Ta kolumna pierwotnie pojawiła się w dniu On the Road, cotygodniowy biuletyn zawierający wszystko, co musisz wiedzieć o transporcie w rejonie Nowego Jorku. Subskrypcja Otrzymuj pełną wersję na swoją skrzynkę e-mail w każdy czwartek.
Wypadek w metrze, który miał miejsce w zeszłym tygodniu w Upper West Side, utrudnił dojazdy do pracy tysiącom nowojorczyków i skłonił federalne organy regulacyjne do wszczęcia trudnego dochodzenia w sprawie bezpieczeństwa, które nabrało pilnego charakteru po wykolejeniu się pociągu F na Coney Island w środę.
W przeciwieństwie do wielu kolizji i niepowodzeń w 120-letniej historii metra, katastrofa z zeszłego czwartku nie wydarzyła się w mgnieniu oka. Raczej powolny upadek był kulminacją dziesiątek decyzji podjętych w ciągu prawie godziny.
Wewnętrzne zapisy MTA uzyskane przez Gothamist, sprawozdania Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu i wywiady z pracownikami transportu zapewniają szczegółowy harmonogram wydarzeń poprzedzających incydent z 4 stycznia.
14:10
Pociąg składający się z 10 wagonów zatrzymał się na pierwszej linii w pobliżu stacji 79. Ulica, operator pociągu zaalarmował centrum kontroli kolei metra, że „niesforne osoby” przedostały się do nieużywanej kabiny konduktora i uruchomiły hamulec awaryjny.
14:15
Operator pociągu i konduktor poszli na tory i zresetowali zawór hamulcowy w wagonie metra, ale pociąg nadal nie ruszył. Powiedzieli centrum kontroli, że podejrzewają, że bezdomny pociągnął za hamulce i wezwali dodatkową pomoc.
14:35
Inspektor na miejscu zdarzenia ostrzega dyspozytorów, aby w pociągu uruchomili kilka hamulców awaryjnych. Pracownicy transportu publicznego próbują zresetować wszystkie zadziałające zawory hamulcowe, co zajmuje co najmniej osiem minut. Hamulców trzeciego wagonu z przodu pociągu nie można zresetować.
Menedżerowie transportu postanowili całkowicie wyłączyć pierwsze pięć wagonów w pociągu. Oznacza to, że nadzorca musi wyprowadzić pociąg na oślep z szóstego wagonu. Operator w pojeździe z przodu pełni rolę oczu i uszu nadzorcy, kierując nim drogą radiową. Pociąg przyjeżdża na stację przy 79th Street, aby wysadzić pasażerów.
14:47
Załoga jedzie dalej na północ, planując zatrzymać pociąg poniżej 103rd Street na torze nieużywanym do obsługi pasażerów, zanim ostatecznie uda się do stacji metra 240th Street w Bronksie.
14:59
Tuż na północ od 96th Street nadzorca – jadąc na ślepo i zdając się na operatora – zaczyna wjeżdżać na nieużywany pas.
Przez to samo przejście przejeżdża pociąg nr 1 przewożący około 200 pasażerów, przechodząc z toru ekspresowego na tor lokalny. Niepełnosprawny pociąg przechodzi przez trzy sygnalizatory przeznaczone do zatrzymywania pociągów, gdy nie mają one zezwolenia. Obydwa pociągi zderzają się ze sobą przy małej prędkości.
Niepełnosprawny pociąg zostaje wepchnięty w ścianę tunelu, a jego przedni wagon zostaje podniesiony do góry. Z torów zepchnięto także pociąg z pasażerami na pokładzie.
„Prosiłem, abyście się zatrzymali i zostali” – mówi pracownik z przodu niepełnosprawnego pociągu.
Co najmniej 24 osoby zostały ranne.
17:15
Setki pasażerów są eskortowane z tunelu metra. Scena jest wypełniona ekipami FDNY i MTA.
Następstwa
Następnego dnia na miejscu zdarzenia są śledczy Krajowej Komisji Rewizyjnej ds. Transportu. Jennifer Homendy, prezes NSTB, wygłasza uwagi, które budzą zdziwienie wśród znawców branży transportowej. Śledztwo jej zespołu nie będzie ograniczać się do wykolejenia samolotu 4 stycznia. „To już drugi incydent na terenie New York City Transit w ciągu 37 dni” – powiedziała, odnosząc się do pracownika metra, który 29 listopada został wciągnięty i zabity przez pociąg w pobliżu stacji metra 34th Street-Herald Square.
„Chcemy przyjrzeć się całemu systemowi, w tym sposobowi zarządzania i nadzorowania go” – deklaruje Homendy.
Pełna obsługa linii 1 zostanie przywrócona dopiero późnym wieczorem w sobotę.
W następną środę pociąg linii F wykoleił się na Coney Island, przeskoczył tory i wylądował zaledwie kilka stóp od krawędzi podwyższonej konstrukcji linii.
„Wykolejenia się zdarzają. Nie powinny, ale od czasu do czasu się zdarzają” – powiedział prezes NYC Transit Richard Davey po wykolejeniu pociągu F. „Klienci powinni czuć się bezpiecznie, korzystając z metra”.
Ciekawi pasażerowie
pytanie:
Dlaczego pociągi w innych dużych miastach są bardziej niezawodne i kursują częściej niż tutaj? Podobnie jak w Londynie, Paryżu i Barcelonie. Wygląda na to, że wszędzie, gdzie odwiedzam, nie muszę czekać na pociąg dłużej niż 3-5 minut, ale tutaj czas oczekiwania może czasami wynosić od 12 do 25 minut.
– Maureen z Manhattanu
Odpowiedź:
Urzędnicy MTA często podkreślają, że w żadnym z wymienionych przeze mnie miast nie ma całodobowego metra. Całodobowy system miasta Nowy Jork utrudnia przeprowadzanie konserwacji torów.
Istnieje jeszcze jedna zasadnicza różnica między naszymi metrem a tymi, o których wspomniałem: w zdecydowanej większości pociągów w systemie nowojorskim załoga składa się z dwóch członków załogi: operatora, który prowadzi pociąg, oraz konduktora, który otwiera i zamyka drzwi. Wszystkie pociągi metra w Londynie, Paryżu i Barcelonie obsługują tylko jedną załogę. Polityka Nowego Jorku polegająca na kursowaniu dwuosobowego pociągu skutecznie podwaja koszty częstego korzystania z metra.
Mam pytanie? On podąża @Gothamist na Instagramie Dla specjalnych możliwości i poproszony o przesłanie pytań.
Możesz także wysłać e-mail [email protected] Lub [email protected] Z tematem „Ciekawe pytanie pasażera”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii