Boba Pockrasa
Informator Foxa Nascar
W środę składająca się z trzech członków komisja odwoławcza NASCAR odrzuciła apelację Austina Dillona, który pozostaje bez miejsca w play-offach pomimo zwycięstwa 11 sierpnia na torze Richmond Raceway.
Dillon wygrał wyścig po kraksie na ostatnim okrążeniu, podczas której obrócił się nad Joeyem Logano, a następnie zderzył się z Dannym Hamlinem, zdobywając flagę w szachownicę i, jego zdaniem, automatyczne miejsce w play-offach, które wiąże się ze zwycięstwem w sezonie zasadniczym.
Trzy dni później kierowca Richard Childress Racing zatrzymał trofeum i czek na zwycięzcę, ale nic mu nie pozostało, ponieważ NASCAR cofnął jego automatyczną kwalifikację do finałowych kwalifikacji. Dillonowi również odjęto 25 punktów z klasyfikacji, a jego obserwator Brandon Benesch został zawieszony na trzy wyścigi. Zawieszenie Benescha zostało skrócone do jednego wyścigu, a on już odsiedział swoje zawieszenie, ponieważ opuścił zeszłotygodniowy wyścig w Michigan.
Zasady NASCAR dopuszczają taką decyzję, ponieważ wymagania kwalifikacyjne do play-offów stanowią: „Zakończenie wyścigu nie może zostać zakłócone przez naruszenie zasad NASCAR lub jakiekolwiek inne działania szkodliwe dla wyścigów samochodów seryjnych lub NASCAR, określone według wyłącznego uznania NASCAR”.
Komisja Apelacyjna uznała, że zasada ta ma zastosowanie w tej sytuacji.
„NASCAR reprezentuje elitarny sport motorowy i dlatego od jego kierowców oczekuje się wzorowego zachowania, jeśli mistrzostwa seryjne mają zostać uznane. W tym przypadku „granica” została przekroczona” – stwierdziła komisja w oświadczeniu.
W rozprawie apelacyjnej uczestniczyli były właściciel zespołu ciężarówek NASCAR Tom De Loach, były inżynier wyścigowy Tommy Wheeler i dyrektor generalna firmy produkującej sprzęt transportowy Kelly Housby.
RCR i Dillon skierują sprawę do urzędnika ds. odwołań końcowych Billa Mullisa, właściciela toru wyścigowego Langley (Virginia) Raceway. Ostateczne odwołanie ma zostać rozpatrzone w ciągu przyszłego tygodnia.
„Richard Childress Racing jest rozczarowany wynikami dzisiejszego przesłuchania przed Krajową Komisją Apelacyjną ds. Sportów Motorowych” – stwierdził w oświadczeniu Richard Childress Racing. „Szanujemy proces odwoławczy NASCAR, ale nie wierzymy, że dzisiejszy wynik odzwierciedla przedstawione fakty. Planujemy odwołać się od decyzji do ostatecznego urzędnika ds. odwołań” – dodał.
Dillon powiedział w zeszłym tygodniu, że jest optymistą co do odwołania się od decyzji, decyzji podjętej po wyścigu, w którym Dillon wyglądał, jakby z łatwością zwyciężył, gdy otrzymało ostrzeżenie na zaledwie dwa okrążenia przed końcem. Logano miał dobrą przewagę po ponownym uruchomieniu i miał wystarczającą przewagę, że sądził, że będzie w stanie powstrzymać Dillona, który wjechał w trzeci zakręt i okrążył Logano. Hamlin pochylił się, by wyprzedzić Logano, a gdy pędzili do mety, Dillon złapał Hamlina z prawej strony z tyłu.
Dillon wskazał, że tylko naciskał przepustnicę i nie miał zamiaru skręcać Hamlina.
„Chciałem się tylko do niego dostać” – powiedział Dillon po wyścigu o Logano. „Wjechałem w trzeci zakręt na piątym biegu i pojechałem, próbowałem go uwolnić, wepchnąłem na tor. Zmniejszyłem prędkość i samochód. właściwie skręciłem całkiem nieźle, kiedy to zrobiłem.”
„Kiedy wróciłem na lewą stronę, była 11 [of Hamlin] Nadchodził. To była tylko reakcja. … W tym momencie nie podnosiłem ciężarów, ponieważ bardziej skupiałem się na tym, gdzie jest 22 [of Logano] Tak było. Kiedy ukazał się jedenasty, była to tylko reakcja.
Hamlin powiedział, że z danych jasno wynika, że połączenie było zamierzone.
„Kiedy zostaje poproszony o zejście [by his spotter]„Robi, co mu każą, a kiedy mnie widzi, prawdopodobnie po prostu próbuje się ze mną skontaktować” – powiedział Hamlin. „Ale w tym momencie już miałem go odepchnąć. Prawy obrońca to po prostu słaby punkt i może postawić cię w bardzo złej pozycji”.
Denny Hamlin opowiada o konsekwencjach kary Austina Dillona
Po nałożeniu kary w zeszłym tygodniu wiceprezydent NASCAR Elton Sawyer powiedział, że takie posunięcia nie powinny być akceptowalne w celu zdobycia mistrzostwa.
„Najważniejszą rzeczą jest to, że chcemy mieć pewność, że chronimy integralność play-offów, a także nasze mistrzostwa, kiedy tam dotrzemy [the final race at] – Feniks – powiedział Sawyer.
„Chcemy mieć pewność, że nasi zawodnicy rozumieją – chcemy, aby podejmowali wszystkie decyzje, chcemy, aby mogli ścigać się ostro i tak jest w naszym sporcie od ponad 75 lat – ale chcemy też, żeby zrozumieli i myślę, że każdy z nich rozumie, że to przekroczyło granicę”.
Dillon, który zajmuje 29. miejsce w tabeli, nadal ma szansę awansować do play-offów, jeśli wygra w tym tygodniu w Daytona lub w następnym tygodniu w Darlington.
Bob Pockrass opisuje wyścigi NASCAR dla Fox Sports. Spędził dziesięciolecia relacjonując sporty motorowe, w tym ponad 30 wyścigów Daytona 500, pracując dla ESPN, Sporting News, NASCAR Scene Magazine i The (Daytona Beach) News-Journal. Możesz śledzić go na Twitterze @Drzewo konik polny.
Uzyskaj więcej z serii NASCAR Cup Obserwuj swoje ulubione, aby otrzymywać informacje o grach, nowościach i nie tylko
„Irytująco skromny pionier internetu. Miłośnik Twittera. Kujon od piwa. Badacz bekonów. Praktyk kawy”.
More Stories
Patriots wybrali Jacoby’ego Brissetta na swojego początkowego rozgrywającego zamiast Drake’a Maya
Siedem wielkich transakcji, które chcielibyśmy zobaczyć przed otwarciem sezonu NFL
Zac Taylor z Bengals – Wcześnie rozmawialiśmy o sytuacji Ja’Marr Chase