14 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Austin Dillon przegrywa swoją pierwszą apelację od kary Richmond i pozostaje poza play-offami

Austin Dillon przegrywa swoją pierwszą apelację od kary Richmond i pozostaje poza play-offami

W środę składająca się z trzech członków komisja odwoławcza NASCAR odrzuciła apelację Austina Dillona, ​​który pozostaje bez miejsca w play-offach pomimo zwycięstwa 11 sierpnia na torze Richmond Raceway.

Dillon wygrał wyścig po kraksie na ostatnim okrążeniu, podczas której obrócił się nad Joeyem Logano, a następnie zderzył się z Dannym Hamlinem, zdobywając flagę w szachownicę i, jego zdaniem, automatyczne miejsce w play-offach, które wiąże się ze zwycięstwem w sezonie zasadniczym.

Trzy dni później kierowca Richard Childress Racing zatrzymał trofeum i czek na zwycięzcę, ale nic mu nie pozostało, ponieważ NASCAR cofnął jego automatyczną kwalifikację do finałowych kwalifikacji. Dillonowi również odjęto 25 punktów z klasyfikacji, a jego obserwator Brandon Benesch został zawieszony na trzy wyścigi. Zawieszenie Benescha zostało skrócone do jednego wyścigu, a on już odsiedział swoje zawieszenie, ponieważ opuścił zeszłotygodniowy wyścig w Michigan.

Zasady NASCAR dopuszczają taką decyzję, ponieważ wymagania kwalifikacyjne do play-offów stanowią: „Zakończenie wyścigu nie może zostać zakłócone przez naruszenie zasad NASCAR lub jakiekolwiek inne działania szkodliwe dla wyścigów samochodów seryjnych lub NASCAR, określone według wyłącznego uznania NASCAR”.

Komisja Apelacyjna uznała, że ​​zasada ta ma zastosowanie w tej sytuacji.

„NASCAR reprezentuje elitarny sport motorowy i dlatego od jego kierowców oczekuje się wzorowego zachowania, jeśli mistrzostwa seryjne mają zostać uznane. W tym przypadku „granica” została przekroczona” – stwierdziła komisja w oświadczeniu.

W rozprawie apelacyjnej uczestniczyli były właściciel zespołu ciężarówek NASCAR Tom De Loach, były inżynier wyścigowy Tommy Wheeler i dyrektor generalna firmy produkującej sprzęt transportowy Kelly Housby.

RCR i Dillon skierują sprawę do urzędnika ds. odwołań końcowych Billa Mullisa, właściciela toru wyścigowego Langley (Virginia) Raceway. Ostateczne odwołanie ma zostać rozpatrzone w ciągu przyszłego tygodnia.

„Richard Childress Racing jest rozczarowany wynikami dzisiejszego przesłuchania przed Krajową Komisją Apelacyjną ds. Sportów Motorowych” – stwierdził w oświadczeniu Richard Childress Racing. „Szanujemy proces odwoławczy NASCAR, ale nie wierzymy, że dzisiejszy wynik odzwierciedla przedstawione fakty. Planujemy odwołać się od decyzji do ostatecznego urzędnika ds. odwołań” – dodał.

Dillon powiedział w zeszłym tygodniu, że jest optymistą co do odwołania się od decyzji, decyzji podjętej po wyścigu, w którym Dillon wyglądał, jakby z łatwością zwyciężył, gdy otrzymało ostrzeżenie na zaledwie dwa okrążenia przed końcem. Logano miał dobrą przewagę po ponownym uruchomieniu i miał wystarczającą przewagę, że sądził, że będzie w stanie powstrzymać Dillona, ​​który wjechał w trzeci zakręt i okrążył Logano. Hamlin pochylił się, by wyprzedzić Logano, a gdy pędzili do mety, Dillon złapał Hamlina z prawej strony z tyłu.

Dillon wskazał, że tylko naciskał przepustnicę i nie miał zamiaru skręcać Hamlina.

„Chciałem się tylko do niego dostać” – powiedział Dillon po wyścigu o Logano. „Wjechałem w trzeci zakręt na piątym biegu i pojechałem, próbowałem go uwolnić, wepchnąłem na tor. Zmniejszyłem prędkość i samochód. właściwie skręciłem całkiem nieźle, kiedy to zrobiłem.”

„Kiedy wróciłem na lewą stronę, była 11 [of Hamlin] Nadchodził. To była tylko reakcja. … W tym momencie nie podnosiłem ciężarów, ponieważ bardziej skupiałem się na tym, gdzie jest 22 [of Logano] Tak było. Kiedy ukazał się jedenasty, była to tylko reakcja.

Hamlin powiedział, że z danych jasno wynika, że ​​połączenie było zamierzone.

„Kiedy zostaje poproszony o zejście [by his spotter]„Robi, co mu każą, a kiedy mnie widzi, prawdopodobnie po prostu próbuje się ze mną skontaktować” – powiedział Hamlin. „Ale w tym momencie już miałem go odepchnąć. Prawy obrońca to po prostu słaby punkt i może postawić cię w bardzo złej pozycji”.

Denny Hamlin opowiada o konsekwencjach kary Austina Dillona

Denny Hamlin opowiada o konsekwencjach kary Austina Dillona

Po nałożeniu kary w zeszłym tygodniu wiceprezydent NASCAR Elton Sawyer powiedział, że takie posunięcia nie powinny być akceptowalne w celu zdobycia mistrzostwa.

„Najważniejszą rzeczą jest to, że chcemy mieć pewność, że chronimy integralność play-offów, a także nasze mistrzostwa, kiedy tam dotrzemy [the final race at] – Feniks – powiedział Sawyer.

„Chcemy mieć pewność, że nasi zawodnicy rozumieją – chcemy, aby podejmowali wszystkie decyzje, chcemy, aby mogli ścigać się ostro i tak jest w naszym sporcie od ponad 75 lat – ale chcemy też, żeby zrozumieli i myślę, że każdy z nich rozumie, że to przekroczyło granicę”.

Dillon, który zajmuje 29. miejsce w tabeli, nadal ma szansę awansować do play-offów, jeśli wygra w tym tygodniu w Daytona lub w następnym tygodniu w Darlington.

Bob Pockrass opisuje wyścigi NASCAR dla Fox Sports. Spędził dziesięciolecia relacjonując sporty motorowe, w tym ponad 30 wyścigów Daytona 500, pracując dla ESPN, Sporting News, NASCAR Scene Magazine i The (Daytona Beach) News-Journal. Możesz śledzić go na Twitterze @Drzewo konik polny.


Uzyskaj więcej z serii NASCAR Cup Obserwuj swoje ulubione, aby otrzymywać informacje o grach, nowościach i nie tylko