemu jazdy firmy podczas wypadków, a także na jego zachowaniu na przejściach dla pieszych i innych niechronionych użytkowników dróg.
Zoox oświadczył w oświadczeniu, że jest zaangażowany we współpracę z NHTSA w celu udzielenia odpowiedzi na jego pytania. „Przejrzystość i współpraca z organami regulacyjnymi są niezwykle ważne” – stwierdziła firma. Zoox powiedział, że w pojazdach byli kierowcy zapewniający bezpieczeństwo.
Zoox poinformował o zdarzeniach na podstawie zarządzenia dla firm motoryzacyjnych wydanego w 2021 roku.
Amazon przejął Zoox w czerwcu 2020 r. za cenę, którą analitycy oszacowali na ponad 1 miliard dolarów. W 2023 r. firma Foster City w Kalifornii podała, że jeden z jej niekonwencjonalnych czteroosobowych autobusów autonomicznie przewoził pracowników po drogach publicznych na trasie o długości mili (1,6 km) pomiędzy dwoma budynkami Zoox.
Firma uruchomiła usługę dowozową wyłącznie dla swoich pracowników. Analitycy twierdzą, że spodziewają się, że Amazon wykorzysta system Zoox do autonomicznych dostaw.
Wózki Zoox nie posiadają kierownicy ani pedałów. Wnętrze samochodu w kształcie wagonu posiada dwa siedzenia skierowane do siebie. Ma niecałe 3,7 metra długości i jest o około jedną trzecią metra krótsza od standardowego Mini Coopera. Firma podała, że jest w stanie poruszać się z prędkością do 121 km/h, chociaż zaczęła poruszać się po drogach publicznych z prędkością do 35 mil na godzinę.
Zoox był już przedmiotem dochodzenia NHTSA. W marcu 2022 r. agencja zaczęła rozważać wydanie przez firmę certyfikatu potwierdzającego, że jej pojazd spełnia federalne normy bezpieczeństwa pojazdów silnikowych.
Agencja oznajmiła wówczas, że sprawdzi, czy Zoox zastosował własne procedury testowe w celu ustalenia, czy określone standardy federalne nie mają zastosowania ze względu na wyjątkową konfigurację robotaxi.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii