Apple zaczyna budować własne imperium reklamowe, gdy kampania prywatności iPhone’a osłabiła głównych konkurentów wspieranych reklamami.
Wielkie zdjęcie: w środku szerszy skurcz Na rynku reklamy internetowej firma Apple postanowiła ograniczyć sposób, w jaki aplikacje śledzą zachowanie użytkowników nawet w przypadku konkurentów, takich jak Meta Użytkownicy to przyjęli.
dlaczego to ma znaczenie: Apple od dawna promuje funkcję prywatności i bezpieczeństwa swoich produktów nad alternatywami, takimi jak Android i Microsoft Windows firmy Google. Jednak jednoczesne opublikowanie ekspansji reklamowej Apple i zmian prywatności wywołało krytykę i może zwrócić uwagę organów antymonopolowych.
Przywództwo wiadomości: Apple planuje znacznie rozszerzyć swoją działalność reklamową, umieszczając więcej reklam bezpośrednio na urządzeniach użytkowników, Bloomberg Raporty.
- Rozszerzenie obejmie wprowadzenie reklam do większej liczby własnych aplikacji Apple na iPhone’a i iPada, w tym Apple Maps.
Między wierszami: Firma podobno rozpoczęła działalność w reorganizacja Jej zespół usług — wewnętrzny dział odpowiedzialny za zarabianie pieniędzy na aplikacjach, mediach i innych „miękkich” produktach — wspiera jego działalność w miarę spowolnienia wzrostu sprzedaży sprzętu.
W liczbach: W ostatnim kwartale Apple podało, że zarobiło 19,6 miliarda dolarów na usługach takich jak reklamy, App Store, Apple Music, iCloud, Apple News, Apple TV+ i Apple Pay – co stanowi prawie 25% jej kwartalnych przychodów.
- W tym samym kwartale pięć lat temu usługi stanowiły zaledwie 13% całkowitych przychodów Apple.
- Apple nie podaje szczegółów, ile przychodów z jego usług pochodzi z reklam, ale z Bloomberg Raport Sugeruje się, że firma generuje obecnie około 4 miliardy dolarów rocznie przychodów z reklam.
- Analitycy Oszacowanie Do 2025 roku działalność reklamowa Apple może osiągnąć 6 miliardów dolarów. Dla porównania, Snapchat, który prawie wszystkie pieniądze zarobił na reklamach, wygenerował w zeszłym roku 4,1 miliarda dolarów przychodu. Twitter zarobił w zeszłym roku na reklamach 4,5 miliarda dolarów.
Szybkie nadrabianie zaległości: Firma reklamowa Apple zaczęła się rozwijać po zmianach wprowadzonych w zeszłym roku w zasadach śledzenia aplikacji, które ułatwiły użytkownikom iPhone’a rezygnację ze śledzenia za pośrednictwem innych aplikacji na ich telefonach.
- W przypadku firm, które w dużym stopniu polegają na tych danych użytkowników, zmiany bardzo utrudniły skuteczne docieranie do ludzi za pomocą reklam online.
- Zmiany były również katastrofalne dla firm takich jak Meta i Snapchat, które opierają się na tych danych, aby wyświetlać swoje oferty reklamowe.
Wanna martwa Ogromna kampania ciśnieniowa Przeciwko zmianom Apple, argumentując, że utrudniają one małym firmom znalezienie klientów.
- Ale firma ma swoje własne powody, by się powstrzymywać. Dyrektorzy Meta powiedzieli, że w tym roku stracą 10 miliardów dolarów przychodów z reklam w odpowiedzi na zmiany Apple.
Między wierszami: Apple zaczął promować prywatność już dawno temu, ale mocno wylądował na punkcie sprzedaży po kilku wyciekach danych z Facebooka i katastrofach prywatności, w tym skandalu z Cambridge Analytica.
- Ta „lista prywatności”, Niektórzy się teraz kłócąPomóż jej w realizacji jej planu antyśledzenia, nie będąc przedstawianą jako instytucjonalny drapieżnik.
bądź mądry: Reklamy w wyszukiwarkach są największym źródłem przychodów z reklam firmy Apple. Dane pokazują, że zmiany prywatności Apple znacząco przeniosły reklamy promujące pobieranie aplikacji z firm takich jak Meta i Snapchat na Apple.
- Oddział Analytics ustalił, że w pierwszej połowie roku wewnętrzne reklamy Apple w wyszukiwarce odpowiadały za około 50% pobrań aplikacji na iPhone’a w wyniku kliknięć reklam w pierwszej połowie tego roku, w porównaniu z około 20% w kwietniu 2021 r. przed firmą wprowadzone zmiany dotyczące prywatności.
Co dalej: Do tej pory regulatorzy jeszcze nie poświęcili temu zagadnieniu wiele uwagi.
- Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że obecnie największym protestem przeciwko zmianom Apple jest Meta, która boryka się z mnóstwem problemów z konkurencją.
pogłębiać: Zmiany prywatności Apple pożerają biznes konkurencji
„Specjalista sieciowy. Odwieczny maniak zombie. Kawowy ninja. Przyjazny dla hipsterów analityk.”
More Stories
Visions of Mana przypomina powrót do starej ery RPG
Wyciekłe zdjęcia przedstawiają białą serię Xbox
Według doniesień iOS 18 wprowadza te dwie aktualizacje do Apple Maps