8 września, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Arabskie zabytki pojawiają się w polskim kurorcie w obliczu gwałtownego wzrostu liczby turystów z Bliskiego Wschodu

Tablice w języku arabskim stworzone przy pomocy sztucznej inteligencji pojawiły się wokół polskiego górskiego kurortu Jakobne w związku z przygotowaniami lokalnych firm na w tym roku dużą liczbę turystów z Bliskiego Wschodu.

Położone u podnóża Tatr Południowych w Polsce Jakobne stało się w ostatnich latach popularnym celem podróży arabskich gości. Podaje, że rekordowa liczba przybyła w ubiegłym roku, kiedy to przybyło najliczniejsze grono turystów zagranicznych Gazety Wyborczej Codziennie. A w tym roku rezerwacja jest jeszcze wyższa.

„Mamy 20% overbookingu z tego kierunku [the Middle East] niż w tym samym okresie ubiegłego roku” – powiedziała w zeszłym miesiącu dziennikowi Carol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej. Szacuje się, że obecnie około 15% turystów w regionie pochodzi z krajów arabskich.

Spodziewając się napływu gości z takich miejsc jak Bahrajn, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Katar, którzy wydają średnio więcej niż turyści z Polski czy innych europejskich turystów, lokalne firmy przygotowują produkty w języku arabskim.

W mieście pojawiły się tabliczki reklamujące restauracje serwujące dania halal w języku arabskim. (Polska jest właściwie jednym z największych w Europie producentów mięsa halal i koszernego.)

„To efekt wrodzonego talentu podhalańskich przedsiębiorców połączonego z najnowocześniejszymi rozwiązaniami AI” – powiedział Wagner. Gazety WyborczejNazwy na cześć historycznego Podhala, na którym leży Zakopane.

„Dzięki narzędziom, które umożliwiają bezbłędną komunikację w języku arabskim, możemy szybko i całkowicie bezpłatnie tworzyć reklamy, menu i informacje w języku arabskim” – dodał.

Przewodnicząca Rady Powiatu Zakopiańskiego Agata Wojtowicz powiedziała gazecie, że kiedy do miasta zaczęli przyjeżdżać arabscy ​​turyści, wśród mieszkańców zapanowała „trochę złości”. „Każdy najpierw boi się czegoś, czego nie zna”.

W 2019 roku lokalna gazeta ostrzegła Polaków, aby „nie panikowali” po zobaczeniu arabskich turystów płacących miejscowym dzieciom. Napisano, że jest to część tradycji oferowanej obecnie podczas Eid.

Teraz – jak mówi Wojtowicz – goście są mile widziani. „Te billboardy [in Arabic] To kolejny krok w naszej elastyczności” – dodał.

W zeszłym roku Emilia Klista z lokalnej firmy doradczo-marketingowej zauważyła, że ​​turyści z Bliskiego Wschodu pomogli Jacobanowi „wypełnić lukę pozostawioną przez gości z Białorusi i Rosji” po inwazji na Ukrainę.

Tymczasem polskie media donoszą, że arabscy ​​goście są zainteresowani innym popularnym polskim kierunkiem turystycznym, północnym wybrzeżem Bałtyku.

„Odsetek gości zagranicznych jest wysoki [than before] w Świnoujściu” – powiedziała w zeszłym miesiącu portalowi informacyjnemu Virtualna Polska Agnieszka Mazner-Babrocka z Krajowej Izby Gospodarczej Hotelarstwa, odnosząc się do popularnej miejscowości turystycznej.

„Są to głównie turyści z Niemiec, ale jesteśmy także atrakcyjnym kierunkiem dla Szwedów i Czechów. Są też pierwsze zapytania od obywateli Arabii Saudyjskiej” – dodał.


Notatki z Polski są prowadzone przez niewielki zespół redakcyjny i wydawane przez niezależną fundację non-profit, utrzymywaną z datków naszych czytelników. Bez Waszego wsparcia nie moglibyśmy robić tego, co robimy.

Źródło zdjęcia głównego: Marek Podmokly / Agencja Wyborcza.pl