Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
SZANGHAJ, 11 kwietnia (Reuters) – Chińskie środki anty-Covid-19 uderzyły w produkcję w fabrykach samochodów elektrycznych w marcu, z Tesla Inc. (TSLA.O) Zakład w Szanghaju produkuje niewiele więcej samochodów niż w tradycyjnie niskiej produkcji w lutym.
Cui Dongshu, sekretarz generalny Chińskiego Stowarzyszenia Samochodów Osobowych, który opublikował dane za ten okres, powiedział, że chińscy producenci samochodów elektrycznych wyprodukowali w marcu znacznie mniej samochodów niż oczekiwano, z powodu działań epidemicznych.
Podczas gdy fabryka Tesli w Szanghaju dostarczyła w marcu o 16% więcej samochodów niż w poprzednim miesiącu, jej produkcja w liczbie 55 462 sztuk była tylko o 154 wyższa niż w lutym, krótszym miesiącu, w którym pracownicy zwykle mają trochę wolnego czasu na święta Nowego Roku Księżycowego.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Coy powiedział, że producenci samochodów elektrycznych sprzedają z zapasów, aby wspierać dostawy.
Chiny nałożyły surowe blokady, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się wysoce zaraźliwego wariantu Omicron w kilku miejscach – w tym w prowincji Jilin i Szanghaju, gdzie znajdują się główni producenci samochodów i ich dostawcy.
Takie środki zakłóciły logistykę i wpłynęły na sprzedaż detaliczną samochodów, powiedział szef stowarzyszenia, dodając, że producenci samochodów stoją w obliczu „ogromnej” presji na utrzymanie dostaw.
W styczniu fabryka Tesli w Szanghaju wyprodukowała 68 117 samochodów. Zawieszono produkcję w połowie marca na dwa dni z powodu kontroli COVID. Po krótkim wznowieniu pracy został ponownie zmuszony do przerwania pracy 28 marca z powodu zamknięcia Szanghaju. Czytaj więcej
Stowarzyszenie podało, że całkowita sprzedaż samochodów osobowych w marcu w Chinach wyniosła 1,61 miliona, czyli o 10,9% mniej niż rok wcześniej.
Chiński producent samochodów Nio (9866.HK) W sobotę poinformował, że wstrzymał produkcję po tym, jak środki podjęte przez kraj w celu powstrzymania niedawnego wybuchu pandemii utrudniły działalność dostawców. Akcje Nio spadły w poniedziałek o 9%.
Zmniejszył się eksport
Dane unijne pokazały również, że eksport samochodów Tesli wyprodukowanych w Chinach spadł do zaledwie 60 sztuk, ponieważ krajowe dostawy podwoiły się od lutego.
Tesla powiedział, że Tesla zwykle eksportuje mniej samochodów pod koniec każdego kwartału, więc może sprostać zaległościom popytu krajowego.
W normalnych czasach fabryka w Szanghaju produkuje 6000 samochodów Model 3 i 10 000 samochodów Model Y tygodniowo na rynek chiński, niemiecki i japoński.
Niektórzy kupujący szybko składali zamówienia przed spodziewanymi dodatkowymi podwyżkami cen po tym, jak Tesla ogłosiła podwyżki cen w listopadzie i marcu, powołując się na wyższe koszty surowców.
Przedstawiciel handlowy Tesli powiedział w zeszłym tygodniu, że chińscy klienci muszą teraz czekać pięć miesięcy po zamówieniu Modelu 3 i trzy miesiące na Model Y.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
(Raportowanie Zhang Yan i Brendy Goh) Montaż przez Christophera Cushinga i Bradleya Perretta
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii